صفحه اصلی آخرین مطالب پادکست‌ها چندرسانه‌ای دانلود جستجو EN
معرفی سایر شبکه ها و گروه‌ها

معرفی اتحاد دوجنسگرایان ویکتوریا - استرالیا

۱۳ شهریور ۹۴

معرفی اتحاد دوجنسگرایان ویکتوریا - استرالیا

با این‌که در سال های اخیر منابع مفید بسیاری در زمینه همجنس‌گرایی و تراجنسی ها و تراجنسیتی ها به زبان فارسی منتشر شده است، آثار بسیار محدودی تاکنون در زمینه دوجنس‌گرایی در دسترس خواننده فارسی زبان قرار گرفته است. بسیاری از فارسی‌زبانان اطلاع کم و دور از واقعیتی در این زمینه دارند و دوجنس‌گراهراسی و دوجنس‌گراستیزی در فضای فارسی زبان نه تنها در میان دگرجنسگرایان بلکه در میان همجنس‌گرایان نیز شایع است.

از این رو سایت دوجنس‌گرا به دنبال معرفی طیف متنوعی از منابع موجود در زمینه دوجنس‌گرایی در زبان انگلیسی به خوانندگان فارسی زبان است. این منابع نه تنها در فرآیند هویت‌یابی و شناخت گرایش جنسی به دوجنس‌گرایان کمک می‌کند بلکه می تواند برای طیف متنوعی از مخاطبین فارسی زبان مفید و آگاهی‌بخش باشد. امید است این کتابخانه در نهایت به کاهش دوجنس‌گراستیزی، خشونت و پیش‌داوری‌های نادرست در جامعه دگرباشان و رنگین‌کمانی‌های  فارسی زبان و به صورت گسترده‌تر در بین اقشار مختلف کاربران  فضای مجازی کمک کند.

 

اتحاد دوجنسگرایان ویکتوریاBisexual Alliance Victoria Inc

گروه‌های فعال در حوزه حقوق دوجنس‌گرایان تنها محدود به کشورهای غربی نیستند. اتحاد دوجنسگرایان ویکتوریا از معدود گروه‌هایی است که سال‌هاست در این زمینه در استرالیا فعالیت می‌کند. این گروه شبکه‌ای از دوجنسگرایان ساکن استرالیاست که در سال ۲۰۱۰ تاسیس شده اما پیش از آن نیز از سال ۱۹۹۴ جلسات ماهیانه دوجنسگرایان ملبورن را با اسامی مختلف برگزار کرده است.

این گروه سعی دارد از طریق فراهم آوردن فضایی امن برای دوجنس‌گرایان،‌ به پذیرش دوجنس‌گرایان در اجتماعات دگرباشان جنسی و رنگین‌کمانی‌ها، و به طور کلی در جامعه کمک کند. در جلسات این گروه، دوجنس‌گرایان این فرصت را پیدا می‌کنند که درباره تجربیاتشان صحبت کنند، دوستان جدیدی پیدا کنند و از اخبار مرتبط با دوجنس‌گرایی و همچنین فرصت‌های فعالیت اجتماعی در این حوزه مطلع شوند. این گروه داوطلبانه علاوه بر جلسات بحث ماهیانه، برنامه‌هایی نیز به مناسبت‌های مختلف برگزار می‌کند. فعالین این گروه همچنین سعی می‌کنند با حضور در رسانه‌ها و اجتماعات دگرباشان جنسی و رنگین‌کمانی‌ها توجه عمومی را به دوجنس‌گراهراسی و دوجنس‌گراستیزی جلب کنند.   اتحاد دوجنسگرایان ویکتوریا همچنین تلاش دارد فضایی فراهم کند که دوجنس‌گرایان استرالیایی، شرکای جنسی و خانواده و دوستان آنها بتوانند از تجربه‌های شخصی خود صحبت کنند.

در این سایت می‌توانید روایت‌های دوجنسگرایان از اینکه چه طور متوجه دوجنس‌گرایی شدند و چه‌طور آن را با اطرافیان‌شان درمیان گذاشتند، را بخوانید. همچنین می توانید داستان‌هایی تخیلی درباره دوجنس‌گرایی را در این سایت بیابید. این گروه عضو اتحاد ملی سلامت دگرباشان جنسی در استرالیا  است و در تحقیقات مختلف از جمله در تهیه گزارش «کار درمانی با مراجعه کنندگان دگرباش، یک منبع هوشمند عملی» (۱) که در سال ۲۰۱۴ منتشر شده، با این اتحاد ملی همکاری داشته است.

این گزارش درباره پیچیده تر بودن آشکارسازی دوجنس‌گرایان می‌نویسد: «آشکارسازی ممکن است به صورت خاص برای دوجنس‌گرایان مشکل‌زا باشد، چرا که گرایش جنسی این افراد همیشه از یک سو آشکار و از سوی دیگر پنهان است و مدام مورد انتقاد قرار می گیرند که قادر نیستند درباره گرایش جنسی‌شان تصمیم گیری کنند. اما تعداد دوجنس‌گرایانی که آشکارسازی می کنند و بر دوجنس‌گرایی به عنوان هویت‌شان تاکید دارند، رو به افزایش است.»

این گزارش همچنین با اشاره به تحقیقی که در سال ۲۰۰۸ درباره سلامت روانی دگرباشان جنسی در استرالیا انجام شده است (۲)، تاکید می‌کند که در استرالیا نیز مانند سایر کشورها دوجنس‌گرایان بیش از همجنس‌گرایان در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند: «تحقیقاتی بین المللی‌ که دوجنس‌گرایان را به عنوان گروهی مجزا از همجنس‌گرایان مورد مطالعه قرار داده‌اند، نشان می‌دهند که دوجنسگرایان بیش از همجنس‌گرایان و دگرجنس‌گرایان به افسردگی مبتلا بوده‌اند.

پژوهش‌های مرکز تحقیقات سکس، سلامت و جامعه در استرالیا این فرضیه را مطرح می‌کند که نرخ بالای افسردگی در میان غیرهمجنس‌گرایان در استرالیا ممکن است تا حدی ناشی از نرخ بالای افسردگی در میان دوجنس‌گرایان باشد. در واقع، در هر چهار تحقیق مرکز تحقیقات سکس، سلامت و جامعه در استرالیا که در اینجا مورد بررسی قرار گرفته‌اند، دوجنس‌گرایان سلامت روانی پایین‌تری نسبت به همجنسگرایان داشته‌اند.»

در گزارش دیگری با عنوان «رفتن به سرچشمه: چارچوبی برای ترویج سلامت روانی همجنس‌گرایان، دوجنس‌گرایان، تراجنسیتی‌ها و میان‌ جنسی‌ها» (۳) که توسط اتحاد ملی سلامت دگرباشان جنسی در استرالیا و با همکاری اتحاد دوجنسگرایان ویکتوریا تهیه شده است، به تحقیقی در سال ۱۹۹۸ اشاره شده است که نشان می‌دهد در این کشور دوجنس‌گرایان بیش از همجنس‌گرایان ممکن است به دلیل فشارهای روانی به خودشان آسیب بزنند. (۴) شاید بتوان این مشکلات را با توجه به دومین تحقیق ملی که مرکز تحقیقات سکس، سلامت و جامعه در استرالیا در سال ۲۰۱۲ انجام داد، توضیح داد.

بر اساس «زندگی‌های شخصی ۲: دومین پیمایش ملی سلامت همجنسگرایان،‌ دوجنسگرایان و تراجنسیتی‌های استرالیا» (۵) دوجنس‌گرایان این کشور کمتر از همجنس‌گرایان برای خانواده‌هایشان آشکارسازی کرده‌اند و همچنین کمتر از همجنس‌گرایان عضو سازمان‌های فعال در زمینه حقوق دگرباشان جنسی یا شبکه‌های دوستی غیررسمی دگرباشان جنسی هستند.   مانند سایر شبکه های اجتماعی دوجنس‌گرایان، این سایت نیز کتاب‌های منتشر شده در زمینه دوجنس‌گرایی را معرفی می‌کند. به صورت خاص این سایت به سه کتاب منتشر شده در این حوزه در استرالیا اشاره می‌کند:

 

 

  • «همه ما» نوشته مری راوسون در سال ۲۰۱۲ منتشر شده (۶) و داستان زندگی دختری به نام جنی را از ۱۳ سالگی  در جنبه‌های مختلف از جمله گرایش جنسی او به عنوان یک دوجنس‌گرا و روابط موازی‌اش روایت می‌کند.
  • «دوگانگی جنسیتی» نوشته لیندال کون (۷) روایت شخصی نویسنده از زندگی با شوهر دوجنس‌گرایش است. این کتاب در سال ۲۰۱۲ منتشر شده و نویسنده این کتاب همچنین تجربیاتش را در وبلاگش منتشر کرده است.
  • «شما دونفر را دوست دارم» نوشته ماریا پالوتا چیرولی (۸) از زاویه دید یک دختر نوجوان به تنوع گرایش‌های جنسی و رابطه همزمان می‌پردازد و در سال ۲۰۰۹ برای مخاطبین نوجوان به چاپ رسیده است.

اتحاد دوجنسگرایان ویکتوریا را می‌توانید در فیسبوک و توییتر دنبال کنید.   پی‌نوشت: ۱- Working therapeutically with LGBTI clients:  a practice wisdom resource (2014), National LGBTI Health Alliance. ۲- Corboz, Julienne, Dowsett, Gary, Mitchell, Anne, Couch, Murray, Agius, Paul, and Pitts, Marian (2008), Feeling Queer and Blue: A Review of the Literature on Depression and Related Issues among Gay, Lesbian, Bisexual and Other Homosexually Active People Australian Research Centre in Sex, Health and Society, La Trobe University, Melbourne. ۳- Going upstream: a framework for promoting the mental health of lesbian, gay, bisexual, transgender and intersex (LGBTI) people, (2014), National LGBTI Health Alliance ۴- Nicholas, J. and Howard, J. (1998). Better dead than gay? Depression, suicide ideation and attempt among a sample of gay and straight-identified males aged 18 to 24, Youth Studies Australia, 17(4), 28–۳۳٫ ۵- Private Lives 2 The second national survey of the health and wellbeing of gay, lesbian, bisexual and transgender (GLBT) Australians (2012), National LGBTI Health Alliance ۶- Mary Rawson, 2012, All of us, Sid Harta ۷- Lyndal Coon, 2012, Sexual biversity, Barker Deane ۸- Maria Pallotta-Chiarolli, 2009, Love you two, Random House  

کلیدواژه‌ها: #فارسی#معرفی سایر شبکه ها و گروه‌ها

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مشاهده بخش نظرات و نوشتن نظر

نمایش

نظرت رو بنویس

کلیه نظرات پس از بررسی و تایید مدیر وب‌سایت، به‌صورت عمومی منتشر می‌شوند

سایر مطالب

بیشتر
مرد دوجنسگرای اهل برونئی علیه قانون مجازات جدید این کشور صحبت می‌کندمرد دوجنسگرای اهل برونئی علیه قانون مجازات جدید این کشور صحبت می‌کندیکی از ما - قسمت چهاردهم: آواریکی از ما - قسمت چهاردهم: آواریکی از ما – قسمت هشتم: خواب و بیداریکی از ما – قسمت هشتم: خواب و بیدارروز والدین ترنسروز والدین ترنسبیایید به ستیز با دگرباشان و رنگین‌کمانی‌ها بخندیمبیایید به ستیز با دگرباشان و رنگین‌کمانی‌ها بخندیمالفبای رنگین‌کمانیالفبای رنگین‌کمانیفرهنگ دوجنسگرایی در توییتر چگونه ساخته می‌شود و شکل می‌گیردفرهنگ دوجنسگرایی در توییتر چگونه ساخته می‌شود و شکل می‌گیردروز افتخار همه‌جنسگرایانروز افتخار همه‌جنسگرایانمی‌خواهید با یک فرد ترنس رابطه جنسی برقرار کنید؟ این راهنما برای شماستمی‌خواهید با یک فرد ترنس رابطه جنسی برقرار کنید؟ این راهنما برای شماستروایت‌های ما : از عشق ممنوعه تا خودم در آینهروایت‌های ما : از عشق ممنوعه تا خودم در آینهآرشیو دوجنسگراییآرشیو دوجنسگراییبه رسمیت بشناس: صدای مردان دوجنس‌گرابه رسمیت بشناس: صدای مردان دوجنس‌گرابرنامه‌های اسپانسری کانادا برای پناهندگان دگرباشبرنامه‌های اسپانسری کانادا برای پناهندگان دگرباشدوجنسگرایی همیشه هنجارها را به چالش کشیده است، حتی در دنیای کوییردوجنسگرایی همیشه هنجارها را به چالش کشیده است، حتی در دنیای کوییرهمجنس‌گرایی و دوجنس گرایی − مفهوم شناسی، تطبیق، عالمان سنتی، و روشنفکران مسلمانهمجنس‌گرایی و دوجنس گرایی − مفهوم شناسی، تطبیق، عالمان سنتی، و روشنفکران مسلمانیکی از ما - قسمت هفتم: قایق مایکی از ما - قسمت هفتم: قایق ماروز جهانی حقوق بشر و دوجنسگرایانروز جهانی حقوق بشر و دوجنسگرایانروز مشاهده‌پذیری افراد ترنسروز مشاهده‌پذیری افراد ترنساول مهرماه، روز جهانی مشاهده‌پذیری دوجنسگراییاول مهرماه، روز جهانی مشاهده‌پذیری دوجنسگراییمن دوجنسگرا هستممن دوجنسگرا هستمبیانیه ایلگای اروپا در محکومیت حمله‌های اخیر دولت ترکیه علیه دگرباشان این کشوربیانیه ایلگای اروپا در محکومیت حمله‌های اخیر دولت ترکیه علیه دگرباشان این کشورترامپ چگونه از «آزادی مذهبی» برای حمله به حقوق LGBT استفاده می‌کندترامپ چگونه از «آزادی مذهبی» برای حمله به حقوق LGBT استفاده می‌کندما تنها نیستیم : تاراما دو لمپیکاما تنها نیستیم : تاراما دو لمپیکادگرجنسگراهنجاری چیست؟ و چطور در فمنیسم شما بروز پیدا می‌کند؟دگرجنسگراهنجاری چیست؟ و چطور در فمنیسم شما بروز پیدا می‌کند؟یکی از ما - قسمت پانزدهم: گرم اما تلخیکی از ما - قسمت پانزدهم: گرم اما تلخدرباره مادرباره مایکی از ما - قسمت دوازدهم: خط‌های موازییکی از ما - قسمت دوازدهم: خط‌های موازیچطور کوئیر بودن دوجنس‌گرایی را محو کردچطور کوئیر بودن دوجنس‌گرایی را محو کردحرف‌هایی که شاید ندانید ترنس‌هراسانه هستندحرف‌هایی که شاید ندانید ترنس‌هراسانه هستنددوجنسگراهراسی و نیاز به آگاهی رسانی - رادیو زمانهدوجنسگراهراسی و نیاز به آگاهی رسانی - رادیو زمانهدوجنسگرا یک‌ساله شد. ۸ مارس، روز برابری‌خواهی جنسیتیدوجنسگرا یک‌ساله شد. ۸ مارس، روز برابری‌خواهی جنسیتیچی بگیم و چی نگیم؟چی بگیم و چی نگیم؟"  South of Nowhere "جنوب ناکجاآباد"  South of Nowhere "جنوب ناکجاآبادنمودارهایی از حقایق زندگی دوجنسگرایاننمودارهایی از حقایق زندگی دوجنسگرایانواژه نامهواژه نامهپیام سازمان ایلگای اروپا به مناسبت روز جهانی مهاجرانپیام سازمان ایلگای اروپا به مناسبت روز جهانی مهاجراندوجنس‌گرایان، جنبش زنان و جنبش دگرباشان جنسی ایراندوجنس‌گرایان، جنبش زنان و جنبش دگرباشان جنسی ایرانپیام سازمان جهانی ایلگا به مناسبت روز آشکارسازیپیام سازمان جهانی ایلگا به مناسبت روز آشکارسازیآغاز به کار "دوجنسگرا"آغاز به کار "دوجنسگرا"شخصیت‌های دوجنسگرا در برنامه‌های تلویزیونی سال گذشتهشخصیت‌های دوجنسگرا در برنامه‌های تلویزیونی سال گذشتهاقلیت در اقلیتاقلیت در اقلیتموانع حضور دگرباشان و رنگین‌کمانی‌ها در سازمان‌های سیاسی-اجتماعیموانع حضور دگرباشان و رنگین‌کمانی‌ها در سازمان‌های سیاسی-اجتماعیشرایط پناهندگان دگرباش در آلمان و ترکیهشرایط پناهندگان دگرباش در آلمان و ترکیهدور دنیا: زنده باد تیم دوجنس‌گرا!؛دور دنیا: زنده باد تیم دوجنس‌گرا!؛روایت های ما : زینبروایت های ما : زینبسخنرانی سوده راد در اولین نشست جانبی سازمان ایلگا درباره حقوق دوجنسگرایان در سازمان مللسخنرانی سوده راد در اولین نشست جانبی سازمان ایلگا درباره حقوق دوجنسگرایان در سازمان مللکنار هم می‌ایستیم و برای احقاق حقوقمان قدم بر می‌داریمکنار هم می‌ایستیم و برای احقاق حقوقمان قدم بر می‌داریمیکی از ما - فصل دوم - قسمت ششم: فصل پروازیکی از ما - فصل دوم - قسمت ششم: فصل پروازفایده گرایی، دگرجنسگرامحوری و پورن دگرباشانفایده گرایی، دگرجنسگرامحوری و پورن دگرباشانزمینه‌های مشترک زنان دوجنسگرا در ایرانزمینه‌های مشترک زنان دوجنسگرا در ایرانیکی از ما - فصل دوم، قسمت دوم: شالیکی از ما - فصل دوم، قسمت دوم: شالروز آگاهی‌رسانی درباره افراد میان‌جنسیروز آگاهی‌رسانی درباره افراد میان‌جنسیپناهجویان دگرباش به دلیل فرمان مهاجرتی ترامپ در ترکیه گیر افتاده‌اندپناهجویان دگرباش به دلیل فرمان مهاجرتی ترامپ در ترکیه گیر افتاده‌اندمعرفی کتاب «راهنمای دوجنس‌گرا برای حضور در جهان»معرفی کتاب «راهنمای دوجنس‌گرا برای حضور در جهان»مبارکه؛ دختره یا پسره؟ میان‌جنسیه!مبارکه؛ دختره یا پسره؟ میان‌جنسیه!یکی از ما - فصل دوم - قسمت سوم: لبه تیغیکی از ما - فصل دوم - قسمت سوم: لبه تیغسیالیت جنسی: کوئیر، دگرجنسگرا و هر چیز دیگری که احساس می‌کنیدسیالیت جنسی: کوئیر، دگرجنسگرا و هر چیز دیگری که احساس می‌کنیدهویت، رفتار و بهداشت مردان دوجنسگراهویت، رفتار و بهداشت مردان دوجنسگراصدای دوجنسگراصدای دوجنسگرامعنی لغت «دوجنسگرا» در لغتنامه  Merriam-Webster تغییر کردمعنی لغت «دوجنسگرا» در لغتنامه Merriam-Webster تغییر کردچرا و چگونه درباره سکس صحبت کنیم؟چرا و چگونه درباره سکس صحبت کنیم؟Around the World: Iran and Bisexual ActivismAround the World: Iran and Bisexual Activismروایت های ما : سیامکروایت های ما : سیامکدوجنس گرائی و گفتمان دگرجنسگرامحوردوجنس گرائی و گفتمان دگرجنسگرامحوریکی از ما - قسمت دهم: نقطه امنیکی از ما - قسمت دهم: نقطه امنخبرنامه گویا :‌دوجنس‌گرایان ایرانی و حق و حقوق قانونی‌خبرنامه گویا :‌دوجنس‌گرایان ایرانی و حق و حقوق قانونی‌نقد و بررسی مدل رشد هویت دوجنس‌گرانقد و بررسی مدل رشد هویت دوجنس‌گرامجله چراغ:‌ مصاحبه با سیما، دوجنسگرای ایرانیمجله چراغ:‌ مصاحبه با سیما، دوجنسگرای ایرانیعلیرضا امیرقاسمی: دوجنسگرایی بیماریستعلیرضا امیرقاسمی: دوجنسگرایی بیماریسترابطه با مردان دوجنسگرا برای زنان چگونه است؟رابطه با مردان دوجنسگرا برای زنان چگونه است؟بازتولید خشونت در گروه‌های به حاشیه رانده شدهبازتولید خشونت در گروه‌های به حاشیه رانده شدهآیا همه باید میل جنسی و عاطفی داشته باشند؟آیا همه باید میل جنسی و عاطفی داشته باشند؟مقدمه‌ای بر ادبیات فارسی از همواروتیسیسم تا حضور دگرباشانمقدمه‌ای بر ادبیات فارسی از همواروتیسیسم تا حضور دگرباشانمحو دوجنسگرایی،‌  در سریال گلی Gleeمحو دوجنسگرایی،‌ در سریال گلی Gleeفعالان دوجنسگرا در سالی که گذشتفعالان دوجنسگرا در سالی که گذشتتاکید بر  تنوع گرایش‌های جنسی و هویت‌های جنسیتی در سمینار  سالانه تشکل‌های زنان و زنان دگر-همجنسگرای ایرانی در آلمانتاکید بر تنوع گرایش‌های جنسی و هویت‌های جنسیتی در سمینار سالانه تشکل‌های زنان و زنان دگر-همجنسگرای ایرانی در آلمانپناهجویان دگرباش جنسی؛ فراموش شده در ترکیهپناهجویان دگرباش جنسی؛ فراموش شده در ترکیهدوجنسگرایان هم بخشی از ال‌جی‌بی‌تی‌ها هستنددوجنسگرایان هم بخشی از ال‌جی‌بی‌تی‌ها هستنداقلیت‌های جنسی و جنسیتی در ایران، خاورمیانه و جهاناقلیت‌های جنسی و جنسیتی در ایران، خاورمیانه و جهاناولین تارنمای فارسی زبان برای حقوق دوجنسگرایاناولین تارنمای فارسی زبان برای حقوق دوجنسگرایانداستان‌های غیرقابل روایت دوجنس‌گراییداستان‌های غیرقابل روایت دوجنس‌گراییدلایل تبعیض همجنس‌گرایان علیه دوجنس‌گرایاندلایل تبعیض همجنس‌گرایان علیه دوجنس‌گرایانچگونه از دوجنسگرایان و همه جنسگرایان حمایت کنیم؟چگونه از دوجنسگرایان و همه جنسگرایان حمایت کنیم؟می‌خواهم دست از پنهان کردن هویتم بکشممی‌خواهم دست از پنهان کردن هویتم بکشمیکی از ما - قسمت اول: جیره‌بندییکی از ما - قسمت اول: جیره‌بندیآیا من دوجنس گرا یا همه جنس گرا هستم؟آیا من دوجنس گرا یا همه جنس گرا هستم؟۲۳ سپتامبر روز مشاهده‌پذیری دوجنس‌گرایان۲۳ سپتامبر روز مشاهده‌پذیری دوجنس‌گرایان۲۵ نوامبر :‌ خشونت علیه زنان دوجنسگرا۲۵ نوامبر :‌ خشونت علیه زنان دوجنسگراماه مشاهده‌پذیری دوجنسگرایی+ماه مشاهده‌پذیری دوجنسگرایی+گفت و گو با دزیره اخوان، کارگردان و بازیگر «رفتار درخور»گفت و گو با دزیره اخوان، کارگردان و بازیگر «رفتار درخور»پرسش و پاسخ به مناسبت هفته مشاهده‌پذیری دوجنسگرایانپرسش و پاسخ به مناسبت هفته مشاهده‌پذیری دوجنسگرایانوقتی شما یک پناهنده دوجنس‌گرا هستید، چه بر سرتان می‌آید؟وقتی شما یک پناهنده دوجنس‌گرا هستید، چه بر سرتان می‌آید؟بررسی کتاب «نظریه کوییر و دوجنسگرایی»بررسی کتاب «نظریه کوییر و دوجنسگرایی»معرفی دو منبع اطلاع‌رسانی : مجله‌ دوجنسگرا و تارنمای دوجنسگراییمعرفی دو منبع اطلاع‌رسانی : مجله‌ دوجنسگرا و تارنمای دوجنسگراییجیمی ویلدمن: فردی با هویت غیردوگانهجیمی ویلدمن: فردی با هویت غیردوگانهمعرفی کتاب: درک دوجنسگراییمعرفی کتاب: درک دوجنسگرایییکی از ما – قسمت سوم : خواستگارییکی از ما – قسمت سوم : خواستگاریگروه موسیقی تتو و دوجنسگراییگروه موسیقی تتو و دوجنسگراییغیرهمجنس‌گرایان هم با همجنس خود ازدواج می‌کنندغیرهمجنس‌گرایان هم با همجنس خود ازدواج می‌کنندمعرفی کتاب : معنویت پذیرنده دوجنسگرایی؛ دوجنسگرایان مومنمعرفی کتاب : معنویت پذیرنده دوجنسگرایی؛ دوجنسگرایان مومنآشکارسازی یا هفت خوان رستمآشکارسازی یا هفت خوان رستممانیفست دوجنس‌گرایی+: حامی دوستان دوجنس‌گرا، همه­‌جنس‌­گرا و کوییر خود باشید!مانیفست دوجنس‌گرایی+: حامی دوستان دوجنس‌گرا، همه­‌جنس‌­گرا و کوییر خود باشید!یکی از ما - فصل دوم - قسمت پنجم: هفت سین رنگین‌کمانیکی از ما - فصل دوم - قسمت پنجم: هفت سین رنگین‌کمانراهنمای نوشتن گزارش درباره اجتماع دوجنس‌گرایانراهنمای نوشتن گزارش درباره اجتماع دوجنس‌گرایاندوجنسگرا یک ساله شددوجنسگرا یک ساله شدمرکز منابع دوجنس‌گراییمرکز منابع دوجنس‌گراییناآگاهی مقامات قضایی درباره وضعیت پناهجویان دوجنس‌گرا، آنها را به ورطه مرگ می‌کشاندناآگاهی مقامات قضایی درباره وضعیت پناهجویان دوجنس‌گرا، آنها را به ورطه مرگ می‌کشانددو جنس کافی نیست: زن، مرد، میان‌جنسیدو جنس کافی نیست: زن، مرد، میان‌جنسیدوجنسگراییدوجنسگراییسریال The L Word کلمهٔ لام‌دار یا کلمهٔ اِلسریال The L Word کلمهٔ لام‌دار یا کلمهٔ اِلطرح‌هایی از «Paws of Pride » برای ماه افزایش آگاهی درمورد دوجنسگراهاطرح‌هایی از «Paws of Pride » برای ماه افزایش آگاهی درمورد دوجنسگراهالایه برداری از برچسب‌ها: روابط چندمهری یا پلی‌امری‌لایه برداری از برچسب‌ها: روابط چندمهری یا پلی‌امری‌قبل از پناهجویی نمی‌دانستم دوجنسگرا هستمقبل از پناهجویی نمی‌دانستم دوجنسگرا هستمال.جی.بی.تی ایران «بی» نداردال.جی.بی.تی ایران «بی» نداردسوال هایی که نباید پرسید!سوال هایی که نباید پرسید!کوییر چیست؟کوییر چیست؟یکی از ما - قسمت شانزدهم: کوله پشتییکی از ما - قسمت شانزدهم: کوله پشتیبازتولید دوجنسگراستیزی در قالب دفاع از همجنسگرایانبازتولید دوجنسگراستیزی در قالب دفاع از همجنسگرایانکنفرانس دوجنس‌گرایان بریتانیا BiConکنفرانس دوجنس‌گرایان بریتانیا BiConکوییرپارتی با زینبکوییرپارتی با زینبقتل یک زن دوجنسگرا و مادرش در آمریکاقتل یک زن دوجنسگرا و مادرش در آمریکاسکس چیست و رابطه جنسی درست چه ویژگی‌هایی دارد؟سکس چیست و رابطه جنسی درست چه ویژگی‌هایی دارد؟ما تنها نیستیم - آلفرد کنزیما تنها نیستیم - آلفرد کنزییکی از ما - قسمت دوم : ازدواجیکی از ما - قسمت دوم : ازدواجاعتراض دوجنسگرایان و دگرباشان جنسی آمریکا به دوجنسگراستیزی رسانه‌هااعتراض دوجنسگرایان و دگرباشان جنسی آمریکا به دوجنسگراستیزی رسانه‌هاتحقیقات CBC: سوال نهاد حمایتی حقوقی در مورد شباهت‌های موارد پناهجویی براساس گرایش جنسیتحقیقات CBC: سوال نهاد حمایتی حقوقی در مورد شباهت‌های موارد پناهجویی براساس گرایش جنسیمعرفی فیلم : رفتار درخورمعرفی فیلم : رفتار درخوراولین پیش‌کنفرانس دوجنسگرایی در ایلگا آسیااولین پیش‌کنفرانس دوجنسگرایی در ایلگا آسیاروز مشاهده‌ پذیری لزبین‌هاروز مشاهده‌ پذیری لزبین‌هاراهنمای پژوهش و نگارش با احترام به حقوق دوجنسگرایانراهنمای پژوهش و نگارش با احترام به حقوق دوجنسگرایانیکی از ما - قسمت ششم: ما نباید بمیریمیکی از ما - قسمت ششم: ما نباید بمیریمخبرنامه رنگین‌کمانی ۱ تا ۷ مهرماه ۱۳۹۶خبرنامه رنگین‌کمانی ۱ تا ۷ مهرماه ۱۳۹۶معرفی رمان:‌ دوست پسرها با دوست دخترهامعرفی رمان:‌ دوست پسرها با دوست دخترهامعرفی کتاب:  دوجنس‌گرایی و چالش سیاست لزبینی، رابطه جنسی، صداقت و انقلابمعرفی کتاب: دوجنس‌گرایی و چالش سیاست لزبینی، رابطه جنسی، صداقت و انقلابطیف هویت‌های جنسیتی غیردوگانهطیف هویت‌های جنسیتی غیردوگانهاصطلاحات و تعاریف دگرباش و رنگین‌کمانیاصطلاحات و تعاریف دگرباش و رنگین‌کمانیهویت جنسیتی غیردوگانه (نان‌باینری) و کلیشه‌های جنسیتیهویت جنسیتی غیردوگانه (نان‌باینری) و کلیشه‌های جنسیتیآویشن، طعم‌دهنده سالم زندگی جنسیآویشن، طعم‌دهنده سالم زندگی جنسی«رخدادهای مجازی ماه افتخار»«رخدادهای مجازی ماه افتخار»محو دوجنسگرایی در «آبی گرم‌ترین رنگ است»محو دوجنسگرایی در «آبی گرم‌ترین رنگ است»ما تنها نیستیمما تنها نیستیمدوجنسگرایان و ارولاندودوجنسگرایان و ارولاندودوجنسگراها و آشکارسازی دیرتر و سخت‌تردوجنسگراها و آشکارسازی دیرتر و سخت‌تر۱۰۰ نکته‌ برای حامی بهتری برای افرادی با جنسیت غیردوگانه بودن۱۰۰ نکته‌ برای حامی بهتری برای افرادی با جنسیت غیردوگانه بودنگشودگی یا ناگشودگی منابع اسلام شیعی در مواجهه با همجنس خواهی از منظر محققان شیعهگشودگی یا ناگشودگی منابع اسلام شیعی در مواجهه با همجنس خواهی از منظر محققان شیعهما تنها نیستیم - کیت براونما تنها نیستیم - کیت براوندوجنسگراهراسی و همه جنسگرا ستیزی چیست؟دوجنسگراهراسی و همه جنسگرا ستیزی چیست؟زنان دوجنسگرا در حاشیهزنان دوجنسگرا در حاشیهمعرفی کتاب «پویایی زندگی مردان دوجنس‌گرا: چشم اندازهای پژوهش اجتماعی»معرفی کتاب «پویایی زندگی مردان دوجنس‌گرا: چشم اندازهای پژوهش اجتماعی»سلامت روانی زنان دوجنسگراسلامت روانی زنان دوجنسگرایکی از ما - فصل دوم - قسمت اول: اعتراضیکی از ما - فصل دوم - قسمت اول: اعتراض"آویشن" از راه می‌رسد"آویشن" از راه می‌رسدرشد باور به سیالیت گرایش جنسی و رد تک‌جنس‌گرایی در میان جوانانرشد باور به سیالیت گرایش جنسی و رد تک‌جنس‌گرایی در میان جوانانیکی از ما - فصل دوم - قسمت چهارم: زنی در قابیکی از ما - فصل دوم - قسمت چهارم: زنی در قابروز جهانی حقوق بشرروز جهانی حقوق بشرکریسمس رنگین کمانی‌کریسمس رنگین کمانی‌دگرجنسگراهنجاری و دگرجنسگرامحوریدگرجنسگراهنجاری و دگرجنسگرامحوریساقی قهرمان: خودم را دو جنس‌گرا می‌دانمساقی قهرمان: خودم را دو جنس‌گرا می‌دانمعشق آزاد: رهایی نهاییعشق آزاد: رهایی نهایی+فرهنگ ناموسی و خشونت علیه دوجنسگرایان+فرهنگ ناموسی و خشونت علیه دوجنسگرایانانتقاد از تبعیض علیه پناهجویان دوجنسگرا در فستیوال رنگین کمانی استکهلمانتقاد از تبعیض علیه پناهجویان دوجنسگرا در فستیوال رنگین کمانی استکهلمروایت های ما :‌ ماندگارروایت های ما :‌ ماندگارنمایش افراد ترنس در رسانه‌هانمایش افراد ترنس در رسانه‌هاروایت‌‌های هیچ‌جنسگراهای ایرانیروایت‌‌های هیچ‌جنسگراهای ایرانیگپی با درگ کویین ایرانی، «ماهریل اوهارا»گپی با درگ کویین ایرانی، «ماهریل اوهارا»یکی از ما - قسمت چهارم :‌ آخر بازییکی از ما - قسمت چهارم :‌ آخر بازیمعرفی چند شبکه‌ حمایتی برای زنان دوجنس‌گرامعرفی چند شبکه‌ حمایتی برای زنان دوجنس‌گراانتشار اولین گزارش رسمی گزارشگر ویژه سازمان ملل در زمینه تبعیض و خشونت براساس گرایش جنسی و هویت جنسیتیانتشار اولین گزارش رسمی گزارشگر ویژه سازمان ملل در زمینه تبعیض و خشونت براساس گرایش جنسی و هویت جنسیتیاکثر زن‌ها هرگز دگرجنس‌گرا نیستند؛ آنها یا هم‌جنس‌گرا هستند یا دوجنس‌گرااکثر زن‌ها هرگز دگرجنس‌گرا نیستند؛ آنها یا هم‌جنس‌گرا هستند یا دوجنس‌گرادگرباشی جنسی در پیشگاه فقه، قانون و جامعه‌ی ایراندگرباشی جنسی در پیشگاه فقه، قانون و جامعه‌ی ایرانIDAHOTB روز جهانی مبارزه با دگرباش‌هراسی و دگرباش‌ستیزیIDAHOTB روز جهانی مبارزه با دگرباش‌هراسی و دگرباش‌ستیزیما تنها نیستیم - کیرستن سینماما تنها نیستیم - کیرستن سینماسرویس فارسی بی‌بی‌سی متهم به هموفوبیا و دگرباش‌هراسی شدسرویس فارسی بی‌بی‌سی متهم به هموفوبیا و دگرباش‌هراسی شدمن سارا، ۱۸ ساله و دوجنسگرا‎من سارا، ۱۸ ساله و دوجنسگرا‎موافقت دولت بریتانیا پس از سه سال با درخواست پناهندگی اوراشیا ادواردز، دوجنسگرای جاماییکاییموافقت دولت بریتانیا پس از سه سال با درخواست پناهندگی اوراشیا ادواردز، دوجنسگرای جاماییکاییروز مقابله با دگرباش‌هراسی و دگرباش‌ستیزی همراه درگ کویین ایرانی Beardney Spearsروز مقابله با دگرباش‌هراسی و دگرباش‌ستیزی همراه درگ کویین ایرانی Beardney Spearsدزیره اخوان کیست؟دزیره اخوان کیست؟جنبش جهانی دوجنس‌گرا با کلیشه‌ها می‌جنگد و به دنبال مشاهده‌پذیری استجنبش جهانی دوجنس‌گرا با کلیشه‌ها می‌جنگد و به دنبال مشاهده‌پذیری استغیبت شخصیت های دوجنسگرا در کتاب های کودکان و نوجوانانغیبت شخصیت های دوجنسگرا در کتاب های کودکان و نوجوانانما تنها نیستیم: مالکوم ایکسما تنها نیستیم: مالکوم ایکسهشت چیزی که فقط اگر میان‌جنسی به‌دنیا آمده باشید، می‌دانیدهشت چیزی که فقط اگر میان‌جنسی به‌دنیا آمده باشید، می‌دانیدنشریه دوجنسگرایینشریه دوجنسگراییبررسی مفهوم دوجنسگراییبررسی مفهوم دوجنسگراییگرایش جنسی من چیه؟گرایش جنسی من چیه؟هفته مشاهده‌پذیری هیچ‌جنسگرایی و هیچ‌جنسگرایان از راه رسید!هفته مشاهده‌پذیری هیچ‌جنسگرایی و هیچ‌جنسگرایان از راه رسید!به تصورات اشتباه درباره نقش دوجنسگرایان در انتقال ایدز پایان دهیمبه تصورات اشتباه درباره نقش دوجنسگرایان در انتقال ایدز پایان دهیمما تنها نیستیم - پیترو آرتینوما تنها نیستیم - پیترو آرتینومعرفی انجمن فرانسوی  بی‌کوز Bi'Causeمعرفی انجمن فرانسوی بی‌کوز Bi'Causeآشکارسازی به عنوان یک دوجنسگراآشکارسازی به عنوان یک دوجنسگراوبلاگ گروه تاریخ دوجنسگراییوبلاگ گروه تاریخ دوجنسگراییشاهین شهابلو عکاس ایرانی به دلیل ابتلا به کرونا درگذشتشاهین شهابلو عکاس ایرانی به دلیل ابتلا به کرونا درگذشتیکی از ما - قسمت نهم: هیسیکی از ما - قسمت نهم: هیسجنبش کارگری و جنبش حقوق دگرباشان و رنگین‌کمانی‌ها چگونه با یک‌دیگر همکاری می‌کنند؟جنبش کارگری و جنبش حقوق دگرباشان و رنگین‌کمانی‌ها چگونه با یک‌دیگر همکاری می‌کنند؟یکی از ما - قسمت سیزدهم: بازی‌های تکرارییکی از ما - قسمت سیزدهم: بازی‌های تکراری«من اولین فرد دوجنس‌گرایی بودم که درخواست پناهندگی‌ام در آمریکا پذیرفته شد»«من اولین فرد دوجنس‌گرایی بودم که درخواست پناهندگی‌ام در آمریکا پذیرفته شد»وضعیت پناهندگان دگرباش در اسپانیاوضعیت پناهندگان دگرباش در اسپانیا»ما تنها نیستیم «فریدا کالو»ما تنها نیستیم «فریدا کالوراه‌های محافظت از خودمان در قرنطینهراه‌های محافظت از خودمان در قرنطینهاشتباهاتی که نباید مرتکب‌ شداشتباهاتی که نباید مرتکب‌ شدزندگی یک پناه‌جوی دوجنس‌گرا در ترکیهزندگی یک پناه‌جوی دوجنس‌گرا در ترکیهمجله کائوس‌گ‌ل با عنوان دوجنسگرایی+ منتشر شدمجله کائوس‌گ‌ل با عنوان دوجنسگرایی+ منتشر شدخودکشی در جامعه رنگین‌کمانی بعد از مهاجرتخودکشی در جامعه رنگین‌کمانی بعد از مهاجرتیکی از ما - قسمت یازدهم: باران‌های موسمییکی از ما - قسمت یازدهم: باران‌های موسمی⁨چه طور درباره مسائل افراد ترنس صحبت کنیم؟⁨چه طور درباره مسائل افراد ترنس صحبت کنیم؟یکی از ما - قسمت پنجم: نور ملایمیکی از ما - قسمت پنجم: نور ملایمآشکارسازی در فضای مجازیآشکارسازی در فضای مجازیمحو دوجنسگرایی در  «نارنجی مد جدید است»محو دوجنسگرایی در «نارنجی مد جدید است»آگاهی رسانی درباره افراد میان‌جنسی/اینترسکسآگاهی رسانی درباره افراد میان‌جنسی/اینترسکسمردانگی در مردان ترنسمردانگی در مردان ترنسآیا افراد ترنس از دنیای دوست‌یابی حذف شده‌اند؟آیا افراد ترنس از دنیای دوست‌یابی حذف شده‌اند؟افزایش نرخ دوجنسگرایی و رابطه با هم‌جنس، بویژه در میان زنانافزایش نرخ دوجنسگرایی و رابطه با هم‌جنس، بویژه در میان زنانکرونا و پناهجویان ایرانی دگرباش در ترکیهکرونا و پناهجویان ایرانی دگرباش در ترکیه