صفحه اصلی آخرین مطالب پادکست‌ها چندرسانه‌ای دانلود جستجو EN
معرفی سایر شبکه ها و گروه‌ها

وبلاگ گروه تاریخ دوجنسگرایی

۰۲ مرداد ۹۴

وبلاگ گروه تاریخ دوجنسگرایی

با این‌که در سال‌های اخیر منابع مفید بسیاری در زمینه همجنس‌گرایی، تراجنسی‌ها و تراجنسیتی‌ها به زبان فارسی منتشر شده، اما آثار بسیار محدودی در زمینه دوجنس‌گرایی در دسترس خواننده فارسی‌زبان قرار گرفته است. اطلاعات کم و گاهی دور از واقعیت، سبب شده تا دوجنس‌گراهراسی و دوجنس‌گراستیزی در فضای فارسی زبان نه تنها در میان دگرجنس‌گرایان بلکه در میان همجنس‌گرایان نیز شایع شود.

سایت «دوجنس‌گرا» در تلاش است تا طیف متنوعی از منابع موجود در زمینه دوجنس‌گرایی به زبان انگلیسی را به خوانندگان فارسی‌زبان معرفی کند.

این منابع نه تنها در فرآیند هویت‌یابی و شناخت گرایش جنسی به دوجنس‌گرایان کمک می‌کند بلکه می‌تواند برای طیف متنوعی از مخاطبین فارسی زبان مفید و آگاهی‌بخش باشد. امید است این کتابخانه در نهایت به کاهش دوجنس‌گراستیزی، خشونت و پیش‌داوری‌ در جامعه دگرباشان و اعضای جامعه رنگین‌کمانی فارسی زبان کمک کند و اطلاعات لازم را در اختیار کاربران فضای مجازی قرار دهد.

 

   

وبلاگ گروه تاریخ دوجنسگرایی Bi History Group برخلاف آنچه برخی تصور می‌‌کنند، حضور دوجنس‌گرایان در جنبش رنگین‌کمانی دگرباشان جنسی پدیده‌ای جدید نیست.

وبلاگ گروه تاریخ دوجنس‌گرایی به بررسی اسناد مبارزه دوجنس‌گرایان در دهه‌های گذشته در کشورهای غربی به خصوص آمریکا می‌پردازد.

این وبلاگ که از سال ۲۰۱۳ در شبکه اجتماعی تومبلر شروع به فعالیت کرده است، شامل مطالب متنوعی به نقل از منابع مختلف است. حضور دوجنسگرایان در تجمع‌ها این وبلاگ با استناد به منابع مختلف نشان می‌دهد که دوجنس‌گرایان و همه‌جنس‌گرایان همواره در تجمع‌ها و تحصن‌های مهم و تاریخی جنبش دگرباشان جنسی در آمریکا حضور داشته‌اند.

از جمله برندا هوارد (۱) که دوجنسگرا بود و سیلویا ریورا (۲) که تراجنسیتی بود و تجربه رابطه با بیش از یک جنس را داشته است، نقش مهمی در سازماندهی تجمع‌های دگرباشان در دهه‌های پایانی قرن بیستم در آمریکا داشتند. برندا هوارد یکی از سازمان‌دهندگان اصلی اولین رژه افتخار (۳) آمریکا در سال ۱۹۷۰ بود و به همین سبب گاهی «مادر رژه افتخار» خوانده می‌شود. این تجمع در اولین سالگرد مقاومت دگرباشان جنسی در برابر حمله پلیس به بار «استون وال» نیویورک که به شورش استون وال (۴) معروف شد، برگزار شد.

هوارد از جمله بنیان‌گذاران شبکه دوجنس‌گرایان منطقه نیویورک   در سال ۱۹۸۸ بود و بارها به دلیل شرکت در تجمع‌های مختلف در حمایت از حقوق دگرباشان جنسی بازداشت شد. از جمله در سال ۱۹۸۸ در تجمعی در دفاع از حق دسترسی به امکانات بهداشتی و سلامتی زنان، رنگین پوستان و افراد مبتلا به ایدز، در شیکاگو بازداشت شد. شرکت در تجمع دیگری در سال ۱۹۹۱ در اعتراض به اخراج یک زن همجنس‌گرا از دادستانی ایالت جورجیا منجر به بازداشت دوباره او شد.

برندا هوارد و سیلویا ریورا همچنین از سازماندهندگان تجمعی بودند که در پاییز ۱۹۷۰ در برابر بیمارستان بِلوو (۵) نیویورک در اعتراض به روش‌های سرکوبگرانه ای که برای به اصطلاح «درمان» دگرباشان جنسی به کار گرفته می‌شد، برگزار شد. این تجمع توسط دو گروه تازه تاسیس جبهه آزادی‌بخش همجنس‌گرا (۶) و کنش انقلابیون مبدل‌پوش خیابان (۷) سازماندهی شده‌ بود. سیلویا ریورا از پایه‌گذاران کنش انقلابیون مبدل‌پوش خیابان بود. استفان دونالدسون (۸) که او نیز دوجنس‌گرا بود از پایه‌گذاران اولین گروه رسمی دانشجویی فعال در زمینه حقوق دگرباشان جنسی بود. این گروه که در سال ۱۹۶۷ در دانشگاه کلمبیا تاسیس شد، ابتدا اتحادیه دانشجویی دوستداران همجنس‌گرایان (۹) نامیده می شد و بعدها به اتحادیه دگرباش کلمبیا (۱۰) تغییر نام یافت.

او بعدها در تاسیس گروه‌های دانشجویی در سایر دانشگاه‌های آمریکا همکاری کرد و تا سال ۱۹۷۱ تعداد این گروه‌ها به حدود ۱۵۰ گروه رسید. سال ۲۰۱۵،  در ۴۵مین سالگرد رژه افتخار در نیویورک برای اولین بار یک دوجنس‌گرا امکان پیدا کرد که در صف اول رژه قرار گیرد. اسناد جنبش دوجنس‌گرایان در این وبلاگ برخی از مهمترین نوشته‌های تاریخی جنبش دوجنس‌گرایی در دسترس است.

از جمله بیانیه دوجنس‌گرایی در سال ۱۹۹۰ که توسط گروهی از دوجنس‌گرایان آمریکا منتشر شد. آن‌ها در این بیانیه اعلام کردند که از نادیده گرفته‌شدن و مورد قضاوت قرار گرفتن توسط هر دو گروه تک‌جنس‌گرا (۱۲) (دگرجنس‌گرایان و همجنس‌گرایان) خسته شده‌اند. شبکه دوجنس‌گرایان آمریکا در پی این بیانیه تشکیل شد.

در ۱۹۹۳ برای اولین بار یکی از سخنرانان «رژه ملی آمریکا برای حقوق همجنس‌گرایان» در واشنگتن فرصت یافت تا به صورت خاص درباره دوجنس‌گرایان و دوجنس‌گراستیزی صحبت کند. لانی آکاهومانو (۱۱) در این سخنرانی از تبعیض‌های قانونی و فرهنگی علیه همجنس‌گرایان و دوجنس‌گرایان انتقاد کرد. او در عین حال همجنس‌گرایان را نیز به دلیل نپذیرفتن دوجنس‌گرایی به عنوان یک گرایش جنسی مستقل مورد انتقاد قرار داد و دوجنس‌گرایان را دعوت به آشکارسازی کرد.

نویسندگان این وبلاگ همچنین یادآوری می‌کنند که چه طور دوجنس‌گرایان همواره قربانی نگاه منفی جامعه به مبتلایان به ایدز بوده‌اند. رسانه‌های آمریکایی از دهه ۱۹۸۰ دوجنس‌گرایان را عاملین انتقال ایدز از مردان همجنس‌گرا به زنان دگرجنس‌گرا خوانده‌اند. از آن زمان تاکنون فعالان دوجنس‌گرا برای تغییر نگاه جامعه به دوجنس‌گرایان و همچنین مبتلایان به ایدز تلاش کرده‌اند. در این وبلاگ همچنین می توانید تصاویری از نمادهای مختلف تولید شده توسط گروه‌های مدافع حقوق دوجنس‌گرایان  را در آمریکا در قسمت تاریخ دوجنس‌گرایان،  موزه تاریخ مردان و زنان همجنس‌گرا، دوجنس‌گرا و تراجنسی در سانفرانسیسکو ببینید.

از جمله سرودها و شعارهای دوجنس‌گرایان، پلاکارد، لباس‌، دکمه‌ها (پیکسل‌ها) و نشان‌هایی با نمادها و شعارهای دوجنس‌گرایان، تصاویر ازدواج دوجنس‌گرایان با شرکای جنسی هم‌جنس‌شان و لباس‌هایی که در این جشن‌های ازدواج مورد استفاده قرار گرفته‌اند. این وبلاگ همچنین نشان می‌دهد که چگونه در دهه‌های اخیر دوجنس‌گرایان نیز مانند سایر دگرباشان جنسی و اعضای جامعه رنگین‌کمانی به دلیل گرایش جنسی‌شان مورد آزار قرار گرفته‌اند. از جمله دوجنس‌گرایان می‌توان از جان نش برنده جایزه نوبل اقتصاد که چندی پیش به همراه همسرش در یک تصادف رانندگی، درگذشت نام برد.

او در دهه ۱۹۵۰ پس از آنکه به دلیل رابطه جنسی با یک مرد دستگیر و محاکمه شد، از تحقیقات دولتی مهمی که در آن‌ مشارکت داشت، کنار گذاشته‌شد. او چند سال بعد به اختلالاتی روانی‌ مبتلا شد که تا پایان عمر همراه او باقی ماند. هر چند داستان زندگی او مانند بسیاری دیگر از دوجنس‌گرایان از سوی رسانه‌ها سانسور شد و در فیلم ذهن زیبا که درباره زندگی او ساخته شده‌است، اشاره‌ای به این اتفاق نمی شود.

این تبعیض‌ها همچنان ادامه دارند. این وبلاگ گزارشی را به نقل از گروه« قانون دوجنس‌گرا» درباره تبعیض علیه دوجنس‌گرایان در محیط کار منتشر می‌کند. به همین دلیل گروه قانون دوجنس‌گرا در کنار سایر گروه‌ها یک گزارش حقوقی را برای درخواست از دادگاه عالی آمریکا در حمایت از ازدواج هم‌جنس‌ها در همه ایالت‌های این کشور ارسال کرد. این حقوق‌دانانِ دوجنس‌گرا یا مدافع حقوق دوجنس‌گرایان در این گزارش توضیح می‌دهند که چگونه دوجنس‌گرایان در موقعیت‌های مختلف در دهه‌های اخیر در آمریکا مورد تبعیض قرار گرفته‌اند و بر این اساس از قضات دادگاه عالی آمریکا می خواهند متن رای حقوقی خود را به نحوی تنظیم کنند که حقوق افرادی را که به بیش از یک جنس گرایش جنسی دارند، نیز دربربگیرد. هر چند در نهایت دادگاه رای به قانونی شدن ازدواج با هم‌جنس در همه ایالت‌ها داد، اما بسیاری از رسانه‌ها از آن به عنوان ازدواج همجنس‌گرایان یاد کردند و دوجنس‌گرایان را نادیده گرفتند.

 

 

  ۱- Brenda Howard ۲- Sylvia Rivera ۳-Pride Parade ۴-Stonewall riots ۵- Bellevue Hospital ۶- Gay Liberation Front (GLF) ۷- Street Transvestites Action Revolutionaries (STAR) ۸- Stephen Donaldson ۹- Student Homophile League (SHL) ۱۰- Columbia Queer Alliance ۱۱- Lani Ka’ahumanu ۱۲-  monosexual  

کلیدواژه‌ها: #فارسی#معرفی سایر شبکه ها و گروه‌ها

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مشاهده بخش نظرات و نوشتن نظر

نمایش

نظرت رو بنویس

کلیه نظرات پس از بررسی و تایید مدیر وب‌سایت، به‌صورت عمومی منتشر می‌شوند

سایر مطالب

بیشتر
علیرضا امیرقاسمی: دوجنسگرایی بیماریستعلیرضا امیرقاسمی: دوجنسگرایی بیماریستدوجنسگرا یک ساله شددوجنسگرا یک ساله شدفرهنگ دوجنسگرایی در توییتر چگونه ساخته می‌شود و شکل می‌گیردفرهنگ دوجنسگرایی در توییتر چگونه ساخته می‌شود و شکل می‌گیردماه مشاهده‌پذیری دوجنسگرایی+ماه مشاهده‌پذیری دوجنسگرایی+روز جهانی حقوق بشرروز جهانی حقوق بشرتاکید بر  تنوع گرایش‌های جنسی و هویت‌های جنسیتی در سمینار  سالانه تشکل‌های زنان و زنان دگر-همجنسگرای ایرانی در آلمانتاکید بر تنوع گرایش‌های جنسی و هویت‌های جنسیتی در سمینار سالانه تشکل‌های زنان و زنان دگر-همجنسگرای ایرانی در آلماندوجنس‌گرایان، جنبش زنان و جنبش دگرباشان جنسی ایراندوجنس‌گرایان، جنبش زنان و جنبش دگرباشان جنسی ایرانسکس چیست و رابطه جنسی درست چه ویژگی‌هایی دارد؟سکس چیست و رابطه جنسی درست چه ویژگی‌هایی دارد؟مرد دوجنسگرای اهل برونئی علیه قانون مجازات جدید این کشور صحبت می‌کندمرد دوجنسگرای اهل برونئی علیه قانون مجازات جدید این کشور صحبت می‌کندموانع حضور دگرباشان و رنگین‌کمانی‌ها در سازمان‌های سیاسی-اجتماعیموانع حضور دگرباشان و رنگین‌کمانی‌ها در سازمان‌های سیاسی-اجتماعیپیام سازمان جهانی ایلگا به مناسبت روز آشکارسازیپیام سازمان جهانی ایلگا به مناسبت روز آشکارسازیوقتی شما یک پناهنده دوجنس‌گرا هستید، چه بر سرتان می‌آید؟وقتی شما یک پناهنده دوجنس‌گرا هستید، چه بر سرتان می‌آید؟کوییرپارتی با زینبکوییرپارتی با زینبصدای دوجنسگراصدای دوجنسگرادوجنسگرایی همیشه هنجارها را به چالش کشیده است، حتی در دنیای کوییردوجنسگرایی همیشه هنجارها را به چالش کشیده است، حتی در دنیای کوییربازتولید دوجنسگراستیزی در قالب دفاع از همجنسگرایانبازتولید دوجنسگراستیزی در قالب دفاع از همجنسگرایانمجله کائوس‌گ‌ل با عنوان دوجنسگرایی+ منتشر شدمجله کائوس‌گ‌ل با عنوان دوجنسگرایی+ منتشر شد۲۵ نوامبر :‌ خشونت علیه زنان دوجنسگرا۲۵ نوامبر :‌ خشونت علیه زنان دوجنسگرااصطلاحات و تعاریف دگرباش و رنگین‌کمانیاصطلاحات و تعاریف دگرباش و رنگین‌کمانیکرونا و پناهجویان ایرانی دگرباش در ترکیهکرونا و پناهجویان ایرانی دگرباش در ترکیهاقلیت در اقلیتاقلیت در اقلیتغیرهمجنس‌گرایان هم با همجنس خود ازدواج می‌کنندغیرهمجنس‌گرایان هم با همجنس خود ازدواج می‌کنندقبل از پناهجویی نمی‌دانستم دوجنسگرا هستمقبل از پناهجویی نمی‌دانستم دوجنسگرا هستمروایت های ما : سیامکروایت های ما : سیامکطرح‌هایی از «Paws of Pride » برای ماه افزایش آگاهی درمورد دوجنسگراهاطرح‌هایی از «Paws of Pride » برای ماه افزایش آگاهی درمورد دوجنسگراهاآغاز به کار "دوجنسگرا"آغاز به کار "دوجنسگرا"دلایل تبعیض همجنس‌گرایان علیه دوجنس‌گرایاندلایل تبعیض همجنس‌گرایان علیه دوجنس‌گرایاندوجنسگرایان و ارولاندودوجنسگرایان و ارولاندوآشکارسازی یا هفت خوان رستمآشکارسازی یا هفت خوان رستمخبرنامه گویا :‌دوجنس‌گرایان ایرانی و حق و حقوق قانونی‌خبرنامه گویا :‌دوجنس‌گرایان ایرانی و حق و حقوق قانونی‌روز آگاهی‌رسانی درباره افراد میان‌جنسیروز آگاهی‌رسانی درباره افراد میان‌جنسییکی از ما - قسمت شانزدهم: کوله پشتییکی از ما - قسمت شانزدهم: کوله پشتیخبرنامه رنگین‌کمانی ۱ تا ۷ مهرماه ۱۳۹۶خبرنامه رنگین‌کمانی ۱ تا ۷ مهرماه ۱۳۹۶۱۰۰ نکته‌ برای حامی بهتری برای افرادی با جنسیت غیردوگانه بودن۱۰۰ نکته‌ برای حامی بهتری برای افرادی با جنسیت غیردوگانه بودنمانیفست دوجنس‌گرایی+: حامی دوستان دوجنس‌گرا، همه­‌جنس‌­گرا و کوییر خود باشید!مانیفست دوجنس‌گرایی+: حامی دوستان دوجنس‌گرا، همه­‌جنس‌­گرا و کوییر خود باشید!اشتباهاتی که نباید مرتکب‌ شداشتباهاتی که نباید مرتکب‌ شدمعرفی کتاب: درک دوجنسگراییمعرفی کتاب: درک دوجنسگراییاول مهرماه، روز جهانی مشاهده‌پذیری دوجنسگراییاول مهرماه، روز جهانی مشاهده‌پذیری دوجنسگرایییکی از ما – قسمت سوم : خواستگارییکی از ما – قسمت سوم : خواستگاریدوجنسگراها و آشکارسازی دیرتر و سخت‌تردوجنسگراها و آشکارسازی دیرتر و سخت‌ترآویشن، طعم‌دهنده سالم زندگی جنسیآویشن، طعم‌دهنده سالم زندگی جنسیراهنمای پژوهش و نگارش با احترام به حقوق دوجنسگرایانراهنمای پژوهش و نگارش با احترام به حقوق دوجنسگرایانسوال هایی که نباید پرسید!سوال هایی که نباید پرسید!نشریه دوجنسگرایینشریه دوجنسگراییرشد باور به سیالیت گرایش جنسی و رد تک‌جنس‌گرایی در میان جوانانرشد باور به سیالیت گرایش جنسی و رد تک‌جنس‌گرایی در میان جواناندزیره اخوان کیست؟دزیره اخوان کیست؟طیف هویت‌های جنسیتی غیردوگانهطیف هویت‌های جنسیتی غیردوگانهمعرفی کتاب:  دوجنس‌گرایی و چالش سیاست لزبینی، رابطه جنسی، صداقت و انقلابمعرفی کتاب: دوجنس‌گرایی و چالش سیاست لزبینی، رابطه جنسی، صداقت و انقلابمعرفی کتاب «پویایی زندگی مردان دوجنس‌گرا: چشم اندازهای پژوهش اجتماعی»معرفی کتاب «پویایی زندگی مردان دوجنس‌گرا: چشم اندازهای پژوهش اجتماعی»روز والدین ترنسروز والدین ترنسانتشار اولین گزارش رسمی گزارشگر ویژه سازمان ملل در زمینه تبعیض و خشونت براساس گرایش جنسی و هویت جنسیتیانتشار اولین گزارش رسمی گزارشگر ویژه سازمان ملل در زمینه تبعیض و خشونت براساس گرایش جنسی و هویت جنسیتی"آویشن" از راه می‌رسد"آویشن" از راه می‌رسددوجنسگرا یک‌ساله شد. ۸ مارس، روز برابری‌خواهی جنسیتیدوجنسگرا یک‌ساله شد. ۸ مارس، روز برابری‌خواهی جنسیتیعشق آزاد: رهایی نهاییعشق آزاد: رهایی نهایییکی از ما - قسمت پانزدهم: گرم اما تلخیکی از ما - قسمت پانزدهم: گرم اما تلخبه تصورات اشتباه درباره نقش دوجنسگرایان در انتقال ایدز پایان دهیمبه تصورات اشتباه درباره نقش دوجنسگرایان در انتقال ایدز پایان دهیمدرباره مادرباره ماروز جهانی حقوق بشر و دوجنسگرایانروز جهانی حقوق بشر و دوجنسگرایانمعرفی کتاب : معنویت پذیرنده دوجنسگرایی؛ دوجنسگرایان مومنمعرفی کتاب : معنویت پذیرنده دوجنسگرایی؛ دوجنسگرایان مومنمحو دوجنسگرایی،‌  در سریال گلی Gleeمحو دوجنسگرایی،‌ در سریال گلی Gleeحرف‌هایی که شاید ندانید ترنس‌هراسانه هستندحرف‌هایی که شاید ندانید ترنس‌هراسانه هستندنمایش افراد ترنس در رسانه‌هانمایش افراد ترنس در رسانه‌هاگشودگی یا ناگشودگی منابع اسلام شیعی در مواجهه با همجنس خواهی از منظر محققان شیعهگشودگی یا ناگشودگی منابع اسلام شیعی در مواجهه با همجنس خواهی از منظر محققان شیعهرابطه با مردان دوجنسگرا برای زنان چگونه است؟رابطه با مردان دوجنسگرا برای زنان چگونه است؟سریال The L Word کلمهٔ لام‌دار یا کلمهٔ اِلسریال The L Word کلمهٔ لام‌دار یا کلمهٔ اِلمی‌خواهم دست از پنهان کردن هویتم بکشممی‌خواهم دست از پنهان کردن هویتم بکشممعرفی رمان:‌ دوست پسرها با دوست دخترهامعرفی رمان:‌ دوست پسرها با دوست دخترهااکثر زن‌ها هرگز دگرجنس‌گرا نیستند؛ آنها یا هم‌جنس‌گرا هستند یا دوجنس‌گرااکثر زن‌ها هرگز دگرجنس‌گرا نیستند؛ آنها یا هم‌جنس‌گرا هستند یا دوجنس‌گراداستان‌های غیرقابل روایت دوجنس‌گراییداستان‌های غیرقابل روایت دوجنس‌گراییهویت، رفتار و بهداشت مردان دوجنسگراهویت، رفتار و بهداشت مردان دوجنسگرامعرفی چند شبکه‌ حمایتی برای زنان دوجنس‌گرامعرفی چند شبکه‌ حمایتی برای زنان دوجنس‌گراالفبای رنگین‌کمانیالفبای رنگین‌کمانیسیالیت جنسی: کوئیر، دگرجنسگرا و هر چیز دیگری که احساس می‌کنیدسیالیت جنسی: کوئیر، دگرجنسگرا و هر چیز دیگری که احساس می‌کنیدانتقاد از تبعیض علیه پناهجویان دوجنسگرا در فستیوال رنگین کمانی استکهلمانتقاد از تبعیض علیه پناهجویان دوجنسگرا در فستیوال رنگین کمانی استکهلمیکی از ما - قسمت دوازدهم: خط‌های موازییکی از ما - قسمت دوازدهم: خط‌های موازیواژه نامهواژه نامهیکی از ما - قسمت ششم: ما نباید بمیریمیکی از ما - قسمت ششم: ما نباید بمیریمدوجنسگراهراسی و نیاز به آگاهی رسانی - رادیو زمانهدوجنسگراهراسی و نیاز به آگاهی رسانی - رادیو زمانهIDAHOTB روز جهانی مبارزه با دگرباش‌هراسی و دگرباش‌ستیزیIDAHOTB روز جهانی مبارزه با دگرباش‌هراسی و دگرباش‌ستیزیاولین پیش‌کنفرانس دوجنسگرایی در ایلگا آسیااولین پیش‌کنفرانس دوجنسگرایی در ایلگا آسیامعرفی انجمن فرانسوی  بی‌کوز Bi'Causeمعرفی انجمن فرانسوی بی‌کوز Bi'Causeمردانگی در مردان ترنسمردانگی در مردان ترنسجیمی ویلدمن: فردی با هویت غیردوگانهجیمی ویلدمن: فردی با هویت غیردوگانهیکی از ما - فصل دوم، قسمت دوم: شالیکی از ما - فصل دوم، قسمت دوم: شالچی بگیم و چی نگیم؟چی بگیم و چی نگیم؟آشکارسازی در فضای مجازیآشکارسازی در فضای مجازییکی از ما - قسمت اول: جیره‌بندییکی از ما - قسمت اول: جیره‌بندیشخصیت‌های دوجنسگرا در برنامه‌های تلویزیونی سال گذشتهشخصیت‌های دوجنسگرا در برنامه‌های تلویزیونی سال گذشتهکنفرانس دوجنس‌گرایان بریتانیا BiConکنفرانس دوجنس‌گرایان بریتانیا BiConدوجنسگرایان هم بخشی از ال‌جی‌بی‌تی‌ها هستنددوجنسگرایان هم بخشی از ال‌جی‌بی‌تی‌ها هستندمرکز منابع دوجنس‌گراییمرکز منابع دوجنس‌گراییگروه موسیقی تتو و دوجنسگراییگروه موسیقی تتو و دوجنسگراییفعالان دوجنسگرا در سالی که گذشتفعالان دوجنسگرا در سالی که گذشتقتل یک زن دوجنسگرا و مادرش در آمریکاقتل یک زن دوجنسگرا و مادرش در آمریکاسخنرانی سوده راد در اولین نشست جانبی سازمان ایلگا درباره حقوق دوجنسگرایان در سازمان مللسخنرانی سوده راد در اولین نشست جانبی سازمان ایلگا درباره حقوق دوجنسگرایان در سازمان مللراهنمای نوشتن گزارش درباره اجتماع دوجنس‌گرایانراهنمای نوشتن گزارش درباره اجتماع دوجنس‌گرایانما تنها نیستیم: مالکوم ایکسما تنها نیستیم: مالکوم ایکسما تنها نیستیم - کیت براونما تنها نیستیم - کیت براونما تنها نیستیمما تنها نیستیمزمینه‌های مشترک زنان دوجنسگرا در ایرانزمینه‌های مشترک زنان دوجنسگرا در ایرانمن دوجنسگرا هستممن دوجنسگرا هستمبررسی مفهوم دوجنسگراییبررسی مفهوم دوجنسگراییپناهجویان دگرباش به دلیل فرمان مهاجرتی ترامپ در ترکیه گیر افتاده‌اندپناهجویان دگرباش به دلیل فرمان مهاجرتی ترامپ در ترکیه گیر افتاده‌اندشرایط پناهندگان دگرباش در آلمان و ترکیهشرایط پناهندگان دگرباش در آلمان و ترکیهآیا افراد ترنس از دنیای دوست‌یابی حذف شده‌اند؟آیا افراد ترنس از دنیای دوست‌یابی حذف شده‌اند؟یکی از ما - قسمت نهم: هیسیکی از ما - قسمت نهم: هیسسرویس فارسی بی‌بی‌سی متهم به هموفوبیا و دگرباش‌هراسی شدسرویس فارسی بی‌بی‌سی متهم به هموفوبیا و دگرباش‌هراسی شدما تنها نیستیم : تاراما دو لمپیکاما تنها نیستیم : تاراما دو لمپیکاکوییر چیست؟کوییر چیست؟«رخدادهای مجازی ماه افتخار»«رخدادهای مجازی ماه افتخار»آشکارسازی به عنوان یک دوجنسگراآشکارسازی به عنوان یک دوجنسگراآیا همه باید میل جنسی و عاطفی داشته باشند؟آیا همه باید میل جنسی و عاطفی داشته باشند؟یکی از ما - قسمت چهارم :‌ آخر بازییکی از ما - قسمت چهارم :‌ آخر بازی+فرهنگ ناموسی و خشونت علیه دوجنسگرایان+فرهنگ ناموسی و خشونت علیه دوجنسگرایانکنار هم می‌ایستیم و برای احقاق حقوقمان قدم بر می‌داریمکنار هم می‌ایستیم و برای احقاق حقوقمان قدم بر می‌داریمدوجنسگراهراسی و همه جنسگرا ستیزی چیست؟دوجنسگراهراسی و همه جنسگرا ستیزی چیست؟موافقت دولت بریتانیا پس از سه سال با درخواست پناهندگی اوراشیا ادواردز، دوجنسگرای جاماییکاییموافقت دولت بریتانیا پس از سه سال با درخواست پناهندگی اوراشیا ادواردز، دوجنسگرای جاماییکاییجنبش کارگری و جنبش حقوق دگرباشان و رنگین‌کمانی‌ها چگونه با یک‌دیگر همکاری می‌کنند؟جنبش کارگری و جنبش حقوق دگرباشان و رنگین‌کمانی‌ها چگونه با یک‌دیگر همکاری می‌کنند؟دور دنیا: زنده باد تیم دوجنس‌گرا!؛دور دنیا: زنده باد تیم دوجنس‌گرا!؛یکی از ما - قسمت یازدهم: باران‌های موسمییکی از ما - قسمت یازدهم: باران‌های موسمیتحقیقات CBC: سوال نهاد حمایتی حقوقی در مورد شباهت‌های موارد پناهجویی براساس گرایش جنسیتحقیقات CBC: سوال نهاد حمایتی حقوقی در مورد شباهت‌های موارد پناهجویی براساس گرایش جنسیشاهین شهابلو عکاس ایرانی به دلیل ابتلا به کرونا درگذشتشاهین شهابلو عکاس ایرانی به دلیل ابتلا به کرونا درگذشتدگرجنسگراهنجاری و دگرجنسگرامحوریدگرجنسگراهنجاری و دگرجنسگرامحوریدو جنس کافی نیست: زن، مرد، میان‌جنسیدو جنس کافی نیست: زن، مرد، میان‌جنسیما تنها نیستیم - کیرستن سینماما تنها نیستیم - کیرستن سینما⁨چه طور درباره مسائل افراد ترنس صحبت کنیم؟⁨چه طور درباره مسائل افراد ترنس صحبت کنیم؟ما تنها نیستیم - آلفرد کنزیما تنها نیستیم - آلفرد کنزییکی از ما - فصل دوم - قسمت سوم: لبه تیغیکی از ما - فصل دوم - قسمت سوم: لبه تیغیکی از ما - قسمت هفتم: قایق مایکی از ما - قسمت هفتم: قایق ماآرشیو دوجنسگراییآرشیو دوجنسگراییمی‌خواهید با یک فرد ترنس رابطه جنسی برقرار کنید؟ این راهنما برای شماستمی‌خواهید با یک فرد ترنس رابطه جنسی برقرار کنید؟ این راهنما برای شماستیکی از ما - قسمت دوم : ازدواجیکی از ما - قسمت دوم : ازدواجAround the World: Iran and Bisexual ActivismAround the World: Iran and Bisexual Activism»ما تنها نیستیم «فریدا کالو»ما تنها نیستیم «فریدا کالوروایت های ما : زینبروایت های ما : زینبناآگاهی مقامات قضایی درباره وضعیت پناهجویان دوجنس‌گرا، آنها را به ورطه مرگ می‌کشاندناآگاهی مقامات قضایی درباره وضعیت پناهجویان دوجنس‌گرا، آنها را به ورطه مرگ می‌کشاندمقدمه‌ای بر ادبیات فارسی از همواروتیسیسم تا حضور دگرباشانمقدمه‌ای بر ادبیات فارسی از همواروتیسیسم تا حضور دگرباشانگرایش جنسی من چیه؟گرایش جنسی من چیه؟یکی از ما - فصل دوم - قسمت ششم: فصل پروازیکی از ما - فصل دوم - قسمت ششم: فصل پروازیکی از ما – قسمت هشتم: خواب و بیداریکی از ما – قسمت هشتم: خواب و بیداربازتولید خشونت در گروه‌های به حاشیه رانده شدهبازتولید خشونت در گروه‌های به حاشیه رانده شدهجنبش جهانی دوجنس‌گرا با کلیشه‌ها می‌جنگد و به دنبال مشاهده‌پذیری استجنبش جهانی دوجنس‌گرا با کلیشه‌ها می‌جنگد و به دنبال مشاهده‌پذیری استهفته مشاهده‌پذیری هیچ‌جنسگرایی و هیچ‌جنسگرایان از راه رسید!هفته مشاهده‌پذیری هیچ‌جنسگرایی و هیچ‌جنسگرایان از راه رسید!راه‌های محافظت از خودمان در قرنطینهراه‌های محافظت از خودمان در قرنطینهگپی با درگ کویین ایرانی، «ماهریل اوهارا»گپی با درگ کویین ایرانی، «ماهریل اوهارا»روز مقابله با دگرباش‌هراسی و دگرباش‌ستیزی همراه درگ کویین ایرانی Beardney Spearsروز مقابله با دگرباش‌هراسی و دگرباش‌ستیزی همراه درگ کویین ایرانی Beardney Spearsیکی از ما - فصل دوم - قسمت چهارم: زنی در قابیکی از ما - فصل دوم - قسمت چهارم: زنی در قابمعرفی فیلم : رفتار درخورمعرفی فیلم : رفتار درخورسلامت روانی زنان دوجنسگراسلامت روانی زنان دوجنسگراهشت چیزی که فقط اگر میان‌جنسی به‌دنیا آمده باشید، می‌دانیدهشت چیزی که فقط اگر میان‌جنسی به‌دنیا آمده باشید، می‌دانیدلایه برداری از برچسب‌ها: روابط چندمهری یا پلی‌امری‌لایه برداری از برچسب‌ها: روابط چندمهری یا پلی‌امری‌روز افتخار همه‌جنسگرایانروز افتخار همه‌جنسگرایانغیبت شخصیت های دوجنسگرا در کتاب های کودکان و نوجوانانغیبت شخصیت های دوجنسگرا در کتاب های کودکان و نوجوانانروز مشاهده‌ پذیری لزبین‌هاروز مشاهده‌ پذیری لزبین‌هااعتراض دوجنسگرایان و دگرباشان جنسی آمریکا به دوجنسگراستیزی رسانه‌هااعتراض دوجنسگرایان و دگرباشان جنسی آمریکا به دوجنسگراستیزی رسانه‌هانمودارهایی از حقایق زندگی دوجنسگرایاننمودارهایی از حقایق زندگی دوجنسگرایانمعرفی کتاب «راهنمای دوجنس‌گرا برای حضور در جهان»معرفی کتاب «راهنمای دوجنس‌گرا برای حضور در جهان»روایت‌های ما : از عشق ممنوعه تا خودم در آینهروایت‌های ما : از عشق ممنوعه تا خودم در آینهمجله چراغ:‌ مصاحبه با سیما، دوجنسگرای ایرانیمجله چراغ:‌ مصاحبه با سیما، دوجنسگرای ایرانییکی از ما - قسمت دهم: نقطه امنیکی از ما - قسمت دهم: نقطه امنکریسمس رنگین کمانی‌کریسمس رنگین کمانی‌اقلیت‌های جنسی و جنسیتی در ایران، خاورمیانه و جهاناقلیت‌های جنسی و جنسیتی در ایران، خاورمیانه و جهان«من اولین فرد دوجنس‌گرایی بودم که درخواست پناهندگی‌ام در آمریکا پذیرفته شد»«من اولین فرد دوجنس‌گرایی بودم که درخواست پناهندگی‌ام در آمریکا پذیرفته شد»۲۳ سپتامبر روز مشاهده‌پذیری دوجنس‌گرایان۲۳ سپتامبر روز مشاهده‌پذیری دوجنس‌گرایانمحو دوجنسگرایی در «آبی گرم‌ترین رنگ است»محو دوجنسگرایی در «آبی گرم‌ترین رنگ است»یکی از ما - قسمت چهاردهم: آواریکی از ما - قسمت چهاردهم: آواریکی از ما - فصل دوم - قسمت پنجم: هفت سین رنگین‌کمانیکی از ما - فصل دوم - قسمت پنجم: هفت سین رنگین‌کمانروایت‌‌های هیچ‌جنسگراهای ایرانیروایت‌‌های هیچ‌جنسگراهای ایرانیبیایید به ستیز با دگرباشان و رنگین‌کمانی‌ها بخندیمبیایید به ستیز با دگرباشان و رنگین‌کمانی‌ها بخندیممعنی لغت «دوجنسگرا» در لغتنامه  Merriam-Webster تغییر کردمعنی لغت «دوجنسگرا» در لغتنامه Merriam-Webster تغییر کردساقی قهرمان: خودم را دو جنس‌گرا می‌دانمساقی قهرمان: خودم را دو جنس‌گرا می‌دانمیکی از ما - قسمت سیزدهم: بازی‌های تکرارییکی از ما - قسمت سیزدهم: بازی‌های تکراریفایده گرایی، دگرجنسگرامحوری و پورن دگرباشانفایده گرایی، دگرجنسگرامحوری و پورن دگرباشانهمجنس‌گرایی و دوجنس گرایی − مفهوم شناسی، تطبیق، عالمان سنتی، و روشنفکران مسلمانهمجنس‌گرایی و دوجنس گرایی − مفهوم شناسی، تطبیق، عالمان سنتی، و روشنفکران مسلمانچرا و چگونه درباره سکس صحبت کنیم؟چرا و چگونه درباره سکس صحبت کنیم؟وضعیت پناهندگان دگرباش در اسپانیاوضعیت پناهندگان دگرباش در اسپانیازندگی یک پناه‌جوی دوجنس‌گرا در ترکیهزندگی یک پناه‌جوی دوجنس‌گرا در ترکیهمعرفی  اتحاد دوجنسگرایان ویکتوریا - استرالیامعرفی اتحاد دوجنسگرایان ویکتوریا - استرالیایکی از ما - فصل دوم - قسمت اول: اعتراضیکی از ما - فصل دوم - قسمت اول: اعتراضمحو دوجنسگرایی در  «نارنجی مد جدید است»محو دوجنسگرایی در «نارنجی مد جدید است»برنامه‌های اسپانسری کانادا برای پناهندگان دگرباشبرنامه‌های اسپانسری کانادا برای پناهندگان دگرباشپیام سازمان ایلگای اروپا به مناسبت روز جهانی مهاجرانپیام سازمان ایلگای اروپا به مناسبت روز جهانی مهاجرانافزایش نرخ دوجنسگرایی و رابطه با هم‌جنس، بویژه در میان زنانافزایش نرخ دوجنسگرایی و رابطه با هم‌جنس، بویژه در میان زنانپرسش و پاسخ به مناسبت هفته مشاهده‌پذیری دوجنسگرایانپرسش و پاسخ به مناسبت هفته مشاهده‌پذیری دوجنسگرایانبه رسمیت بشناس: صدای مردان دوجنس‌گرابه رسمیت بشناس: صدای مردان دوجنس‌گراخودکشی در جامعه رنگین‌کمانی بعد از مهاجرتخودکشی در جامعه رنگین‌کمانی بعد از مهاجرتآگاهی رسانی درباره افراد میان‌جنسی/اینترسکسآگاهی رسانی درباره افراد میان‌جنسی/اینترسکسبیانیه ایلگای اروپا در محکومیت حمله‌های اخیر دولت ترکیه علیه دگرباشان این کشوربیانیه ایلگای اروپا در محکومیت حمله‌های اخیر دولت ترکیه علیه دگرباشان این کشورروایت های ما :‌ ماندگارروایت های ما :‌ ماندگارروز مشاهده‌پذیری افراد ترنسروز مشاهده‌پذیری افراد ترنسما تنها نیستیم - پیترو آرتینوما تنها نیستیم - پیترو آرتینودوجنسگراییدوجنسگراییهویت جنسیتی غیردوگانه (نان‌باینری) و کلیشه‌های جنسیتیهویت جنسیتی غیردوگانه (نان‌باینری) و کلیشه‌های جنسیتیدگرجنسگراهنجاری چیست؟ و چطور در فمنیسم شما بروز پیدا می‌کند؟دگرجنسگراهنجاری چیست؟ و چطور در فمنیسم شما بروز پیدا می‌کند؟معرفی دو منبع اطلاع‌رسانی : مجله‌ دوجنسگرا و تارنمای دوجنسگراییمعرفی دو منبع اطلاع‌رسانی : مجله‌ دوجنسگرا و تارنمای دوجنسگراییترامپ چگونه از «آزادی مذهبی» برای حمله به حقوق LGBT استفاده می‌کندترامپ چگونه از «آزادی مذهبی» برای حمله به حقوق LGBT استفاده می‌کندیکی از ما - قسمت پنجم: نور ملایمیکی از ما - قسمت پنجم: نور ملایممن سارا، ۱۸ ساله و دوجنسگرا‎من سارا، ۱۸ ساله و دوجنسگرا‎زنان دوجنسگرا در حاشیهزنان دوجنسگرا در حاشیهدگرباشی جنسی در پیشگاه فقه، قانون و جامعه‌ی ایراندگرباشی جنسی در پیشگاه فقه، قانون و جامعه‌ی ایراننقد و بررسی مدل رشد هویت دوجنس‌گرانقد و بررسی مدل رشد هویت دوجنس‌گراچگونه از دوجنسگرایان و همه جنسگرایان حمایت کنیم؟چگونه از دوجنسگرایان و همه جنسگرایان حمایت کنیم؟بررسی کتاب «نظریه کوییر و دوجنسگرایی»بررسی کتاب «نظریه کوییر و دوجنسگرایی»ال.جی.بی.تی ایران «بی» نداردال.جی.بی.تی ایران «بی» ندارددوجنس گرائی و گفتمان دگرجنسگرامحوردوجنس گرائی و گفتمان دگرجنسگرامحوراولین تارنمای فارسی زبان برای حقوق دوجنسگرایاناولین تارنمای فارسی زبان برای حقوق دوجنسگرایان"  South of Nowhere "جنوب ناکجاآباد"  South of Nowhere "جنوب ناکجاآبادمبارکه؛ دختره یا پسره؟ میان‌جنسیه!مبارکه؛ دختره یا پسره؟ میان‌جنسیه!آیا من دوجنس گرا یا همه جنس گرا هستم؟آیا من دوجنس گرا یا همه جنس گرا هستم؟پناهجویان دگرباش جنسی؛ فراموش شده در ترکیهپناهجویان دگرباش جنسی؛ فراموش شده در ترکیهگفت و گو با دزیره اخوان، کارگردان و بازیگر «رفتار درخور»گفت و گو با دزیره اخوان، کارگردان و بازیگر «رفتار درخور»چطور کوئیر بودن دوجنس‌گرایی را محو کردچطور کوئیر بودن دوجنس‌گرایی را محو کرد