صفحه اصلی آخرین مطالب پادکست‌ها چندرسانه‌ای دانلود جستجو EN
خبرنامه رنگین‌کمانی ۱ تا ۷ مهرماه ۱۳۹۶
گزارش‌ها

خبرنامه رنگین‌کمانی ۱ تا ۷ مهرماه ۱۳۹۶

خبرنامه رنگین‌کمانی ۱ تا ۷ مهرماه ۱۳۹۶
۰۹ مهر ۹۶

خبرنامه رنگین‌کمانی ۱ تا ۷ مهرماه ۱۳۹۶

 

خواندنی‌ها، شنیدنی‌ها و دیدنی‌های تازه در فضای فارسی‌زبان اول تا هفتم مهرماه ۱۳۹۶

جای خبری اینجا خالی است؟ با ما تماس بگیرید [email protected] خبرنامه شماره ۱۰۳ ایلگا جمعه، ۲۲ سپتامبر- ۳۱ شهریور

-----

جمعه ۲۲ سپتامبر کلمبیا: دادگاه عالی به حق انتخاب نشانگر جنسیتی در اوراق ثبتی رأی داد

پیش از این در همین هفته، دادگاه عالی کلمبیا رای داد در شرایط خاص افراد زیر ۱۸ سال می‌توانند نشانگر جنسیتی‌شان را در اسناد رسمی‌شان به روز رسانی کنند. این حکم در پی آن صادر می‌شود که دادگاه پرونده مانوئل، یک پسر ۱۷ ساله از کلمبیا را که در حال حاضر در آمریکا زندگی می‌کند، مورد بررسی قرار داد. والدین او درخواستی ارائه دادند تا نشانگر جنسیتی او را قبل از رسیدن به سن ۱۸ سالگی در اوراق ثبتی‌اش به روز رسانی کنند، چرا که او در حال درخواست شهروندی آمریکا بود. بر اساس گزارش ال هرادو (El Heraldo)، کارکنان اداره ثبت این امکان را تنها در صورتی که دادگاه «یک مانع جدی و اضافی» و «محدودیتی نامتناسب برای حق رشد آزادانه شخصیت و هویت‌جنسیتی مانوئل تشخیص دهد»، تائید کردند.

~~~ دوشنبه، ۲۵ سپتامبر- ۱ مهر آئوتریا نیوزلند: وزارت آموزش راهنمای دانش‌اموزان رنگین‌کمانی و دگرباش را منتشر کرد

وزارت آموزش در آئوتریا (Aotearoa) نیوزلند مجموعه‌ای از راهکارها و پیشنهادات برای کمک به اداره‌کنندگان مدارس و معلمین برای حمایت از دانش‌اموزان رنگین‌کمانی و دگرباش و «ایجاد فرهنگی در مدرسه که همه دانش‌آموزان در آن شامل، مشاهده‌پذیر و باارزش باشند»، منتشر کرد. این کتابچه راهنما، با عنوان گزارش‌های بیان (exPress reports) پس از مشورت‌ با طیف مختلفی از سازمان‌ها از جمله جوانان‌ رنگین‌کمان (RainbowYOUTH) و درون بیرون (InsideOUT) که از سازمان‌‌دهندگان کنفرانس بین‌المللی ایلگا در سال ۲۰۱۹ خواهند بود، منتشر شد. چهار حوزه‌ای که تحت پوشش قرار گرفته‌اند: «فهم جنس، جنسیت و تنوع سکسوالیته»، «ایجاد مدارسی که سیستم و پروسه باز و شامل‌‌شونده‌ای داشته باشند»، «در نظر گرفتن نیازهای محیط‌زیستی، فیزیکی و اجتماعی» و «توسعه کلاس‌های و برنامه‌های تحصیل شامل‌شونده». تونی دودر از گروه جوانان رنگین‌کمانی در این گزارش می‌گوید: «معمولاً ممکن است کارهایی مانند در نظر گرفتن تغییر فرهنگی در یک مدرسه و ایجاد یک محیط پذیرنده‌تر برای هر گروهی برای مدارسی که معمولاً امکانات و کارکنان کافی ندارند، خیلی دشوار به نظر بیاید. راهنمایی مثل این کمک می‌کند به مدارس یادآوری شود در نظر گرفتن نیازهای دانش‌اموزان رنگین‌کمانی در سلامتی و عملکرد تحصیلی‌شان نقشی اساسی دارد».

~~~ دوشنبه، ۲۵ سپتامبر- ۲مهر هنگ‌کنگ: زن متخصص خارجی توانست برای زنش ویزای همسر بگیرد

در یک تصمیم سرنوشت‌ساز، دادگاه تجدید‌نظر هنگ‌کنگ تصمیم اداره مهاجرت هنگ‌کنگ را مبنی بر رد درخواست ویزای همسر برای یک زن از طریق زنش، رد کرد. این سه قاضی دادگاه تجدید‌نظر در رای ۶۸ صفحه‌ای‌شان بیان کردند اداره مهاجرت نتوانسته نشان دهد که طرح ویزا به صورت «عقلانی» به اجرا درآمده است، که این منجر به تبعیض غیرمستقیم شده است. بر اساس گزارش چاینا مورنینگ پست، این حکم علنی به این معناست که زنی که کیوتی خوانده شده، به عنوان همسر یک زن که در هنگ‌کنگ کار می‌کند، ویزای همراه دریافت کرده‌ است، اقامتی که پیش از این تنها به زوج‌های غیرهم‌جنس داده می‌شد. دوازده موسسه اقتصادی متنی را در حمایت از این پرونده امضا کرده‌ بودند که استدلال می‌کرد سیاست عدم صدور ویزا برای زوج‌های هم‌جنس، کارکنان سطح بالای خارجی را از مهاجرت باز می‌دارد، اما این درخواست‌ رد شد. رئیس دادگاه عالی اندرو چئوانگ کوی-نانگ نوشت: «بازداشتن همسران قانونی ازدواج کرده یا شرکای جنسی با رابطه مدنی کارکنانی که قانونی وارد کشور شده‌اند از پیوستن به همسرشان در هنگ‌کنگ آشکارا به ضرر جذب کارکنان برای آمدن به هنگ‌کنگ یا ماندن در آن است».

~~~ سه‌شنبه ۲۶ سپتامبر-۳ مهر تونس و کنیا در حال پایان‌دادن به آزمایش مقعدی اجباری هستند

دو کشور آفریقایی قدم در راه پایان‌دادن به عمل آزاردهنده آزمایش مقعدی اجباری برای «اثبات» گرایش جنسی فرد هستند. در ۳۶ امین نشست دوره‌ای شورای حقوق بشر سازمان ملل، تونس به صورت رسمی پیشنهاد ارائه شده در بررسی دوره‌ای جهانی را برای پایان‌دادن به این عمل پذیرفت. مهدی بن غربیا وزیر حقوق بشر این کشور به ای اف پی ( AFP) گفت: «چنین اعمالی دیگر نمی‌توانند با احبار فیزیکی یا اخلاقی یا بدون رضایت فرد اعمال شوند». در بیانیه‌ای در هنگام پذیرش نتایج بررسی دوره‌ای حقوق بشر این کشور، اتحاد تونسی برای حقوق رنگین‌کمانی‌ها و دگرباشان با حمایت ایلگا و سازمان دگرباشان هلند (COC) تلاش صورت گرفته توسط دولت را تائید کردند و دوباره خواستار توقف اجرای آزمایش مقعدی که مورد پذیرش قرار گرفته است، شدند. حرکت به سوی پایان رفتار خوارکننده آزمایش اجباری مقعدی این هفته در کنیا هم با بیانیه عمومی انجمن پزشکی کنیا، آغاز شد. شورای هدایت‌کننده ملی این انجمن «هر گونه آزمایش اجباری مراجعین را حتی به نام کشف جرم محکوم می‌کند و به درمانگران توصیه می‌کند، همواره به رضایت همه مراجعینی را که مورد آزمایش قرار می‌دهند، توجه کنند». در بیانیه‌ای همچنین «سازماندهی یک فوروم برای بررسی نیازها و حقوق سلامت افراد جامعه دگرباش و رنگین‌کمانی وعده داده شده است». نیلا غشل محقق ارشد سازمان دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید: «کنیا و تونس به قربانیان آزمایش اجباری مقعدی در کل قاره و فراتر از آن امید می‌بخشند، اما علاوه بر این خبرهای خوب، برخی کشورها هنوز این آزمایش را در مورد مردانی که متهم به همجنسگرایی شده‌اند، مورد استفاده قرار می‌دهند و برخی دیگر مانند تانزانیا به تازگی این روش منسوخ شده را برای اولین بار مورد استفاده قرار داده‌اند».

~~~ چهارشنبه، ۲۷ سپتامبر- ۴ مهر آذربایجان: جوامع رنگین‌کمانی مورد حمله گسترده نیروهای پلیس قرار گرفته‌اند

حداقل ۵۰ نفر از اعضای جامعه رنگین‌کمانی در پی یورش پلیس در نیمه دوم ماه سپتامبر در باکو بازداشت شدند. بر اساس گزارش مدافعین حقوق بشر فعال در این منطقه، بازداشت شدگان با کتک، خشونت زبانی و آزمایش اجباری پزشکی مواجه شده‌اند. به صورت هشداردهنده‌ای گزارش شده است که سر بعضی از زنان ترنس به اجبار تراشیده شده است. برخی از افراد تنها پس از آنکه مجبور شده‌اند اطلاعات تماس دیگر اعضای اجتماع دگرباش و رنگین‌کمانی را آشکار کنند، آزاد شده‌اند. برخی از بازداشت‌شدگان اطلاع داده‌اند که در طول روز یا در محل کارشان بازداشت شده‌اند. یک سخنگوی وزارت امور داخلی توضیح داد که یورش پس از آن شروع شد که شهروندان درباره «افرادی با گرایش جنسی غیر سنتی» که مشغول به کارگری جنسی بودند و نظم عمومی را برهم زده بودند، شکایت کردند اما همچنین ادعا کرد «اقلیت‌های جنسی هیچ‌گاه در این کشور مورد آزار قرار نگرفته‌اند». مدیر اجرایی شاخه اروپایی ایلگا اولین پارادیس گفت:«هیچ توجیهی برای تبعیض علیه افرادی که عضو جامعه رنگین‌کمانی به نظر می‌رسند، وجود ندارد. این نقض آشکار کنوانسیون حقوق بشر اروپایی است. شاخه اروپایی ایلگا خواستار آزادی فوری همه افرادی که هنوز در بازداشت هستند، شده است و سازمان‌های بین‌المللی را به استفاده از همه مکانیسم‌های ممکن در ماموریت حقوق بشری‌شان برای توقف این شرایط در آذربایجان تشویق می‌کند.

~~~ چهارشنبه ۲۷ سپتامبر، ۴ مهرآزار و تبعیض علیه دانش‌آموزان رنگین‌کمانی و دگرباش در سیستم آموزشی آمریکا گزارش شده است

حداقل دو مورد آزار و تبعیض علیه دانش‌آموزان رنگین‌کمانی و دگرباش که در روزهای اخیر در محیط آموزشی اتفاق افتاده بود، گزارش شده است. دو دانش‌آموز ۱۶ و ۱۵ ساله ترنس از دبیرستان سوس گلنس فالز در نیویورک پس از آنکه نپذیرفتند به قسمتی که راننده برای دختران درنظر گرفته بود بروند، وادار به ترک اتوبوس مدرسه شدند. این دو دانش‌آموز بعد از اینکه از اتوبوس بیرون انداخته شدند، در پارکینگ مدرسه ماندند و با یکی از مسئولین مدرسه تماس گرفتند که با والدین‌شان ارتباط برقرار کرد. هم مسئولین مدرسه و هم سایر دانش‌آموزان طرف این دو پسر را گرفتند. در بیانیه‌ای که این بخش آموزشی منتشر کرد آمده است «این دو دانش‌آموز مودبانه نپذیرفتند و در صندلی‌هایشان باقی ماندند و این حق را داشتند» در حالیکه سایر دانش‌آموزان این اتفاق را ضبط کردند و آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند که به سرعت پخش شد. در یک اتفاق دیگر، این بار در اولاس نورس وست در اولاس کانزاس، دانش‌‌آموزان در کلوپ اتحاد جنسیت-سکسوالیته گزارش دادند وقتی در راهپیمایی بازگشت به مدرسه شرکت کردند، مورد آزار قرار گرفتند. بر این اساس، یکی از والدین و چندین دانش‌آموز شعار دادند «دوباره آمریکا را دگرجنس‌گرا کن» که هدفش این گروه بود. در پی آن زنجیره‌ای از پست‌های شبکه‌های اجتماعی در مخالفت با آن‌ها منتشر شد. در بیانیه‌ای که به ان‌بی‌سی‌نیوز فرستاده شد، یک سخنگوی مدرسه دولتی اولاس گفت این موضوع مورد پیگیری قرار گرفته است.  

بریده خبرهای رنگین‌کمانی

سی و ششمین نشست شورای حقوق بشر این هفته به پایان‌ رسید. چندین بیانیه در زمینه‌های مختلف توسعه، ابعاد مختلف حقوق بشر در کشورهای مختلف جهان و بررسی دوره‌ای حقوق بشر در کشورهای تانزانیا، اندونزی، فیلیپین، آفریقای جنوبی، فنلاند و لهستان، صادر شد. دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد پنج استاندارد رفتاری برای حمایت از شرکت‌های تجاری در مقابله با تبعیض علیه رنگین‌کمانی‌ها و دگرباشان تدوین کرد. این نقشه کشورهایی است که بر اساس گزارش سایت روز مشاهده‌پذیری دوجنسگرایی، روز دوجنسگرایی را جشن گرفتند.

  جسد یک ترنس ۱۷ ساله به نام الای استیفلد (Ally Steinfeld) در یک منطقه روستایی در هیوستون آمریکا پیدا شده است. سه نفر به قتل درجه اول و نفر چهارم در ارتباط با مخفی کردن جسد و دستکاری شواهد متهم شده‌اند. در کانادا، دولت محلی نیوفاندلند و لابرادو اعلام کرد به زودی قوانینی ارائه خواهد داد که به افراد اجازه خواهد داد در اوراق هویتی جنسیت‌شان را به زن، مرد و غیردوگانه تغییر دهند. یک شبکه مجازی که سازمان‌های رنگین‌کمانی و دگرباش اروپا و نیروهای پلیس اروپایی را مرتبط می‌کند و به دنبال این است که گزارش و برخورد با جرایم ناشی از نفرت و نفرت پراکنی مجازی را کاهش دهد، در مراسمی در پارلمان اروپا آغاز به کار کرد. حداقل ۴۰۰ زن لزبین و متحدین آن‌ها از ۴۳ کشور در کنفرانس اروپایی لزبین‌ها* ۵ اکتبر در وین اتریش شرکت خواهند کرد. در مالزی، در بین شایعاتی درباره یک «گی پارتی» در پایتخت، اداره مهاجرت ممنوعیتی برای ورود بازدیدکنندگان این کشور بر اساس گرایش‌جنسی اعلام کرد. بیش از ۱۵۰ درمانگر، نمایندگان دولتی، دانشگاهیان، موسسات ملی حقوق بشری، شرکای توسعه‌ و اعضای اجتماع ترنس‌ها از ۱۵ کشور در بانکوک تایلند برای یک کنفرانس منطقه‌ای درباره سلامت ترنس‌ها در آسیا جمع شدند. سازمان نظارت منطقه‌ای آموزش همگانی یک کنفرانس چهارروزه مجازی درباره برابری جنسیتی در نظام آموزشی در کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب برگزار کرد. صدها نفر به خیابان‌های سائوپائولو برزیل آمدند تا بر علیه تصمیمی که مصوبه ۱۹۹۹ که روانشناسان این کشور را از ارائه «تبدیل» درمانی منع می‌کرد، اعتراض کنند. گزارش شده است که هفت نفر در قاهره در مصر به اتهام «تحریک به بی‌اخلاقی» به دلیل برافراشته کردن یک پرچم در کنسرت گروه لبنانی مشروع لیلی بازداشت شدند. بر اساس گزارش‌ها، یک فرد میان‌جنسی در نیجریه مورد حمله جمعی قرار گرفته است. ویدئوی این حمله به صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. در حالی که پیمایش عمومی برابری ازدواج در استرالیا در جریان است، میزان جرایم ناشی از نفرت از جمله کشیدن صلیب شکسته روی خانه‌هایی که پرچم رنگین‌کمانی دارند و حمله به یک ترنس ۱۶ ساله در یک مناظره، افزایش یافته است. یک کارگاه آموزشی ۳ روزه ظرفیت‌سازی برای جمعیت کلیدی در تونگا در حال برگزاری است. تست اچ‌آی‌وی و خدمات مشاوره هم در این برنامه ارائه می‌شوند. This article is translated from English to Farsi by Spectrum. ILGA is not to be held accountable for the content of the translation, and the original article is available here. این بخش از خبرنامه توسط اسپکتروم از انگلیسی به فارسی ترجمه شده است. ایلگا مسوولیتی در قبال محتوای ترجمه بر عهده نمی‌گیرد. یادداشت مرجع در این لینک در دسترس است.

کلیدواژه‌ها: #فارسی#خبرنامه#گزارش‌ها

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مشاهده بخش نظرات و نوشتن نظر

نمایش

نظرت رو بنویس

کلیه نظرات پس از بررسی و تایید مدیر وب‌سایت، به‌صورت عمومی منتشر می‌شوند

سایر مطالب

بیشتر
روز جهانی حقوق بشر و دوجنسگرایانروز جهانی حقوق بشر و دوجنسگرایانپناهجویان دگرباش به دلیل فرمان مهاجرتی ترامپ در ترکیه گیر افتاده‌اندپناهجویان دگرباش به دلیل فرمان مهاجرتی ترامپ در ترکیه گیر افتاده‌اندسلامت روانی زنان دوجنسگراسلامت روانی زنان دوجنسگرااقلیت‌های جنسی و جنسیتی در ایران، خاورمیانه و جهاناقلیت‌های جنسی و جنسیتی در ایران، خاورمیانه و جهانفایده گرایی، دگرجنسگرامحوری و پورن دگرباشانفایده گرایی، دگرجنسگرامحوری و پورن دگرباشانغیبت شخصیت های دوجنسگرا در کتاب های کودکان و نوجوانانغیبت شخصیت های دوجنسگرا در کتاب های کودکان و نوجواناندرباره مادرباره مامجله کائوس‌گ‌ل با عنوان دوجنسگرایی+ منتشر شدمجله کائوس‌گ‌ل با عنوان دوجنسگرایی+ منتشر شدافزایش نرخ دوجنسگرایی و رابطه با هم‌جنس، بویژه در میان زنانافزایش نرخ دوجنسگرایی و رابطه با هم‌جنس، بویژه در میان زنانهمجنس‌گرایی و دوجنس گرایی − مفهوم شناسی، تطبیق، عالمان سنتی، و روشنفکران مسلمانهمجنس‌گرایی و دوجنس گرایی − مفهوم شناسی، تطبیق، عالمان سنتی، و روشنفکران مسلمانخبرنامه گویا :‌دوجنس‌گرایان ایرانی و حق و حقوق قانونی‌خبرنامه گویا :‌دوجنس‌گرایان ایرانی و حق و حقوق قانونی‌یکی از ما - قسمت هفتم: قایق مایکی از ما - قسمت هفتم: قایق ما«رخدادهای مجازی ماه افتخار»«رخدادهای مجازی ماه افتخار»ترامپ چگونه از «آزادی مذهبی» برای حمله به حقوق LGBT استفاده می‌کندترامپ چگونه از «آزادی مذهبی» برای حمله به حقوق LGBT استفاده می‌کندروز مقابله با دگرباش‌هراسی و دگرباش‌ستیزی همراه درگ کویین ایرانی Beardney Spearsروز مقابله با دگرباش‌هراسی و دگرباش‌ستیزی همراه درگ کویین ایرانی Beardney Spearsعلیرضا امیرقاسمی: دوجنسگرایی بیماریستعلیرضا امیرقاسمی: دوجنسگرایی بیماریستدوجنسگراییدوجنسگرایینقد و بررسی مدل رشد هویت دوجنس‌گرانقد و بررسی مدل رشد هویت دوجنس‌گرایکی از ما - قسمت نهم: هیسیکی از ما - قسمت نهم: هیساقلیت در اقلیتاقلیت در اقلیتروایت‌های ما : از عشق ممنوعه تا خودم در آینهروایت‌های ما : از عشق ممنوعه تا خودم در آینهاول مهرماه، روز جهانی مشاهده‌پذیری دوجنسگراییاول مهرماه، روز جهانی مشاهده‌پذیری دوجنسگرایییکی از ما - قسمت دوازدهم: خط‌های موازییکی از ما - قسمت دوازدهم: خط‌های موازیروز والدین ترنسروز والدین ترنسمعرفی کتاب : معنویت پذیرنده دوجنسگرایی؛ دوجنسگرایان مومنمعرفی کتاب : معنویت پذیرنده دوجنسگرایی؛ دوجنسگرایان مومنمعرفی  اتحاد دوجنسگرایان ویکتوریا - استرالیامعرفی اتحاد دوجنسگرایان ویکتوریا - استرالیاوضعیت پناهندگان دگرباش در اسپانیاوضعیت پناهندگان دگرباش در اسپانیاسیالیت جنسی: کوئیر، دگرجنسگرا و هر چیز دیگری که احساس می‌کنیدسیالیت جنسی: کوئیر، دگرجنسگرا و هر چیز دیگری که احساس می‌کنید"آویشن" از راه می‌رسد"آویشن" از راه می‌رسدمعرفی چند شبکه‌ حمایتی برای زنان دوجنس‌گرامعرفی چند شبکه‌ حمایتی برای زنان دوجنس‌گرادوجنسگرایان و ارولاندودوجنسگرایان و ارولاندوموافقت دولت بریتانیا پس از سه سال با درخواست پناهندگی اوراشیا ادواردز، دوجنسگرای جاماییکاییموافقت دولت بریتانیا پس از سه سال با درخواست پناهندگی اوراشیا ادواردز، دوجنسگرای جاماییکایی"  South of Nowhere "جنوب ناکجاآباد"  South of Nowhere "جنوب ناکجاآبادآگاهی رسانی درباره افراد میان‌جنسی/اینترسکسآگاهی رسانی درباره افراد میان‌جنسی/اینترسکسپرسش و پاسخ به مناسبت هفته مشاهده‌پذیری دوجنسگرایانپرسش و پاسخ به مناسبت هفته مشاهده‌پذیری دوجنسگرایان«من اولین فرد دوجنس‌گرایی بودم که درخواست پناهندگی‌ام در آمریکا پذیرفته شد»«من اولین فرد دوجنس‌گرایی بودم که درخواست پناهندگی‌ام در آمریکا پذیرفته شد»چی بگیم و چی نگیم؟چی بگیم و چی نگیم؟ماه مشاهده‌پذیری دوجنسگرایی+ماه مشاهده‌پذیری دوجنسگرایی+چگونه از دوجنسگرایان و همه جنسگرایان حمایت کنیم؟چگونه از دوجنسگرایان و همه جنسگرایان حمایت کنیم؟آشکارسازی در فضای مجازیآشکارسازی در فضای مجازیما تنها نیستیم - آلفرد کنزیما تنها نیستیم - آلفرد کنزیوبلاگ گروه تاریخ دوجنسگراییوبلاگ گروه تاریخ دوجنسگراییAround the World: Iran and Bisexual ActivismAround the World: Iran and Bisexual Activismفرهنگ دوجنسگرایی در توییتر چگونه ساخته می‌شود و شکل می‌گیردفرهنگ دوجنسگرایی در توییتر چگونه ساخته می‌شود و شکل می‌گیردهفته مشاهده‌پذیری هیچ‌جنسگرایی و هیچ‌جنسگرایان از راه رسید!هفته مشاهده‌پذیری هیچ‌جنسگرایی و هیچ‌جنسگرایان از راه رسید!یکی از ما - قسمت پانزدهم: گرم اما تلخیکی از ما - قسمت پانزدهم: گرم اما تلخمحو دوجنسگرایی در «آبی گرم‌ترین رنگ است»محو دوجنسگرایی در «آبی گرم‌ترین رنگ است»دوجنسگرا یک‌ساله شد. ۸ مارس، روز برابری‌خواهی جنسیتیدوجنسگرا یک‌ساله شد. ۸ مارس، روز برابری‌خواهی جنسیتیهویت جنسیتی غیردوگانه (نان‌باینری) و کلیشه‌های جنسیتیهویت جنسیتی غیردوگانه (نان‌باینری) و کلیشه‌های جنسیتیما تنها نیستیم : تاراما دو لمپیکاما تنها نیستیم : تاراما دو لمپیکامعرفی دو منبع اطلاع‌رسانی : مجله‌ دوجنسگرا و تارنمای دوجنسگراییمعرفی دو منبع اطلاع‌رسانی : مجله‌ دوجنسگرا و تارنمای دوجنسگراییگفت و گو با دزیره اخوان، کارگردان و بازیگر «رفتار درخور»گفت و گو با دزیره اخوان، کارگردان و بازیگر «رفتار درخور»اولین پیش‌کنفرانس دوجنسگرایی در ایلگا آسیااولین پیش‌کنفرانس دوجنسگرایی در ایلگا آسیااولین تارنمای فارسی زبان برای حقوق دوجنسگرایاناولین تارنمای فارسی زبان برای حقوق دوجنسگرایانمرکز منابع دوجنس‌گراییمرکز منابع دوجنس‌گراییفعالان دوجنسگرا در سالی که گذشتفعالان دوجنسگرا در سالی که گذشتنشریه دوجنسگرایینشریه دوجنسگراییراهنمای نوشتن گزارش درباره اجتماع دوجنس‌گرایانراهنمای نوشتن گزارش درباره اجتماع دوجنس‌گرایاننمودارهایی از حقایق زندگی دوجنسگرایاننمودارهایی از حقایق زندگی دوجنسگرایاناشتباهاتی که نباید مرتکب‌ شداشتباهاتی که نباید مرتکب‌ شدبازتولید خشونت در گروه‌های به حاشیه رانده شدهبازتولید خشونت در گروه‌های به حاشیه رانده شدهدلایل تبعیض همجنس‌گرایان علیه دوجنس‌گرایاندلایل تبعیض همجنس‌گرایان علیه دوجنس‌گرایانزمینه‌های مشترک زنان دوجنسگرا در ایرانزمینه‌های مشترک زنان دوجنسگرا در ایرانراه‌های محافظت از خودمان در قرنطینهراه‌های محافظت از خودمان در قرنطینهما تنها نیستیمما تنها نیستیمدگرجنسگراهنجاری چیست؟ و چطور در فمنیسم شما بروز پیدا می‌کند؟دگرجنسگراهنجاری چیست؟ و چطور در فمنیسم شما بروز پیدا می‌کند؟»ما تنها نیستیم «فریدا کالو»ما تنها نیستیم «فریدا کالوIDAHOTB روز جهانی مبارزه با دگرباش‌هراسی و دگرباش‌ستیزیIDAHOTB روز جهانی مبارزه با دگرباش‌هراسی و دگرباش‌ستیزیانتشار اولین گزارش رسمی گزارشگر ویژه سازمان ملل در زمینه تبعیض و خشونت براساس گرایش جنسی و هویت جنسیتیانتشار اولین گزارش رسمی گزارشگر ویژه سازمان ملل در زمینه تبعیض و خشونت براساس گرایش جنسی و هویت جنسیتیداستان‌های غیرقابل روایت دوجنس‌گراییداستان‌های غیرقابل روایت دوجنس‌گراییدور دنیا: زنده باد تیم دوجنس‌گرا!؛دور دنیا: زنده باد تیم دوجنس‌گرا!؛وقتی شما یک پناهنده دوجنس‌گرا هستید، چه بر سرتان می‌آید؟وقتی شما یک پناهنده دوجنس‌گرا هستید، چه بر سرتان می‌آید؟بیایید به ستیز با دگرباشان و رنگین‌کمانی‌ها بخندیمبیایید به ستیز با دگرباشان و رنگین‌کمانی‌ها بخندیمال.جی.بی.تی ایران «بی» نداردال.جی.بی.تی ایران «بی» نداردیکی از ما - قسمت اول: جیره‌بندییکی از ما - قسمت اول: جیره‌بندیسخنرانی سوده راد در اولین نشست جانبی سازمان ایلگا درباره حقوق دوجنسگرایان در سازمان مللسخنرانی سوده راد در اولین نشست جانبی سازمان ایلگا درباره حقوق دوجنسگرایان در سازمان مللیکی از ما - فصل دوم - قسمت پنجم: هفت سین رنگین‌کمانیکی از ما - فصل دوم - قسمت پنجم: هفت سین رنگین‌کمانلایه برداری از برچسب‌ها: روابط چندمهری یا پلی‌امری‌لایه برداری از برچسب‌ها: روابط چندمهری یا پلی‌امری‌جیمی ویلدمن: فردی با هویت غیردوگانهجیمی ویلدمن: فردی با هویت غیردوگانهزندگی یک پناه‌جوی دوجنس‌گرا در ترکیهزندگی یک پناه‌جوی دوجنس‌گرا در ترکیهآویشن، طعم‌دهنده سالم زندگی جنسیآویشن، طعم‌دهنده سالم زندگی جنسیروز افتخار همه‌جنسگرایانروز افتخار همه‌جنسگرایانمعرفی انجمن فرانسوی  بی‌کوز Bi'Causeمعرفی انجمن فرانسوی بی‌کوز Bi'Causeیکی از ما - قسمت چهاردهم: آواریکی از ما - قسمت چهاردهم: آواریکی از ما - قسمت شانزدهم: کوله پشتییکی از ما - قسمت شانزدهم: کوله پشتیمقدمه‌ای بر ادبیات فارسی از همواروتیسیسم تا حضور دگرباشانمقدمه‌ای بر ادبیات فارسی از همواروتیسیسم تا حضور دگرباشانروز جهانی حقوق بشرروز جهانی حقوق بشراکثر زن‌ها هرگز دگرجنس‌گرا نیستند؛ آنها یا هم‌جنس‌گرا هستند یا دوجنس‌گرااکثر زن‌ها هرگز دگرجنس‌گرا نیستند؛ آنها یا هم‌جنس‌گرا هستند یا دوجنس‌گرایکی از ما - فصل دوم - قسمت سوم: لبه تیغیکی از ما - فصل دوم - قسمت سوم: لبه تیغهشت چیزی که فقط اگر میان‌جنسی به‌دنیا آمده باشید، می‌دانیدهشت چیزی که فقط اگر میان‌جنسی به‌دنیا آمده باشید، می‌دانیدمعرفی کتاب «راهنمای دوجنس‌گرا برای حضور در جهان»معرفی کتاب «راهنمای دوجنس‌گرا برای حضور در جهان»چطور کوئیر بودن دوجنس‌گرایی را محو کردچطور کوئیر بودن دوجنس‌گرایی را محو کرددوجنسگرایی همیشه هنجارها را به چالش کشیده است، حتی در دنیای کوییردوجنسگرایی همیشه هنجارها را به چالش کشیده است، حتی در دنیای کوییرکرونا و پناهجویان ایرانی دگرباش در ترکیهکرونا و پناهجویان ایرانی دگرباش در ترکیهدوجنسگرا یک ساله شددوجنسگرا یک ساله شداصطلاحات و تعاریف دگرباش و رنگین‌کمانیاصطلاحات و تعاریف دگرباش و رنگین‌کمانیدگرجنسگراهنجاری و دگرجنسگرامحوریدگرجنسگراهنجاری و دگرجنسگرامحوریمحو دوجنسگرایی در  «نارنجی مد جدید است»محو دوجنسگرایی در «نارنجی مد جدید است»معرفی کتاب: درک دوجنسگراییمعرفی کتاب: درک دوجنسگراییقبل از پناهجویی نمی‌دانستم دوجنسگرا هستمقبل از پناهجویی نمی‌دانستم دوجنسگرا هستم۲۵ نوامبر :‌ خشونت علیه زنان دوجنسگرا۲۵ نوامبر :‌ خشونت علیه زنان دوجنسگراپناهجویان دگرباش جنسی؛ فراموش شده در ترکیهپناهجویان دگرباش جنسی؛ فراموش شده در ترکیهسکس چیست و رابطه جنسی درست چه ویژگی‌هایی دارد؟سکس چیست و رابطه جنسی درست چه ویژگی‌هایی دارد؟۱۰۰ نکته‌ برای حامی بهتری برای افرادی با جنسیت غیردوگانه بودن۱۰۰ نکته‌ برای حامی بهتری برای افرادی با جنسیت غیردوگانه بودنشرایط پناهندگان دگرباش در آلمان و ترکیهشرایط پناهندگان دگرباش در آلمان و ترکیهانتقاد از تبعیض علیه پناهجویان دوجنسگرا در فستیوال رنگین کمانی استکهلمانتقاد از تبعیض علیه پناهجویان دوجنسگرا در فستیوال رنگین کمانی استکهلمساقی قهرمان: خودم را دو جنس‌گرا می‌دانمساقی قهرمان: خودم را دو جنس‌گرا می‌دانمسوال هایی که نباید پرسید!سوال هایی که نباید پرسید!حرف‌هایی که شاید ندانید ترنس‌هراسانه هستندحرف‌هایی که شاید ندانید ترنس‌هراسانه هستندیکی از ما - قسمت دوم : ازدواجیکی از ما - قسمت دوم : ازدواججنبش جهانی دوجنس‌گرا با کلیشه‌ها می‌جنگد و به دنبال مشاهده‌پذیری استجنبش جهانی دوجنس‌گرا با کلیشه‌ها می‌جنگد و به دنبال مشاهده‌پذیری استرابطه با مردان دوجنسگرا برای زنان چگونه است؟رابطه با مردان دوجنسگرا برای زنان چگونه است؟یکی از ما – قسمت سوم : خواستگارییکی از ما – قسمت سوم : خواستگاریمحو دوجنسگرایی،‌  در سریال گلی Gleeمحو دوجنسگرایی،‌ در سریال گلی Gleeروایت های ما : زینبروایت های ما : زینبآغاز به کار "دوجنسگرا"آغاز به کار "دوجنسگرا"می‌خواهید با یک فرد ترنس رابطه جنسی برقرار کنید؟ این راهنما برای شماستمی‌خواهید با یک فرد ترنس رابطه جنسی برقرار کنید؟ این راهنما برای شماستمعرفی فیلم : رفتار درخورمعرفی فیلم : رفتار درخوربیانیه ایلگای اروپا در محکومیت حمله‌های اخیر دولت ترکیه علیه دگرباشان این کشوربیانیه ایلگای اروپا در محکومیت حمله‌های اخیر دولت ترکیه علیه دگرباشان این کشوربه تصورات اشتباه درباره نقش دوجنسگرایان در انتقال ایدز پایان دهیمبه تصورات اشتباه درباره نقش دوجنسگرایان در انتقال ایدز پایان دهیمما تنها نیستیم - کیرستن سینماما تنها نیستیم - کیرستن سینمامن سارا، ۱۸ ساله و دوجنسگرا‎من سارا، ۱۸ ساله و دوجنسگرا‎کریسمس رنگین کمانی‌کریسمس رنگین کمانی‌طرح‌هایی از «Paws of Pride » برای ماه افزایش آگاهی درمورد دوجنسگراهاطرح‌هایی از «Paws of Pride » برای ماه افزایش آگاهی درمورد دوجنسگراهاشاهین شهابلو عکاس ایرانی به دلیل ابتلا به کرونا درگذشتشاهین شهابلو عکاس ایرانی به دلیل ابتلا به کرونا درگذشتروز مشاهده‌پذیری افراد ترنسروز مشاهده‌پذیری افراد ترنسدو جنس کافی نیست: زن، مرد، میان‌جنسیدو جنس کافی نیست: زن، مرد، میان‌جنسیمانیفست دوجنس‌گرایی+: حامی دوستان دوجنس‌گرا، همه­‌جنس‌­گرا و کوییر خود باشید!مانیفست دوجنس‌گرایی+: حامی دوستان دوجنس‌گرا، همه­‌جنس‌­گرا و کوییر خود باشید!روایت های ما : سیامکروایت های ما : سیامکجنبش کارگری و جنبش حقوق دگرباشان و رنگین‌کمانی‌ها چگونه با یک‌دیگر همکاری می‌کنند؟جنبش کارگری و جنبش حقوق دگرباشان و رنگین‌کمانی‌ها چگونه با یک‌دیگر همکاری می‌کنند؟طیف هویت‌های جنسیتی غیردوگانهطیف هویت‌های جنسیتی غیردوگانهما تنها نیستیم - پیترو آرتینوما تنها نیستیم - پیترو آرتینوما تنها نیستیم - کیت براونما تنها نیستیم - کیت براونبررسی مفهوم دوجنسگراییبررسی مفهوم دوجنسگرایییکی از ما – قسمت هشتم: خواب و بیداریکی از ما – قسمت هشتم: خواب و بیداردوجنسگراهراسی و همه جنسگرا ستیزی چیست؟دوجنسگراهراسی و همه جنسگرا ستیزی چیست؟پیام سازمان جهانی ایلگا به مناسبت روز آشکارسازیپیام سازمان جهانی ایلگا به مناسبت روز آشکارسازیالفبای رنگین‌کمانیالفبای رنگین‌کمانیدوجنسگراها و آشکارسازی دیرتر و سخت‌تردوجنسگراها و آشکارسازی دیرتر و سخت‌ترعشق آزاد: رهایی نهاییعشق آزاد: رهایی نهاییبازتولید دوجنسگراستیزی در قالب دفاع از همجنسگرایانبازتولید دوجنسگراستیزی در قالب دفاع از همجنسگرایانیکی از ما - قسمت یازدهم: باران‌های موسمییکی از ما - قسمت یازدهم: باران‌های موسمیروز مشاهده‌ پذیری لزبین‌هاروز مشاهده‌ پذیری لزبین‌هادوجنس‌گرایان، جنبش زنان و جنبش دگرباشان جنسی ایراندوجنس‌گرایان، جنبش زنان و جنبش دگرباشان جنسی ایرانمعنی لغت «دوجنسگرا» در لغتنامه  Merriam-Webster تغییر کردمعنی لغت «دوجنسگرا» در لغتنامه Merriam-Webster تغییر کردمی‌خواهم دست از پنهان کردن هویتم بکشممی‌خواهم دست از پنهان کردن هویتم بکشماعتراض دوجنسگرایان و دگرباشان جنسی آمریکا به دوجنسگراستیزی رسانه‌هااعتراض دوجنسگرایان و دگرباشان جنسی آمریکا به دوجنسگراستیزی رسانه‌هایکی از ما - قسمت دهم: نقطه امنیکی از ما - قسمت دهم: نقطه امنکنفرانس دوجنس‌گرایان بریتانیا BiConکنفرانس دوجنس‌گرایان بریتانیا BiConرشد باور به سیالیت گرایش جنسی و رد تک‌جنس‌گرایی در میان جوانانرشد باور به سیالیت گرایش جنسی و رد تک‌جنس‌گرایی در میان جواناننمایش افراد ترنس در رسانه‌هانمایش افراد ترنس در رسانه‌هادوجنسگرایان هم بخشی از ال‌جی‌بی‌تی‌ها هستنددوجنسگرایان هم بخشی از ال‌جی‌بی‌تی‌ها هستندسرویس فارسی بی‌بی‌سی متهم به هموفوبیا و دگرباش‌هراسی شدسرویس فارسی بی‌بی‌سی متهم به هموفوبیا و دگرباش‌هراسی شد+فرهنگ ناموسی و خشونت علیه دوجنسگرایان+فرهنگ ناموسی و خشونت علیه دوجنسگرایانراهنمای پژوهش و نگارش با احترام به حقوق دوجنسگرایانراهنمای پژوهش و نگارش با احترام به حقوق دوجنسگرایانمرد دوجنسگرای اهل برونئی علیه قانون مجازات جدید این کشور صحبت می‌کندمرد دوجنسگرای اهل برونئی علیه قانون مجازات جدید این کشور صحبت می‌کندتاکید بر  تنوع گرایش‌های جنسی و هویت‌های جنسیتی در سمینار  سالانه تشکل‌های زنان و زنان دگر-همجنسگرای ایرانی در آلمانتاکید بر تنوع گرایش‌های جنسی و هویت‌های جنسیتی در سمینار سالانه تشکل‌های زنان و زنان دگر-همجنسگرای ایرانی در آلمانزنان دوجنسگرا در حاشیهزنان دوجنسگرا در حاشیهدوجنس گرائی و گفتمان دگرجنسگرامحوردوجنس گرائی و گفتمان دگرجنسگرامحورهویت، رفتار و بهداشت مردان دوجنسگراهویت، رفتار و بهداشت مردان دوجنسگرادزیره اخوان کیست؟دزیره اخوان کیست؟روایت های ما :‌ ماندگارروایت های ما :‌ ماندگارمن دوجنسگرا هستممن دوجنسگرا هستمیکی از ما - قسمت چهارم :‌ آخر بازییکی از ما - قسمت چهارم :‌ آخر بازیکوییر چیست؟کوییر چیست؟یکی از ما - فصل دوم - قسمت اول: اعتراضیکی از ما - فصل دوم - قسمت اول: اعتراضروز آگاهی‌رسانی درباره افراد میان‌جنسیروز آگاهی‌رسانی درباره افراد میان‌جنسیناآگاهی مقامات قضایی درباره وضعیت پناهجویان دوجنس‌گرا، آنها را به ورطه مرگ می‌کشاندناآگاهی مقامات قضایی درباره وضعیت پناهجویان دوجنس‌گرا، آنها را به ورطه مرگ می‌کشاندسریال The L Word کلمهٔ لام‌دار یا کلمهٔ اِلسریال The L Word کلمهٔ لام‌دار یا کلمهٔ اِلپیام سازمان ایلگای اروپا به مناسبت روز جهانی مهاجرانپیام سازمان ایلگای اروپا به مناسبت روز جهانی مهاجرانگروه موسیقی تتو و دوجنسگراییگروه موسیقی تتو و دوجنسگراییبررسی کتاب «نظریه کوییر و دوجنسگرایی»بررسی کتاب «نظریه کوییر و دوجنسگرایی»صدای دوجنسگراصدای دوجنسگرامعرفی کتاب:  دوجنس‌گرایی و چالش سیاست لزبینی، رابطه جنسی، صداقت و انقلابمعرفی کتاب: دوجنس‌گرایی و چالش سیاست لزبینی، رابطه جنسی، صداقت و انقلابآشکارسازی به عنوان یک دوجنسگراآشکارسازی به عنوان یک دوجنسگراواژه نامهواژه نامهخودکشی در جامعه رنگین‌کمانی بعد از مهاجرتخودکشی در جامعه رنگین‌کمانی بعد از مهاجرتیکی از ما - فصل دوم، قسمت دوم: شالیکی از ما - فصل دوم، قسمت دوم: شالبه رسمیت بشناس: صدای مردان دوجنس‌گرابه رسمیت بشناس: صدای مردان دوجنس‌گرایکی از ما - فصل دوم - قسمت ششم: فصل پروازیکی از ما - فصل دوم - قسمت ششم: فصل پرواز۲۳ سپتامبر روز مشاهده‌پذیری دوجنس‌گرایان۲۳ سپتامبر روز مشاهده‌پذیری دوجنس‌گرایانمجله چراغ:‌ مصاحبه با سیما، دوجنسگرای ایرانیمجله چراغ:‌ مصاحبه با سیما، دوجنسگرای ایرانیگپی با درگ کویین ایرانی، «ماهریل اوهارا»گپی با درگ کویین ایرانی، «ماهریل اوهارا»آشکارسازی یا هفت خوان رستمآشکارسازی یا هفت خوان رستممعرفی کتاب «پویایی زندگی مردان دوجنس‌گرا: چشم اندازهای پژوهش اجتماعی»معرفی کتاب «پویایی زندگی مردان دوجنس‌گرا: چشم اندازهای پژوهش اجتماعی»تحقیقات CBC: سوال نهاد حمایتی حقوقی در مورد شباهت‌های موارد پناهجویی براساس گرایش جنسیتحقیقات CBC: سوال نهاد حمایتی حقوقی در مورد شباهت‌های موارد پناهجویی براساس گرایش جنسیگرایش جنسی من چیه؟گرایش جنسی من چیه؟معرفی رمان:‌ دوست پسرها با دوست دخترهامعرفی رمان:‌ دوست پسرها با دوست دخترهایکی از ما - قسمت سیزدهم: بازی‌های تکرارییکی از ما - قسمت سیزدهم: بازی‌های تکراریآرشیو دوجنسگراییآرشیو دوجنسگرایییکی از ما - فصل دوم - قسمت چهارم: زنی در قابیکی از ما - فصل دوم - قسمت چهارم: زنی در قابموانع حضور دگرباشان و رنگین‌کمانی‌ها در سازمان‌های سیاسی-اجتماعیموانع حضور دگرباشان و رنگین‌کمانی‌ها در سازمان‌های سیاسی-اجتماعییکی از ما - قسمت ششم: ما نباید بمیریمیکی از ما - قسمت ششم: ما نباید بمیریمبرنامه‌های اسپانسری کانادا برای پناهندگان دگرباشبرنامه‌های اسپانسری کانادا برای پناهندگان دگرباشدگرباشی جنسی در پیشگاه فقه، قانون و جامعه‌ی ایراندگرباشی جنسی در پیشگاه فقه، قانون و جامعه‌ی ایرانکنار هم می‌ایستیم و برای احقاق حقوقمان قدم بر می‌داریمکنار هم می‌ایستیم و برای احقاق حقوقمان قدم بر می‌داریمچرا و چگونه درباره سکس صحبت کنیم؟چرا و چگونه درباره سکس صحبت کنیم؟روایت‌‌های هیچ‌جنسگراهای ایرانیروایت‌‌های هیچ‌جنسگراهای ایرانیقتل یک زن دوجنسگرا و مادرش در آمریکاقتل یک زن دوجنسگرا و مادرش در آمریکامبارکه؛ دختره یا پسره؟ میان‌جنسیه!مبارکه؛ دختره یا پسره؟ میان‌جنسیه!یکی از ما - قسمت پنجم: نور ملایمیکی از ما - قسمت پنجم: نور ملایمآیا من دوجنس گرا یا همه جنس گرا هستم؟آیا من دوجنس گرا یا همه جنس گرا هستم؟آیا افراد ترنس از دنیای دوست‌یابی حذف شده‌اند؟آیا افراد ترنس از دنیای دوست‌یابی حذف شده‌اند؟گشودگی یا ناگشودگی منابع اسلام شیعی در مواجهه با همجنس خواهی از منظر محققان شیعهگشودگی یا ناگشودگی منابع اسلام شیعی در مواجهه با همجنس خواهی از منظر محققان شیعهغیرهمجنس‌گرایان هم با همجنس خود ازدواج می‌کنندغیرهمجنس‌گرایان هم با همجنس خود ازدواج می‌کنندمردانگی در مردان ترنسمردانگی در مردان ترنسآیا همه باید میل جنسی و عاطفی داشته باشند؟آیا همه باید میل جنسی و عاطفی داشته باشند؟کوییرپارتی با زینبکوییرپارتی با زینبدوجنسگراهراسی و نیاز به آگاهی رسانی - رادیو زمانهدوجنسگراهراسی و نیاز به آگاهی رسانی - رادیو زمانهشخصیت‌های دوجنسگرا در برنامه‌های تلویزیونی سال گذشتهشخصیت‌های دوجنسگرا در برنامه‌های تلویزیونی سال گذشته⁨چه طور درباره مسائل افراد ترنس صحبت کنیم؟⁨چه طور درباره مسائل افراد ترنس صحبت کنیم؟ما تنها نیستیم: مالکوم ایکسما تنها نیستیم: مالکوم ایکس