صفحه اصلی آخرین مطالب پادکست‌ها چندرسانه‌ای دانلود جستجو EN
معرفی سایر شبکه ها و گروه‌ها

وبلاگ گروه تاریخ دوجنسگرایی

۰۲ مرداد ۹۴

وبلاگ گروه تاریخ دوجنسگرایی

با این‌که در سال‌های اخیر منابع مفید بسیاری در زمینه همجنس‌گرایی، تراجنسی‌ها و تراجنسیتی‌ها به زبان فارسی منتشر شده، اما آثار بسیار محدودی در زمینه دوجنس‌گرایی در دسترس خواننده فارسی‌زبان قرار گرفته است. اطلاعات کم و گاهی دور از واقعیت، سبب شده تا دوجنس‌گراهراسی و دوجنس‌گراستیزی در فضای فارسی زبان نه تنها در میان دگرجنس‌گرایان بلکه در میان همجنس‌گرایان نیز شایع شود.

سایت «دوجنس‌گرا» در تلاش است تا طیف متنوعی از منابع موجود در زمینه دوجنس‌گرایی به زبان انگلیسی را به خوانندگان فارسی‌زبان معرفی کند.

این منابع نه تنها در فرآیند هویت‌یابی و شناخت گرایش جنسی به دوجنس‌گرایان کمک می‌کند بلکه می‌تواند برای طیف متنوعی از مخاطبین فارسی زبان مفید و آگاهی‌بخش باشد. امید است این کتابخانه در نهایت به کاهش دوجنس‌گراستیزی، خشونت و پیش‌داوری‌ در جامعه دگرباشان و اعضای جامعه رنگین‌کمانی فارسی زبان کمک کند و اطلاعات لازم را در اختیار کاربران فضای مجازی قرار دهد.

 

   

وبلاگ گروه تاریخ دوجنسگرایی Bi History Group برخلاف آنچه برخی تصور می‌‌کنند، حضور دوجنس‌گرایان در جنبش رنگین‌کمانی دگرباشان جنسی پدیده‌ای جدید نیست.

وبلاگ گروه تاریخ دوجنس‌گرایی به بررسی اسناد مبارزه دوجنس‌گرایان در دهه‌های گذشته در کشورهای غربی به خصوص آمریکا می‌پردازد.

این وبلاگ که از سال ۲۰۱۳ در شبکه اجتماعی تومبلر شروع به فعالیت کرده است، شامل مطالب متنوعی به نقل از منابع مختلف است. حضور دوجنسگرایان در تجمع‌ها این وبلاگ با استناد به منابع مختلف نشان می‌دهد که دوجنس‌گرایان و همه‌جنس‌گرایان همواره در تجمع‌ها و تحصن‌های مهم و تاریخی جنبش دگرباشان جنسی در آمریکا حضور داشته‌اند.

از جمله برندا هوارد (۱) که دوجنسگرا بود و سیلویا ریورا (۲) که تراجنسیتی بود و تجربه رابطه با بیش از یک جنس را داشته است، نقش مهمی در سازماندهی تجمع‌های دگرباشان در دهه‌های پایانی قرن بیستم در آمریکا داشتند. برندا هوارد یکی از سازمان‌دهندگان اصلی اولین رژه افتخار (۳) آمریکا در سال ۱۹۷۰ بود و به همین سبب گاهی «مادر رژه افتخار» خوانده می‌شود. این تجمع در اولین سالگرد مقاومت دگرباشان جنسی در برابر حمله پلیس به بار «استون وال» نیویورک که به شورش استون وال (۴) معروف شد، برگزار شد.

هوارد از جمله بنیان‌گذاران شبکه دوجنس‌گرایان منطقه نیویورک   در سال ۱۹۸۸ بود و بارها به دلیل شرکت در تجمع‌های مختلف در حمایت از حقوق دگرباشان جنسی بازداشت شد. از جمله در سال ۱۹۸۸ در تجمعی در دفاع از حق دسترسی به امکانات بهداشتی و سلامتی زنان، رنگین پوستان و افراد مبتلا به ایدز، در شیکاگو بازداشت شد. شرکت در تجمع دیگری در سال ۱۹۹۱ در اعتراض به اخراج یک زن همجنس‌گرا از دادستانی ایالت جورجیا منجر به بازداشت دوباره او شد.

برندا هوارد و سیلویا ریورا همچنین از سازماندهندگان تجمعی بودند که در پاییز ۱۹۷۰ در برابر بیمارستان بِلوو (۵) نیویورک در اعتراض به روش‌های سرکوبگرانه ای که برای به اصطلاح «درمان» دگرباشان جنسی به کار گرفته می‌شد، برگزار شد. این تجمع توسط دو گروه تازه تاسیس جبهه آزادی‌بخش همجنس‌گرا (۶) و کنش انقلابیون مبدل‌پوش خیابان (۷) سازماندهی شده‌ بود. سیلویا ریورا از پایه‌گذاران کنش انقلابیون مبدل‌پوش خیابان بود. استفان دونالدسون (۸) که او نیز دوجنس‌گرا بود از پایه‌گذاران اولین گروه رسمی دانشجویی فعال در زمینه حقوق دگرباشان جنسی بود. این گروه که در سال ۱۹۶۷ در دانشگاه کلمبیا تاسیس شد، ابتدا اتحادیه دانشجویی دوستداران همجنس‌گرایان (۹) نامیده می شد و بعدها به اتحادیه دگرباش کلمبیا (۱۰) تغییر نام یافت.

او بعدها در تاسیس گروه‌های دانشجویی در سایر دانشگاه‌های آمریکا همکاری کرد و تا سال ۱۹۷۱ تعداد این گروه‌ها به حدود ۱۵۰ گروه رسید. سال ۲۰۱۵،  در ۴۵مین سالگرد رژه افتخار در نیویورک برای اولین بار یک دوجنس‌گرا امکان پیدا کرد که در صف اول رژه قرار گیرد. اسناد جنبش دوجنس‌گرایان در این وبلاگ برخی از مهمترین نوشته‌های تاریخی جنبش دوجنس‌گرایی در دسترس است.

از جمله بیانیه دوجنس‌گرایی در سال ۱۹۹۰ که توسط گروهی از دوجنس‌گرایان آمریکا منتشر شد. آن‌ها در این بیانیه اعلام کردند که از نادیده گرفته‌شدن و مورد قضاوت قرار گرفتن توسط هر دو گروه تک‌جنس‌گرا (۱۲) (دگرجنس‌گرایان و همجنس‌گرایان) خسته شده‌اند. شبکه دوجنس‌گرایان آمریکا در پی این بیانیه تشکیل شد.

در ۱۹۹۳ برای اولین بار یکی از سخنرانان «رژه ملی آمریکا برای حقوق همجنس‌گرایان» در واشنگتن فرصت یافت تا به صورت خاص درباره دوجنس‌گرایان و دوجنس‌گراستیزی صحبت کند. لانی آکاهومانو (۱۱) در این سخنرانی از تبعیض‌های قانونی و فرهنگی علیه همجنس‌گرایان و دوجنس‌گرایان انتقاد کرد. او در عین حال همجنس‌گرایان را نیز به دلیل نپذیرفتن دوجنس‌گرایی به عنوان یک گرایش جنسی مستقل مورد انتقاد قرار داد و دوجنس‌گرایان را دعوت به آشکارسازی کرد.

نویسندگان این وبلاگ همچنین یادآوری می‌کنند که چه طور دوجنس‌گرایان همواره قربانی نگاه منفی جامعه به مبتلایان به ایدز بوده‌اند. رسانه‌های آمریکایی از دهه ۱۹۸۰ دوجنس‌گرایان را عاملین انتقال ایدز از مردان همجنس‌گرا به زنان دگرجنس‌گرا خوانده‌اند. از آن زمان تاکنون فعالان دوجنس‌گرا برای تغییر نگاه جامعه به دوجنس‌گرایان و همچنین مبتلایان به ایدز تلاش کرده‌اند. در این وبلاگ همچنین می توانید تصاویری از نمادهای مختلف تولید شده توسط گروه‌های مدافع حقوق دوجنس‌گرایان  را در آمریکا در قسمت تاریخ دوجنس‌گرایان،  موزه تاریخ مردان و زنان همجنس‌گرا، دوجنس‌گرا و تراجنسی در سانفرانسیسکو ببینید.

از جمله سرودها و شعارهای دوجنس‌گرایان، پلاکارد، لباس‌، دکمه‌ها (پیکسل‌ها) و نشان‌هایی با نمادها و شعارهای دوجنس‌گرایان، تصاویر ازدواج دوجنس‌گرایان با شرکای جنسی هم‌جنس‌شان و لباس‌هایی که در این جشن‌های ازدواج مورد استفاده قرار گرفته‌اند. این وبلاگ همچنین نشان می‌دهد که چگونه در دهه‌های اخیر دوجنس‌گرایان نیز مانند سایر دگرباشان جنسی و اعضای جامعه رنگین‌کمانی به دلیل گرایش جنسی‌شان مورد آزار قرار گرفته‌اند. از جمله دوجنس‌گرایان می‌توان از جان نش برنده جایزه نوبل اقتصاد که چندی پیش به همراه همسرش در یک تصادف رانندگی، درگذشت نام برد.

او در دهه ۱۹۵۰ پس از آنکه به دلیل رابطه جنسی با یک مرد دستگیر و محاکمه شد، از تحقیقات دولتی مهمی که در آن‌ مشارکت داشت، کنار گذاشته‌شد. او چند سال بعد به اختلالاتی روانی‌ مبتلا شد که تا پایان عمر همراه او باقی ماند. هر چند داستان زندگی او مانند بسیاری دیگر از دوجنس‌گرایان از سوی رسانه‌ها سانسور شد و در فیلم ذهن زیبا که درباره زندگی او ساخته شده‌است، اشاره‌ای به این اتفاق نمی شود.

این تبعیض‌ها همچنان ادامه دارند. این وبلاگ گزارشی را به نقل از گروه« قانون دوجنس‌گرا» درباره تبعیض علیه دوجنس‌گرایان در محیط کار منتشر می‌کند. به همین دلیل گروه قانون دوجنس‌گرا در کنار سایر گروه‌ها یک گزارش حقوقی را برای درخواست از دادگاه عالی آمریکا در حمایت از ازدواج هم‌جنس‌ها در همه ایالت‌های این کشور ارسال کرد. این حقوق‌دانانِ دوجنس‌گرا یا مدافع حقوق دوجنس‌گرایان در این گزارش توضیح می‌دهند که چگونه دوجنس‌گرایان در موقعیت‌های مختلف در دهه‌های اخیر در آمریکا مورد تبعیض قرار گرفته‌اند و بر این اساس از قضات دادگاه عالی آمریکا می خواهند متن رای حقوقی خود را به نحوی تنظیم کنند که حقوق افرادی را که به بیش از یک جنس گرایش جنسی دارند، نیز دربربگیرد. هر چند در نهایت دادگاه رای به قانونی شدن ازدواج با هم‌جنس در همه ایالت‌ها داد، اما بسیاری از رسانه‌ها از آن به عنوان ازدواج همجنس‌گرایان یاد کردند و دوجنس‌گرایان را نادیده گرفتند.

 

 

  ۱- Brenda Howard ۲- Sylvia Rivera ۳-Pride Parade ۴-Stonewall riots ۵- Bellevue Hospital ۶- Gay Liberation Front (GLF) ۷- Street Transvestites Action Revolutionaries (STAR) ۸- Stephen Donaldson ۹- Student Homophile League (SHL) ۱۰- Columbia Queer Alliance ۱۱- Lani Ka’ahumanu ۱۲-  monosexual  

کلیدواژه‌ها: #فارسی#معرفی سایر شبکه ها و گروه‌ها

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مشاهده بخش نظرات و نوشتن نظر

نمایش

نظرت رو بنویس

کلیه نظرات پس از بررسی و تایید مدیر وب‌سایت، به‌صورت عمومی منتشر می‌شوند

سایر مطالب

بیشتر
ماه مشاهده‌پذیری دوجنسگرایی+ماه مشاهده‌پذیری دوجنسگرایی+پرسش و پاسخ به مناسبت هفته مشاهده‌پذیری دوجنسگرایانپرسش و پاسخ به مناسبت هفته مشاهده‌پذیری دوجنسگرایانعلیرضا امیرقاسمی: دوجنسگرایی بیماریستعلیرضا امیرقاسمی: دوجنسگرایی بیماریستاقلیت در اقلیتاقلیت در اقلیتمعرفی کتاب «پویایی زندگی مردان دوجنس‌گرا: چشم اندازهای پژوهش اجتماعی»معرفی کتاب «پویایی زندگی مردان دوجنس‌گرا: چشم اندازهای پژوهش اجتماعی»راهنمای پژوهش و نگارش با احترام به حقوق دوجنسگرایانراهنمای پژوهش و نگارش با احترام به حقوق دوجنسگرایانکرونا و پناهجویان ایرانی دگرباش در ترکیهکرونا و پناهجویان ایرانی دگرباش در ترکیهسخنرانی سوده راد در اولین نشست جانبی سازمان ایلگا درباره حقوق دوجنسگرایان در سازمان مللسخنرانی سوده راد در اولین نشست جانبی سازمان ایلگا درباره حقوق دوجنسگرایان در سازمان مللیکی از ما - قسمت هفتم: قایق مایکی از ما - قسمت هفتم: قایق مادلایل تبعیض همجنس‌گرایان علیه دوجنس‌گرایاندلایل تبعیض همجنس‌گرایان علیه دوجنس‌گرایانیکی از ما – قسمت هشتم: خواب و بیداریکی از ما – قسمت هشتم: خواب و بیدارسریال The L Word کلمهٔ لام‌دار یا کلمهٔ اِلسریال The L Word کلمهٔ لام‌دار یا کلمهٔ اِلاولین پیش‌کنفرانس دوجنسگرایی در ایلگا آسیااولین پیش‌کنفرانس دوجنسگرایی در ایلگا آسیایکی از ما - فصل دوم - قسمت پنجم: هفت سین رنگین‌کمانیکی از ما - فصل دوم - قسمت پنجم: هفت سین رنگین‌کمانجنبش کارگری و جنبش حقوق دگرباشان و رنگین‌کمانی‌ها چگونه با یک‌دیگر همکاری می‌کنند؟جنبش کارگری و جنبش حقوق دگرباشان و رنگین‌کمانی‌ها چگونه با یک‌دیگر همکاری می‌کنند؟یکی از ما - قسمت نهم: هیسیکی از ما - قسمت نهم: هیسما تنها نیستیم: مالکوم ایکسما تنها نیستیم: مالکوم ایکسآویشن، طعم‌دهنده سالم زندگی جنسیآویشن، طعم‌دهنده سالم زندگی جنسیکوییرپارتی با زینبکوییرپارتی با زینب"آویشن" از راه می‌رسد"آویشن" از راه می‌رسدچگونه از دوجنسگرایان و همه جنسگرایان حمایت کنیم؟چگونه از دوجنسگرایان و همه جنسگرایان حمایت کنیم؟ما تنها نیستیم - آلفرد کنزیما تنها نیستیم - آلفرد کنزیجیمی ویلدمن: فردی با هویت غیردوگانهجیمی ویلدمن: فردی با هویت غیردوگانهکنار هم می‌ایستیم و برای احقاق حقوقمان قدم بر می‌داریمکنار هم می‌ایستیم و برای احقاق حقوقمان قدم بر می‌داریمبه تصورات اشتباه درباره نقش دوجنسگرایان در انتقال ایدز پایان دهیمبه تصورات اشتباه درباره نقش دوجنسگرایان در انتقال ایدز پایان دهیمدوجنسگرایان و ارولاندودوجنسگرایان و ارولاندوآرشیو دوجنسگراییآرشیو دوجنسگراییپناهجویان دگرباش به دلیل فرمان مهاجرتی ترامپ در ترکیه گیر افتاده‌اندپناهجویان دگرباش به دلیل فرمان مهاجرتی ترامپ در ترکیه گیر افتاده‌اندیکی از ما - قسمت سیزدهم: بازی‌های تکرارییکی از ما - قسمت سیزدهم: بازی‌های تکراریهویت جنسیتی غیردوگانه (نان‌باینری) و کلیشه‌های جنسیتیهویت جنسیتی غیردوگانه (نان‌باینری) و کلیشه‌های جنسیتیاعتراض دوجنسگرایان و دگرباشان جنسی آمریکا به دوجنسگراستیزی رسانه‌هااعتراض دوجنسگرایان و دگرباشان جنسی آمریکا به دوجنسگراستیزی رسانه‌هاآیا من دوجنس گرا یا همه جنس گرا هستم؟آیا من دوجنس گرا یا همه جنس گرا هستم؟داستان‌های غیرقابل روایت دوجنس‌گراییداستان‌های غیرقابل روایت دوجنس‌گراییما تنها نیستیم - پیترو آرتینوما تنها نیستیم - پیترو آرتینوما تنها نیستیمما تنها نیستیمکنفرانس دوجنس‌گرایان بریتانیا BiConکنفرانس دوجنس‌گرایان بریتانیا BiConعشق آزاد: رهایی نهاییعشق آزاد: رهایی نهاییپیام سازمان ایلگای اروپا به مناسبت روز جهانی مهاجرانپیام سازمان ایلگای اروپا به مناسبت روز جهانی مهاجرانهمجنس‌گرایی و دوجنس گرایی − مفهوم شناسی، تطبیق، عالمان سنتی، و روشنفکران مسلمانهمجنس‌گرایی و دوجنس گرایی − مفهوم شناسی، تطبیق، عالمان سنتی، و روشنفکران مسلمانطرح‌هایی از «Paws of Pride » برای ماه افزایش آگاهی درمورد دوجنسگراهاطرح‌هایی از «Paws of Pride » برای ماه افزایش آگاهی درمورد دوجنسگراهامعرفی چند شبکه‌ حمایتی برای زنان دوجنس‌گرامعرفی چند شبکه‌ حمایتی برای زنان دوجنس‌گراتحقیقات CBC: سوال نهاد حمایتی حقوقی در مورد شباهت‌های موارد پناهجویی براساس گرایش جنسیتحقیقات CBC: سوال نهاد حمایتی حقوقی در مورد شباهت‌های موارد پناهجویی براساس گرایش جنسیشاهین شهابلو عکاس ایرانی به دلیل ابتلا به کرونا درگذشتشاهین شهابلو عکاس ایرانی به دلیل ابتلا به کرونا درگذشتچرا و چگونه درباره سکس صحبت کنیم؟چرا و چگونه درباره سکس صحبت کنیم؟می‌خواهید با یک فرد ترنس رابطه جنسی برقرار کنید؟ این راهنما برای شماستمی‌خواهید با یک فرد ترنس رابطه جنسی برقرار کنید؟ این راهنما برای شماستدور دنیا: زنده باد تیم دوجنس‌گرا!؛دور دنیا: زنده باد تیم دوجنس‌گرا!؛دوجنسگراییدوجنسگراییمعنی لغت «دوجنسگرا» در لغتنامه  Merriam-Webster تغییر کردمعنی لغت «دوجنسگرا» در لغتنامه Merriam-Webster تغییر کرداشتباهاتی که نباید مرتکب‌ شداشتباهاتی که نباید مرتکب‌ شدفعالان دوجنسگرا در سالی که گذشتفعالان دوجنسگرا در سالی که گذشتدوجنسگراهراسی و نیاز به آگاهی رسانی - رادیو زمانهدوجنسگراهراسی و نیاز به آگاهی رسانی - رادیو زمانهسکس چیست و رابطه جنسی درست چه ویژگی‌هایی دارد؟سکس چیست و رابطه جنسی درست چه ویژگی‌هایی دارد؟یکی از ما - فصل دوم، قسمت دوم: شالیکی از ما - فصل دوم، قسمت دوم: شالموانع حضور دگرباشان و رنگین‌کمانی‌ها در سازمان‌های سیاسی-اجتماعیموانع حضور دگرباشان و رنگین‌کمانی‌ها در سازمان‌های سیاسی-اجتماعیسرویس فارسی بی‌بی‌سی متهم به هموفوبیا و دگرباش‌هراسی شدسرویس فارسی بی‌بی‌سی متهم به هموفوبیا و دگرباش‌هراسی شدمحو دوجنسگرایی در  «نارنجی مد جدید است»محو دوجنسگرایی در «نارنجی مد جدید است»رشد باور به سیالیت گرایش جنسی و رد تک‌جنس‌گرایی در میان جوانانرشد باور به سیالیت گرایش جنسی و رد تک‌جنس‌گرایی در میان جوانانبیانیه ایلگای اروپا در محکومیت حمله‌های اخیر دولت ترکیه علیه دگرباشان این کشوربیانیه ایلگای اروپا در محکومیت حمله‌های اخیر دولت ترکیه علیه دگرباشان این کشورتاکید بر  تنوع گرایش‌های جنسی و هویت‌های جنسیتی در سمینار  سالانه تشکل‌های زنان و زنان دگر-همجنسگرای ایرانی در آلمانتاکید بر تنوع گرایش‌های جنسی و هویت‌های جنسیتی در سمینار سالانه تشکل‌های زنان و زنان دگر-همجنسگرای ایرانی در آلمانآگاهی رسانی درباره افراد میان‌جنسی/اینترسکسآگاهی رسانی درباره افراد میان‌جنسی/اینترسکسدو جنس کافی نیست: زن، مرد، میان‌جنسیدو جنس کافی نیست: زن، مرد، میان‌جنسیروایت های ما : سیامکروایت های ما : سیامکمانیفست دوجنس‌گرایی+: حامی دوستان دوجنس‌گرا، همه­‌جنس‌­گرا و کوییر خود باشید!مانیفست دوجنس‌گرایی+: حامی دوستان دوجنس‌گرا، همه­‌جنس‌­گرا و کوییر خود باشید!»ما تنها نیستیم «فریدا کالو»ما تنها نیستیم «فریدا کالومی‌خواهم دست از پنهان کردن هویتم بکشممی‌خواهم دست از پنهان کردن هویتم بکشم⁨چه طور درباره مسائل افراد ترنس صحبت کنیم؟⁨چه طور درباره مسائل افراد ترنس صحبت کنیم؟یکی از ما - قسمت دوم : ازدواجیکی از ما - قسمت دوم : ازدواجمعرفی کتاب «راهنمای دوجنس‌گرا برای حضور در جهان»معرفی کتاب «راهنمای دوجنس‌گرا برای حضور در جهان»یکی از ما - قسمت چهاردهم: آواریکی از ما - قسمت چهاردهم: آوارمعرفی فیلم : رفتار درخورمعرفی فیلم : رفتار درخورآغاز به کار "دوجنسگرا"آغاز به کار "دوجنسگرا"صدای دوجنسگراصدای دوجنسگرااکثر زن‌ها هرگز دگرجنس‌گرا نیستند؛ آنها یا هم‌جنس‌گرا هستند یا دوجنس‌گرااکثر زن‌ها هرگز دگرجنس‌گرا نیستند؛ آنها یا هم‌جنس‌گرا هستند یا دوجنس‌گراآشکارسازی در فضای مجازیآشکارسازی در فضای مجازی"  South of Nowhere "جنوب ناکجاآباد"  South of Nowhere "جنوب ناکجاآبادیکی از ما - قسمت دوازدهم: خط‌های موازییکی از ما - قسمت دوازدهم: خط‌های موازینشریه دوجنسگرایینشریه دوجنسگراییمقدمه‌ای بر ادبیات فارسی از همواروتیسیسم تا حضور دگرباشانمقدمه‌ای بر ادبیات فارسی از همواروتیسیسم تا حضور دگرباشانمعرفی  اتحاد دوجنسگرایان ویکتوریا - استرالیامعرفی اتحاد دوجنسگرایان ویکتوریا - استرالیادرباره مادرباره ماروز جهانی حقوق بشر و دوجنسگرایانروز جهانی حقوق بشر و دوجنسگرایانیکی از ما - قسمت ششم: ما نباید بمیریمیکی از ما - قسمت ششم: ما نباید بمیریم+فرهنگ ناموسی و خشونت علیه دوجنسگرایان+فرهنگ ناموسی و خشونت علیه دوجنسگرایانگروه موسیقی تتو و دوجنسگراییگروه موسیقی تتو و دوجنسگراییگفت و گو با دزیره اخوان، کارگردان و بازیگر «رفتار درخور»گفت و گو با دزیره اخوان، کارگردان و بازیگر «رفتار درخور»واژه نامهواژه نامهبررسی کتاب «نظریه کوییر و دوجنسگرایی»بررسی کتاب «نظریه کوییر و دوجنسگرایی»خودکشی در جامعه رنگین‌کمانی بعد از مهاجرتخودکشی در جامعه رنگین‌کمانی بعد از مهاجرتمردانگی در مردان ترنسمردانگی در مردان ترنسفایده گرایی، دگرجنسگرامحوری و پورن دگرباشانفایده گرایی، دگرجنسگرامحوری و پورن دگرباشانبه رسمیت بشناس: صدای مردان دوجنس‌گرابه رسمیت بشناس: صدای مردان دوجنس‌گراما تنها نیستیم - کیرستن سینماما تنها نیستیم - کیرستن سینماآشکارسازی به عنوان یک دوجنسگراآشکارسازی به عنوان یک دوجنسگرااصطلاحات و تعاریف دگرباش و رنگین‌کمانیاصطلاحات و تعاریف دگرباش و رنگین‌کمانییکی از ما - قسمت یازدهم: باران‌های موسمییکی از ما - قسمت یازدهم: باران‌های موسمیروز والدین ترنسروز والدین ترنساولین تارنمای فارسی زبان برای حقوق دوجنسگرایاناولین تارنمای فارسی زبان برای حقوق دوجنسگرایاننمودارهایی از حقایق زندگی دوجنسگرایاننمودارهایی از حقایق زندگی دوجنسگرایانروز مشاهده‌ پذیری لزبین‌هاروز مشاهده‌ پذیری لزبین‌هامن سارا، ۱۸ ساله و دوجنسگرا‎من سارا، ۱۸ ساله و دوجنسگرا‎محو دوجنسگرایی،‌  در سریال گلی Gleeمحو دوجنسگرایی،‌ در سریال گلی Gleeنمایش افراد ترنس در رسانه‌هانمایش افراد ترنس در رسانه‌هازنان دوجنسگرا در حاشیهزنان دوجنسگرا در حاشیهیکی از ما - قسمت پانزدهم: گرم اما تلخیکی از ما - قسمت پانزدهم: گرم اما تلخدگرجنسگراهنجاری و دگرجنسگرامحوریدگرجنسگراهنجاری و دگرجنسگرامحوریمعرفی کتاب : معنویت پذیرنده دوجنسگرایی؛ دوجنسگرایان مومنمعرفی کتاب : معنویت پذیرنده دوجنسگرایی؛ دوجنسگرایان مومنمعرفی کتاب:  دوجنس‌گرایی و چالش سیاست لزبینی، رابطه جنسی، صداقت و انقلابمعرفی کتاب: دوجنس‌گرایی و چالش سیاست لزبینی، رابطه جنسی، صداقت و انقلابیکی از ما - قسمت شانزدهم: کوله پشتییکی از ما - قسمت شانزدهم: کوله پشتیپیام سازمان جهانی ایلگا به مناسبت روز آشکارسازیپیام سازمان جهانی ایلگا به مناسبت روز آشکارسازیروایت های ما :‌ ماندگارروایت های ما :‌ ماندگاردوجنس‌گرایان، جنبش زنان و جنبش دگرباشان جنسی ایراندوجنس‌گرایان، جنبش زنان و جنبش دگرباشان جنسی ایرانمرکز منابع دوجنس‌گراییمرکز منابع دوجنس‌گراییطیف هویت‌های جنسیتی غیردوگانهطیف هویت‌های جنسیتی غیردوگانهمبارکه؛ دختره یا پسره؟ میان‌جنسیه!مبارکه؛ دختره یا پسره؟ میان‌جنسیه!روز آگاهی‌رسانی درباره افراد میان‌جنسیروز آگاهی‌رسانی درباره افراد میان‌جنسیدوجنس گرائی و گفتمان دگرجنسگرامحوردوجنس گرائی و گفتمان دگرجنسگرامحورما تنها نیستیم - کیت براونما تنها نیستیم - کیت براوندزیره اخوان کیست؟دزیره اخوان کیست؟محو دوجنسگرایی در «آبی گرم‌ترین رنگ است»محو دوجنسگرایی در «آبی گرم‌ترین رنگ است»جنبش جهانی دوجنس‌گرا با کلیشه‌ها می‌جنگد و به دنبال مشاهده‌پذیری استجنبش جهانی دوجنس‌گرا با کلیشه‌ها می‌جنگد و به دنبال مشاهده‌پذیری استیکی از ما - قسمت دهم: نقطه امنیکی از ما - قسمت دهم: نقطه امنوضعیت پناهندگان دگرباش در اسپانیاوضعیت پناهندگان دگرباش در اسپانیادوجنسگرایان هم بخشی از ال‌جی‌بی‌تی‌ها هستنددوجنسگرایان هم بخشی از ال‌جی‌بی‌تی‌ها هستندنقد و بررسی مدل رشد هویت دوجنس‌گرانقد و بررسی مدل رشد هویت دوجنس‌گرامعرفی دو منبع اطلاع‌رسانی : مجله‌ دوجنسگرا و تارنمای دوجنسگراییمعرفی دو منبع اطلاع‌رسانی : مجله‌ دوجنسگرا و تارنمای دوجنسگرایی۲۳ سپتامبر روز مشاهده‌پذیری دوجنس‌گرایان۲۳ سپتامبر روز مشاهده‌پذیری دوجنس‌گرایانناآگاهی مقامات قضایی درباره وضعیت پناهجویان دوجنس‌گرا، آنها را به ورطه مرگ می‌کشاندناآگاهی مقامات قضایی درباره وضعیت پناهجویان دوجنس‌گرا، آنها را به ورطه مرگ می‌کشاندخبرنامه گویا :‌دوجنس‌گرایان ایرانی و حق و حقوق قانونی‌خبرنامه گویا :‌دوجنس‌گرایان ایرانی و حق و حقوق قانونی‌مجله چراغ:‌ مصاحبه با سیما، دوجنسگرای ایرانیمجله چراغ:‌ مصاحبه با سیما، دوجنسگرای ایرانیراهنمای نوشتن گزارش درباره اجتماع دوجنس‌گرایانراهنمای نوشتن گزارش درباره اجتماع دوجنس‌گرایانشخصیت‌های دوجنسگرا در برنامه‌های تلویزیونی سال گذشتهشخصیت‌های دوجنسگرا در برنامه‌های تلویزیونی سال گذشتهزمینه‌های مشترک زنان دوجنسگرا در ایرانزمینه‌های مشترک زنان دوجنسگرا در ایرانبیایید به ستیز با دگرباشان و رنگین‌کمانی‌ها بخندیمبیایید به ستیز با دگرباشان و رنگین‌کمانی‌ها بخندیمیکی از ما - قسمت پنجم: نور ملایمیکی از ما - قسمت پنجم: نور ملایمساقی قهرمان: خودم را دو جنس‌گرا می‌دانمساقی قهرمان: خودم را دو جنس‌گرا می‌دانموقتی شما یک پناهنده دوجنس‌گرا هستید، چه بر سرتان می‌آید؟وقتی شما یک پناهنده دوجنس‌گرا هستید، چه بر سرتان می‌آید؟سیالیت جنسی: کوئیر، دگرجنسگرا و هر چیز دیگری که احساس می‌کنیدسیالیت جنسی: کوئیر، دگرجنسگرا و هر چیز دیگری که احساس می‌کنیدیکی از ما - قسمت اول: جیره‌بندییکی از ما - قسمت اول: جیره‌بندیمعرفی کتاب: درک دوجنسگراییمعرفی کتاب: درک دوجنسگراییگرایش جنسی من چیه؟گرایش جنسی من چیه؟هشت چیزی که فقط اگر میان‌جنسی به‌دنیا آمده باشید، می‌دانیدهشت چیزی که فقط اگر میان‌جنسی به‌دنیا آمده باشید، می‌دانیداول مهرماه، روز جهانی مشاهده‌پذیری دوجنسگراییاول مهرماه، روز جهانی مشاهده‌پذیری دوجنسگراییروز مشاهده‌پذیری افراد ترنسروز مشاهده‌پذیری افراد ترنسدگرجنسگراهنجاری چیست؟ و چطور در فمنیسم شما بروز پیدا می‌کند؟دگرجنسگراهنجاری چیست؟ و چطور در فمنیسم شما بروز پیدا می‌کند؟کریسمس رنگین کمانی‌کریسمس رنگین کمانی‌روایت های ما : زینبروایت های ما : زینبروایت‌‌های هیچ‌جنسگراهای ایرانیروایت‌‌های هیچ‌جنسگراهای ایرانیدگرباشی جنسی در پیشگاه فقه، قانون و جامعه‌ی ایراندگرباشی جنسی در پیشگاه فقه، قانون و جامعه‌ی ایرانروز جهانی حقوق بشرروز جهانی حقوق بشرآشکارسازی یا هفت خوان رستمآشکارسازی یا هفت خوان رستمیکی از ما - فصل دوم - قسمت چهارم: زنی در قابیکی از ما - فصل دوم - قسمت چهارم: زنی در قابسوال هایی که نباید پرسید!سوال هایی که نباید پرسید!یکی از ما - قسمت چهارم :‌ آخر بازییکی از ما - قسمت چهارم :‌ آخر بازیشرایط پناهندگان دگرباش در آلمان و ترکیهشرایط پناهندگان دگرباش در آلمان و ترکیهیکی از ما - فصل دوم - قسمت اول: اعتراضیکی از ما - فصل دوم - قسمت اول: اعتراضانتقاد از تبعیض علیه پناهجویان دوجنسگرا در فستیوال رنگین کمانی استکهلمانتقاد از تبعیض علیه پناهجویان دوجنسگرا در فستیوال رنگین کمانی استکهلمرابطه با مردان دوجنسگرا برای زنان چگونه است؟رابطه با مردان دوجنسگرا برای زنان چگونه است؟یکی از ما – قسمت سوم : خواستگارییکی از ما – قسمت سوم : خواستگاریمعرفی رمان:‌ دوست پسرها با دوست دخترهامعرفی رمان:‌ دوست پسرها با دوست دخترها«من اولین فرد دوجنس‌گرایی بودم که درخواست پناهندگی‌ام در آمریکا پذیرفته شد»«من اولین فرد دوجنس‌گرایی بودم که درخواست پناهندگی‌ام در آمریکا پذیرفته شد»غیرهمجنس‌گرایان هم با همجنس خود ازدواج می‌کنندغیرهمجنس‌گرایان هم با همجنس خود ازدواج می‌کنندکوییر چیست؟کوییر چیست؟حرف‌هایی که شاید ندانید ترنس‌هراسانه هستندحرف‌هایی که شاید ندانید ترنس‌هراسانه هستندموافقت دولت بریتانیا پس از سه سال با درخواست پناهندگی اوراشیا ادواردز، دوجنسگرای جاماییکاییموافقت دولت بریتانیا پس از سه سال با درخواست پناهندگی اوراشیا ادواردز، دوجنسگرای جاماییکاییدوجنسگرایی همیشه هنجارها را به چالش کشیده است، حتی در دنیای کوییردوجنسگرایی همیشه هنجارها را به چالش کشیده است، حتی در دنیای کوییرترامپ چگونه از «آزادی مذهبی» برای حمله به حقوق LGBT استفاده می‌کندترامپ چگونه از «آزادی مذهبی» برای حمله به حقوق LGBT استفاده می‌کندگپی با درگ کویین ایرانی، «ماهریل اوهارا»گپی با درگ کویین ایرانی، «ماهریل اوهارا»هفته مشاهده‌پذیری هیچ‌جنسگرایی و هیچ‌جنسگرایان از راه رسید!هفته مشاهده‌پذیری هیچ‌جنسگرایی و هیچ‌جنسگرایان از راه رسید!بررسی مفهوم دوجنسگراییبررسی مفهوم دوجنسگرایی۲۵ نوامبر :‌ خشونت علیه زنان دوجنسگرا۲۵ نوامبر :‌ خشونت علیه زنان دوجنسگراراه‌های محافظت از خودمان در قرنطینهراه‌های محافظت از خودمان در قرنطینهانتشار اولین گزارش رسمی گزارشگر ویژه سازمان ملل در زمینه تبعیض و خشونت براساس گرایش جنسی و هویت جنسیتیانتشار اولین گزارش رسمی گزارشگر ویژه سازمان ملل در زمینه تبعیض و خشونت براساس گرایش جنسی و هویت جنسیتیالفبای رنگین‌کمانیالفبای رنگین‌کمانی«رخدادهای مجازی ماه افتخار»«رخدادهای مجازی ماه افتخار»خبرنامه رنگین‌کمانی ۱ تا ۷ مهرماه ۱۳۹۶خبرنامه رنگین‌کمانی ۱ تا ۷ مهرماه ۱۳۹۶هویت، رفتار و بهداشت مردان دوجنسگراهویت، رفتار و بهداشت مردان دوجنسگرایکی از ما - فصل دوم - قسمت سوم: لبه تیغیکی از ما - فصل دوم - قسمت سوم: لبه تیغغیبت شخصیت های دوجنسگرا در کتاب های کودکان و نوجوانانغیبت شخصیت های دوجنسگرا در کتاب های کودکان و نوجوانانآیا همه باید میل جنسی و عاطفی داشته باشند؟آیا همه باید میل جنسی و عاطفی داشته باشند؟دوجنسگرا یک‌ساله شد. ۸ مارس، روز برابری‌خواهی جنسیتیدوجنسگرا یک‌ساله شد. ۸ مارس، روز برابری‌خواهی جنسیتیچی بگیم و چی نگیم؟چی بگیم و چی نگیم؟Around the World: Iran and Bisexual ActivismAround the World: Iran and Bisexual Activismچطور کوئیر بودن دوجنس‌گرایی را محو کردچطور کوئیر بودن دوجنس‌گرایی را محو کردزندگی یک پناه‌جوی دوجنس‌گرا در ترکیهزندگی یک پناه‌جوی دوجنس‌گرا در ترکیهروز مقابله با دگرباش‌هراسی و دگرباش‌ستیزی همراه درگ کویین ایرانی Beardney Spearsروز مقابله با دگرباش‌هراسی و دگرباش‌ستیزی همراه درگ کویین ایرانی Beardney Spearsقبل از پناهجویی نمی‌دانستم دوجنسگرا هستمقبل از پناهجویی نمی‌دانستم دوجنسگرا هستممعرفی انجمن فرانسوی  بی‌کوز Bi'Causeمعرفی انجمن فرانسوی بی‌کوز Bi'Causeبرنامه‌های اسپانسری کانادا برای پناهندگان دگرباشبرنامه‌های اسپانسری کانادا برای پناهندگان دگرباشبازتولید دوجنسگراستیزی در قالب دفاع از همجنسگرایانبازتولید دوجنسگراستیزی در قالب دفاع از همجنسگرایانگشودگی یا ناگشودگی منابع اسلام شیعی در مواجهه با همجنس خواهی از منظر محققان شیعهگشودگی یا ناگشودگی منابع اسلام شیعی در مواجهه با همجنس خواهی از منظر محققان شیعهمرد دوجنسگرای اهل برونئی علیه قانون مجازات جدید این کشور صحبت می‌کندمرد دوجنسگرای اهل برونئی علیه قانون مجازات جدید این کشور صحبت می‌کنداقلیت‌های جنسی و جنسیتی در ایران، خاورمیانه و جهاناقلیت‌های جنسی و جنسیتی در ایران، خاورمیانه و جهانال.جی.بی.تی ایران «بی» نداردال.جی.بی.تی ایران «بی» نداردلایه برداری از برچسب‌ها: روابط چندمهری یا پلی‌امری‌لایه برداری از برچسب‌ها: روابط چندمهری یا پلی‌امری‌دوجنسگرا یک ساله شددوجنسگرا یک ساله شددوجنسگراها و آشکارسازی دیرتر و سخت‌تردوجنسگراها و آشکارسازی دیرتر و سخت‌ترسلامت روانی زنان دوجنسگراسلامت روانی زنان دوجنسگرامن دوجنسگرا هستممن دوجنسگرا هستمافزایش نرخ دوجنسگرایی و رابطه با هم‌جنس، بویژه در میان زنانافزایش نرخ دوجنسگرایی و رابطه با هم‌جنس، بویژه در میان زنانآیا افراد ترنس از دنیای دوست‌یابی حذف شده‌اند؟آیا افراد ترنس از دنیای دوست‌یابی حذف شده‌اند؟۱۰۰ نکته‌ برای حامی بهتری برای افرادی با جنسیت غیردوگانه بودن۱۰۰ نکته‌ برای حامی بهتری برای افرادی با جنسیت غیردوگانه بودنپناهجویان دگرباش جنسی؛ فراموش شده در ترکیهپناهجویان دگرباش جنسی؛ فراموش شده در ترکیهما تنها نیستیم : تاراما دو لمپیکاما تنها نیستیم : تاراما دو لمپیکامجله کائوس‌گ‌ل با عنوان دوجنسگرایی+ منتشر شدمجله کائوس‌گ‌ل با عنوان دوجنسگرایی+ منتشر شدبازتولید خشونت در گروه‌های به حاشیه رانده شدهبازتولید خشونت در گروه‌های به حاشیه رانده شدهفرهنگ دوجنسگرایی در توییتر چگونه ساخته می‌شود و شکل می‌گیردفرهنگ دوجنسگرایی در توییتر چگونه ساخته می‌شود و شکل می‌گیرددوجنسگراهراسی و همه جنسگرا ستیزی چیست؟دوجنسگراهراسی و همه جنسگرا ستیزی چیست؟IDAHOTB روز جهانی مبارزه با دگرباش‌هراسی و دگرباش‌ستیزیIDAHOTB روز جهانی مبارزه با دگرباش‌هراسی و دگرباش‌ستیزیقتل یک زن دوجنسگرا و مادرش در آمریکاقتل یک زن دوجنسگرا و مادرش در آمریکاروز افتخار همه‌جنسگرایانروز افتخار همه‌جنسگرایانروایت‌های ما : از عشق ممنوعه تا خودم در آینهروایت‌های ما : از عشق ممنوعه تا خودم در آینهیکی از ما - فصل دوم - قسمت ششم: فصل پروازیکی از ما - فصل دوم - قسمت ششم: فصل پرواز