صفحه اصلی آخرین مطالب پادکست‌ها چندرسانه‌ای دانلود جستجو EN
گزارش‌ها

پناهجویان دگرباش به دلیل فرمان مهاجرتی ترامپ در ترکیه گیر افتاده‌اند

۰۶ اسفند ۹۵

پناهجویان دگرباش به دلیل فرمان مهاجرتی ترامپ در ترکیه گیر افتاده‌اند

ترجمه در دوجنسگرا - در سال‌های اخیر پناهجویان ایرانی زیادی به دلایل مختلف به صورت موقت ساکن ترکیه شده‌اند، به امید اینکه پس از چند ماه یا چند سال بتوانند ساکن دائمی کشورهای غربی شوند. ترکیه تنها پناهجویان کشورهای اروپایی را می‌پذیرد، بنابراین پناهجویان کشورهای منطقه از جمله ایران، افغانستان و سوریه باید در خاک ترکیه از دفتر نمایندگی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در این کشور درخواست پناهندگی کنند و بعد از اینکه این سازمان پذیرفت آن‌ها نیاز به حمایت دارند، برای باز اسکان به کشور سومی که معمولاً یکی از کشوهای آمریکا، کانادا یا استرالیا است معرفی می‌شوند. پرواز پناهجویان به کشور سوم موکول به پذیرش این کشور است. تصمیم رئیس جمهور جدید آمریکا، دونالد ترامپ، برای توقف موقت بازاسکان پناهجویان و همین طور ممنوعیت موقت ورود اتباع ایران و شش کشور دیگر به خاک آمریکا، موجی از نگرانی در بین پناهجویان ایرانی ساکن ترکیه خصوصاً‌ پناهجویان دگرباش ایجاد کرد. گزارشی که می‌خوانید در روز‌های ابتدایی این تصمیم جدید مهاجرتی آمریکا تنظیم شده است.

هر چند از آن زمان، تغیبرات مثبت اندکی به نفع پناهجویان و همین طور شهروندان ایران و شش کشور دیگر در این قوانین به وجود آمده استبا وجود اینکه عده‌ای از پناهجویان در طی هفته‌های اخیر توانستند وارد خاک ایالات متحده شوند، شمار زیادی از پناهجویان همچنان در انتظار هستند.

دوجنسگرا گزارشی را که در ۷ بهمن در خبرگزاری بازفید منتشر شده و سه روز بعد از آن با توجه به تغییرات قانونی به روز رسانی شده است، ترجمه کرده است.

     

پناهجویان دگرباش به دلیل فرمان مهاجرتی ترامپ در ترکیه گیر افتاده‌اند

گزارشی از لستر فدر، سوده راد و بردلی سکر دنیزلی، ترکیه – آن‌ها ۱۲ نفر بودند.

۱۲ دگرباش عضو جامعه رنگین کمانی ایرانی، سه‌شنبه شب در یک مهمانی در «مخفیگاهشان»، یکی از شهرهای کوچک ترکیه، دور هم جمع شده بودند که یک نفر از گزارش فوری تصمیم دونالد ترامپ درباره برنامه توقف اسکان پناهندگان در آمریکا خبر داد. چند نفر از مهمانان منتظر ویزای آمریکایشان بودند؛ پرونده‌های آن‌ها از سوی سازمان ملل متحد به آمریکا ارجاع داده شده بود. برخی از آنان از کشورهای دیگر باز گردانده شده بودند. دیگرانی هم هنوز منتظر بودند ببینید آیا هیچ‌وقت می‌توانند راهی برای خروج بیابند. احساس آنها در شنیدن خبر اما یکسان بود، همگی حس کردند رؤیاهای‌شان نابود شده است.

حمید که یک همجنسگرای ۳۶ ساله است گفت: «من همین‌جا می‌میرم». او در سال ۲۰۱۴ از خانه خود در شمال ایران فرار کرد. او برای تحمل سال‌های انتظار برای راه‌یابی به کشورهای غربی، جایی که امید دارد بتواند یک زندگی جدید بسازد، در کمپی در دنیزلی، یک شهر تولید پارچه در جنوب غربی ترکیه، به‌سر می‌برد.حمید از آگوست ۲۰۱۶ برای بازاسکان [توسط کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل] به آمریکا ارجاع داده شده است. سهیل، معلمی که او هم از شمال ایران آمده است، یک روز بعد، وقتی مفهوم خبر برای او جا افتاد، در پیامکی نوشت«مسیر همه ما آخر سر به همین ترکیه لعنتی ختم می‌شود». پرونده او توسط آمریکا در حال بررسی است.

«ترامپ عملاً دارد قانونی را امضا می‌کند که همه پناهجوهای ایرانی به‌جز اقلیت‌های مذهبی را از ورود به آمریکا منع می‌کند. روزگارمان سیاه شد. روزگارمان خیلی سیاه شد.» اخبار این دستور [ترامپ] در اوایل هفته توسط رویترز گزارش شد، اما جزئیات کامل آن تا جمعه، که ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا این دستور را صادر کرد، به‌درستی مشخص نبود. او از طریق یک دستور اجرایی – و نه یک قانون – اسکان مجدد پناهندگان را برای مدت ۱۲۰ روز متوقف کرد. پس از این مدت هم تنها افراد از کشورهایی اجازه ورود پیدا می‌کنند که مقامات گواهی دهند «تعداد کافی مامورین امنیتی مشغول به کار هستند» تا [پیشینه] آن‌ها را بررسی کنند. [این دستور] همچنین اسکان مجدد پناهندگان سوری را به‌صورت نامحدود معلق اعلام می‌کند تا ترامپ شخصاً از سر گیری برنامه را امضا کند. به‌علاوه، تعداد پناهندگانی را که اجازه ورود به آمریکا در سال ۲۰۱۷ دارند، تا ۵۰ هزار نفر کاهش می‌دهد. این تعداد کم‌تر از نیمی از ۱۱۰ هزار نفر دارای مجوز، برای قرار گرفتن تحت حمایت قانونی است که توسط اوباما تنظیم شده بود. قانون‌های جدید بیان‌گر این موضوع است که ترامپ توانایی دارد تا به مشارکت‌های بین‌المللی برای کمک به امنیت پناهندگان پایان دهد. آمریکا تنها یک کشور در میان کشورهایی که پناهندگان را برای باز اسکان می‌پذیرد نیست، بلکه نقش ویژه‌ای در این زمینه دارد. آمریکا تاکنون نسبت به وسعت خود، بسیار بیش‌تر از دیگر کشورها مهاجران را برای باز اسکان پذیرفته است. طبق آمار سازمان ملل، آمریکا در سال ۲۰۱۵، شصت درصد کل پناهندگانی را که در دنیا اسکان مجدد داده شدند، پذیرش کرد. برخی کشورها به تعداد بسیار بیش‌تری از کسانی که وارد مرزهای‌شان شده‌اند اجازه ماندن می‌دهند، اما هیچ کشوری به اندازه آمریکا داوطلبانه پناهندگان بین‌المللی را برای بازاسکان نمی‌پذیرد. تا مدت‌ها هر دو حزب آمریکا از کمک به پناهندگان حمایت می‌کردند، تا زمان ریاست جمهوری اوباما که جمهوری‌خواهان به بازاسکان پناهندگان از بخش‌های جنگ‌زده خاورمیانه اعتراض کردند. چنین اقداماتی به پیش‌روی ترامپ به سوی کاخ سفید کمک کرد. اکنون او پایه‌های سیستمی بین‌المللی را به لرزه درآورده، که به مردمی که برای دست‌یابی به امنیت از جنگ و شکنجه فرار می‌کند، کمک می‌کند.

«اگر آمریکا به پناهندگان پشت کند ممکن است دیگر کشورها هم از این امر به‌عنوان بهانه‌ای برای سرباز زدن از تأمین امنیت پناه‌جویان استفاده کنند.»

  چنین مطرح می‌شود که این سیستم هم‌اکنون نسبت به هر زمان دیگری در تاریخ بشر با افراد بسیار بیش‌تری مواجه است [و از این‌رو] به نقطه شکست خود رسیده است. بر اساس آخرین آمار منتشر شده توسط کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR)، در سال ۲۰۱۵ تقریباً ۶۵ میلیون نفر در جهان از خانه‌‌های خود گریخته‌اند. دستور ترامپ، در صورتی که ادامه یابد، از دگرگونی‌هایی اساسی در اولویت‌بندی برنامه پناهندگان آمریکا خبر می‌دهد. در زمان ریاست جمهوری اوباما، اولویت اسکان با کسانی بود که به‌دلیل تمایل جنسی یا هویت جنسیتی‌شان مورد آزار واقع شده بودند، اما دستور ترامپ حاکی از اولویت دادن به اسکان افرادی است که به‌خاطر عقاید مذهبی‌شان مورد آزار قرار می‌گیرند. به‌نظر می‌رسد بحث بر سر اولویت دادن به مسیحیان است، [چرا که] همچنان در زمان توقف بازاسکان، تنها در صورتی که «آن فرد در کشوری که تابعه آن است اقلیت مذهبی شناخته شود» اجازه ادامه روند [پرونده] می‌دهد. به بیان دیگر، یک فرد مسلمان از ایران، حتی اگر به‌دلایل مذهبی پناهجو باشد ممکن است واجد شرایط نباشد. این خبر باعث اضطراب پناهندگان در سراسر ترکیه شد، جایی‌که در آن حدود سه میلیون نفر پس از فرار از وطن خود زندگی می‌کنند. به‌نظر می‌رسد بسیاری از کسانی که با خبرگزاری بازفید صحبت کردند – از جمله  کسانی که درگیر فرآیند بازاسکان در آمریکا بودند – در مرحله انکار هستند. آن‌ها نمی‌توانستند به این موضوع فکر کنند که یک نفر بتواند فرآیندی را که سال‌ها تحت لوای سازمان ملل در جریان بوده، متوقف کند. خیلی‌ها باور داشتند که ترامپ تنها در رابطه با مهاجران غیرقانونی اقدام خواهد کرد. «این مسائل به مهاجران غیرقانونی مربوط می‌شود و نه پناهندگانی مثل ما»؛ این گفته‌های آنا یک همجنسگرا  از شمال غرب ایران است. او مجبور به ترک پسر هفت ساله خود شد و سال ۲۰۱۴ پس از این‌که برادرش او را با دوست‌دخترش در رخت‌خواب دید، از ایران گریخت. (تمامی پناهندگانی که با خبرگزاری بازفید گفت‌وگو کردند درخواست کردند که فقط نام یا نام مستعارشان ذکر شود. دلیل این امر، ترس از مورد خشونت قرار گرفتن در صورت شناسایی به‌عنوان اعضای جامعه اقلیت جنسی/جنسیتی یا نگرانی از رفتار تلافی‌جویانه کارمندان مهاجرت در مقابل انتقادهای آن‌ها به این فرآیند است.) نیه‌نوز، همجنسگرای ۳۲ ساله اهل عراق که از سال ۲۰۱۵ به ترکیه آمده و اکنون در گام‌های پایانی بازاسکان در آمریکا است گفت: «به‌نظر می‌رسد [ترامپ] در حال انجام کاری است که از عواقب آن اطلاعی ندارد.» نیه‌نوز در سقاریه، شهری به فاصله ۱۰۰ مایلی از شرق استانبول، زندگی می‌کند. این دومین مکان در ترکیه است که او در آن به‌دنبال سرپناه می‌گردد. او می‌گوید پس از این‌که همسایه‌های اهل ترکیه‌اش متوجه عکس‌های او در اینستاگرام شدند مجبور شده شهر مانیسا، در نزدیکی ساحل دریای اژه را ترک کند. او در صفحه اینستاگرام‌اش همجنسگرا  بودن خود را آشکار کرده بود. نیه‌نوز گفت «آن‌ها قصد کشتن من را داشتند». او می‌گوید «شاید ترامپ گمان کند که من به‌خاطر این‌که یک تروریست هستم یا می‌خواهم کارهای بدی در آمریکا انجام دهم فرار کرده ام.» و تاکید می‌کند «اگر کمی بیش‌تر در این‌جا [در ترکیه] بمانم و آمریکا پرونده‌ام را رد کند احتمالاً خودم را می‌کشم.»  

«هر کاری بکنم، هر چقدر هم که انسان – و شهروند – خوبی باشم میزبان‌ها هم‌چنان دوستم ندارند.»

  نیل گرانگراس (Neil Grungras)، مدیر اجرایی سازمان پناهندگان، پناه‌جویان و مهاجران (ORAM)، که سازمانی مردم نهاد در زمینه کمک به پناه‌جویان اقلیت جنسی/جنسیتی است گفت فکر می‌کند این تهدید به خودکشی قابل باور است. پیش از این نیز نمونه‌هایی از پناهنده‌هایی را که به‌دلیل از دست دادن امیدشان، در فرآیند گیج‌کننده اداری بررسی واجدین شرایط بازاسکان، اقدام به صدمه زدن به خود کرده باشند داشته ایم. او به‌ویژه در مورد پناهندگانی مثل نیه‌نوز نگران است، چرا که در حال نزدیک شدن به انتهای فرآیند بوده و انتظار داشتند که خیلی زود به آمریکا پرواز کنند اما اکنون هیچ ایده‌ای در مورد آینده خود ندارند. به گفته گرانگراس «پناهندگانی که در انتظار اسکان مجدد خود تا الان دوام آورده اند... شدیداً دلسرد می‌شوند – تعجب نمی‌کنم اگر عده‌ای اقدام به خودکشی کنند.» او هشدار داد، کاهش شدید اسکان مجدد در آمریکا می‌تواند عواقب گسترده‌تری نیز داشته باشد. ترکیه و اتحادیه اروپا به‌شدت بر روی بستن راه‌های دریایی به اروپا، که بیش از یک‌ میلیون نفر از این طریق بدون مجوز وارد اروپا شده اند کار کرده اند. در مارس ۲۰۱۶، ترکیه توافق کرد که در صورت پرداخت نقدی و تعهد برای اسکان مجدد پناه‌جویان واجد شرایط از طریق کانال‌های قانونی، به اتحادیه اروپا مجوز بازگرداندن مهاجران به ترکیه را بدهد. اما این موضوع تنش مهاجران داخل خاک ترکیه را افزایش داده است. پناهندگان با اندک اعتمادی در مورد فرآیند پناه‌جویی، از عبور مشقت‌بار از دریا منصرف می‌شوند. حتی اگر کسی نخواهد به آمریکا برود – بسیاری از اقلیت‌های جنسی/جنسیتی می‌گویند که کانادا و اروپا را ترجیح می‌دهند چرا که بیم خشونت با اسلحه را دارند و فکر می‌کنند آمریکا برای دگرباشان مناسب نیست و همچنین تمایل دارند دسترسی ساده‌تر به بهداشت و درمان داشته باشند. – بسیاری از آن‌ها کسانی را می‌شناسند که به آمریکا رفته یا در فرآیند رفتن به این کشور هستند. این بازاسکان‌ها گواهی بر کارآمدی این فرآیندبوده است. از بین رفتن این امکان می‌تواند اعتماد پناه‌جویان نسبت به سیستم را از بین ببرد. گرانگراس گفت «ترکیه در حال انفجار است و برنامه پناهندگان یک جور سوپاپ اطمینان است – و هدایت سیستم با آمریکا بود.» سیستم هم‌اکنون نیز در حال سر ریز است. حتی پرونده کسانی که بهترین دلیل‌ را برای باور به قابل اعتماد بودن سیستم داشتند، از رده خارج می‌شود.  

دو نفر از کسانی که در این موقعیت قرار دارند یک زوج بالای چهل سال از ایران، با نام‌های علی‌رضا و سعید هستند. آن‌ها زندگی راحتی در تهران، پایتخت ایران داشتند و ۱۰ سال با هم در آپارتمانی زندگی می‌کردند که در آن کسب‌وکار طراحی گرافیک و چاپ داشتند، اما حدود اکتبر ۲۰۱۳ برادر سعید گوشی تلفن همراه او را هک کرد و تلاش کرد از طریق یک ویدئوی سکس خصوصی از او باج‌گیری کند. آن‌ها ابتدا به یک قاچاقچی که قول داده بود برای‌شان ویزای انگلیس تهیه کند پول دادند، اما او به‌همراه پول آن‌ها از شهر گریخت. سپس برای تهیه ویزای یونان تلاش کردند، اما کنسولگری آن‌ها را رد کرد.

در نهایت تصمیم گرفتند که مسیری را بپیمایند که برای بسیاری از اقلیت‌های جنسی/جنسیتی ایرانی آشناست. خیلی‌ها کسی را می‌شناسند – یا دست کم در مورد کسی شنیده‌اند – که به ترکیه رفته و بر اساس گرایش جنسی‌اش درخواست پناهندگی کرده باشد و در نهایت در کشورهای غربی، و معمولاً در کانادا، اسکان یافته باشد. [پیش از این] کل فرآیند، عموماً دو سال طول می‌کشید؛ علی‌رضا و سعید با همین ایده به دنیزلی آمدند.

آن‌ها مارس ۲۰۱۴ در کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان ثبت‌نام کردند و آپریل ۲۰۱۵ خبردار شدند که برای اسکان به کانادا ارجاع داده شده‌اند. پس از آن، با وجود ارسال صدها ایمیل و تماس هفتگی برای گرفتن خبر جدید [از پرونده‌شان]، برای بیش از یک‌سال هیچ خبری دریافت نکردند. در آخر، علی‌رضا گفت یکی از کارمندان کمیساریا در ماه نوامبر با او تماس گرفته است تا بگوید کانادا «بسته شده است»؛ [به این معنی که] آن‌ها در نهایت پرونده‌های این دو نفر را نمی‌پذیرند. در عوض پرونده آن‌ها به آمریکا ارسال شد که به‌تازگی ترامپ رئیس‌جمهور آن شده بود. آن‌ها، دوشنبه در مصاحبه‌ای، پیش از خبر دستور لغو برنامه‌های پناهندگان، گفتند [ترامپ] آن‌ها را نگران نکرده است. علی‌رضا گفت «ما می‌دانستیم که او رئیس‌جمهور جدید آمریکا می‌شود، اما این موضوع کاری به [مسأله] ما نداشت.» سعید اضافه کرد «ما مهاجران قانونی هستیم – این جریان مربوط به [پرونده‌های] ما نمی‌شود.» اما چهارشنبه، پس از مطلع شدن از گزارش [این دستور اجرایی] شوکه شدند. علی‌رضا گفت: «ما مدت زیادی است که انتظار می‌کشیم. تنها امید ما این بود که اگر کانادا بسته شده است آمریکا هست. حالا چه کار می‌توانیم بکنیم؟» سعید افزود «ما حس مهمان‌های ناخوانده را داریم. من هر کاری بکنم، هر چقدر هم که انسان – و شهروند – خوبی باشم، میزبان‌ها هم‌چنان دوستم ندارند.» علی‌رضا و سعید تنها کسانی نیستند که در این موقعیت قرار گرفته اند. ساقی قهرمان، مدیر سازمان دگرباشان جنسی ایران، که گروهی مستقر در تورنتو کانادا است و در فرآیند اسکان مجدد به پناهجویان در ترکیه کمک می‌کند، گفت بیش از ۳۰ پرونده از کسانی دریافت کرده است که پرونده‌شان برای کانادا معلق شده است و مطلع شده اند که به آمریکا ارجاع داده می‌شوند. قهرمان هشدار داد، با حضور ترامپ در مقام ریاست جمهوری «فکر می‌کنم آن‌ها در ترکیه به دام افتاده اند.»    

نه کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و نه دفتر نمایندگی مهاجران کانادا، هیچ کدام در مورد این پرونده‌ها پاسخی ندادند، اما کارشناسان مهاجرت می‌گویند نتیجه تلاش جهانی برای یافتن محل‌هایی برای استقرار جمعیت رو به فزونی پناهندگان سوری این بوده است که شرایط برای متقاضیان غیر سوری دشوارتر شده است. هووارد آنگلین (Howard Anglin)، که پیش از انتخاب جاستین ترودو برای نخست‌وزیری، رئیس کارکنان وزیر مهاجرت کانادا بود گفت «تعجب نمی‌کردم وقتی [پرونده] سوری‌ها در سال ۲۰۱۶ [پرونده] ایرانیان را کنار می‌زد، چرا که دولت به‌وضوح سوری‌ها را در مقابل همه افراد در اولویت خود قرار داده بود.» در ماه‌های گذشته اقلیت‌های جنسی/جنسیتی سوری به واقع مسیری سریع را به‌سوی امنیت پیموده‌اند. بسیاری از کشورها در پاسخ به اعتراض عمومی، اولویت را به اسکان سوری‌ها داده‌اند؛ پناهندگان جنگی که برآورد شده جان بیش از ۴۰۰ هزار نفر را گرفته و نزدیک به ۵ میلیون نفر را بی‌خانمان کرده است به مرزهای اروپا رسیده‌اند. از این رو کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، اقلیت‌های جنسی/جنسیتی سوری را در خطر جدی خشونت در ترکیه می‌داند، به‌ویژه پس از این‌که ویسام سنقری، جوان ۲۳ ساله، در استانبول ترکیه سر بریده پیدا شد. سازمان پناهندگان، پناه‌جویان و مهاجران می‌گوید پس از آن [حادثه] توانسته‌اند به مراجعانی که تهدید به خشونت شده‌اند کمک کنند تا به تعداد محدودی امکان [بازاسکان]اورژانسی دسترسی بدهند.

این موارد را کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان برای اسکان‌های «اورژانسی» رزرو کرده بود.کسانی که شامل این مورد شدند می‌توانند در کم‌تر از یک‌سال از کشور خارج شوند، در حالی‌که این فرآیند ممکن است برای کسانی که [پرونده‌شان] با ریسک بالا تلقی نمی‌شود سال‌ها به‌طول انجامد. بیش‌تر پرونده‌هایی که به‌سرعت پیگیری می‌شوند به کشورهای اروپایی می‌روند، چرا که بررسی‌های قانونی و امنیتی وسیع آمریکا عموماً برای چنین شرایطی بسیار کند است. آمریکا در حال حاضر مدعی است نسبت به دیگر کشورها، از گسترده‌ترین روش‌های بررسی برای اسکان مجدد استفاده می‌کند. اما طبق ارقام ارائه شده توسط سازمان بین‌المللی پناهندگان، حتی کشورهای اروپایی که بیش‌ترین تعداد پناهنده را اسکان می‌دهند نیز افراد بسیار کم‌تری را نسبت به آمریکا، که در سال ۲۰۱۶، ۹۸ هزار و ۸۷۳ پناهنده از سراسر دنیا را اسکان مجدد داده است می‌پذیرند. با استناد به سازمان پناهندگان، پناه‌جویان و مهاجران، انگلستان، که در سال ۲۰۱۶ بیش‌ترین پناهندگان را نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بازاسکان داد، تنها ۵۲۱۳ [پرونده] را پذیرفت و بسیاری از کشورهای اروپایی در سال ۲۰۱۶ اصلاً پرونده‌ای قبول نکردند، در حالی‌که ۱۵۰۰ پناهنده‌ای که خود را اقلیت جنسی/جنسیتی می‌دانند برای بازاسکان، در ترکیه ثبت‌نام کرده اند. بهترین حالت برای کسانی که بر اساس دستور ترامپ برای اسکان مجدد خود منتظر مانده‌اند این است که آمریکا برنامه اسکان مجدد خود را پس از توقف ۱۲۰ روزه به‌طور کامل از سر گیرد، اما حتی در این حالت نیز تنها ۶۰ هزار نفر از میلیون‌ها انسانی که امید دارند از مناطق پر مناقشه سراسر دنیا اسکان مجدد یابند به آمریکا راه داده می‌شوند. کانادا که عملاً با اسکان مجدد ۴۴هزار و ۷۴۱ پناهنده در سال ۲۰۱۶ تبدیل به دومین کشور بعد از آمریکا در مورد بازاسکان پناهنده‌ها شده بود، در اواخر ۲۰۱۶ شروع به رد پرونده‌های جدید از ترکیه کرد. استرالیا در سال ۲۰۱۶ سومین کشور پذیرنده پناهنده در دنیا با ۱۱هزار و ۳۸۸ پرونده بود. سیاست‌های داخلی این کشور اسکان تمامی کسانی را که توسط آمریکا کنار گذاشته شده اند عملاً ناممکن می‌سازد. مسأله اسکان مجدد در آن‌جا نیز بسیار جدال‌برانگیز است. این کشور عملاً در جدالی چندساله، بر سر  نزدیک به دوهزار پناه‌جو است که بعد از تلاش برای ورود به استرالیا از طریق قایق، اکنون در جزایر دور افتاده اقیانوس آرام محبوس شده‌اند.

بیگوم باشداش (Begüm Başdaş)، که بر روی مسائل پناه‌جویان در امنستی اینترنشنال ترکیه کار می‌کند  این‌طور ابراز نگرانی می‌کند که کنار رفتن آمریکا، در مورد تعهدات‌اش نسبت به مسأله پناهنده‌ها، می‌تواند اثر دومینو داشته باشد. باشداش گفت: «اگر آمریکا به پناهندگان پشت کند ممکن است دیگر کشورها نیز از این امر به‌عنوان بهانه‌ای برای شانه خالی کردن از تعهدات بین‌المللی خود برای تأمین امنیت پناه‌جویان استفاده کنند.» او باور دارد در صورتی که پناه‌جویان امید خود را به داشتن امنیت از طریق فرآیندهای قانونی از دست بدهند افراد بیش‌تری برای عبور از دریا جان خود را در قایق‌های قاچاق‌چیان به خطر می‌اندازند. بنا به گفته باشداش «اگر این تعهدات [بین‌المللی برای پناه به پناهندگان] با شکست مواجه شود، پناهندگانی که به زندگی‌ای بهتر نیاز دارند هر کاری می‌کنند تا به منطقه‌هایی برسند  که فکر می‌کنند امن است و برای فرزندان‌شان آینده‌ای دارد. مردم می‌میرند – این به زبان ساده همان اتفاقی است که می‌افتد.»  

کلیدواژه‌ها: #فارسی#گزارش‌ها#از دیگران

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مشاهده بخش نظرات و نوشتن نظر

نمایش

نظرت رو بنویس

کلیه نظرات پس از بررسی و تایید مدیر وب‌سایت، به‌صورت عمومی منتشر می‌شوند

سایر مطالب

بیشتر
مردانگی در مردان ترنسمردانگی در مردان ترنسیکی از ما - قسمت چهاردهم: آواریکی از ما - قسمت چهاردهم: آواریکی از ما - قسمت ششم: ما نباید بمیریمیکی از ما - قسمت ششم: ما نباید بمیریممعرفی  اتحاد دوجنسگرایان ویکتوریا - استرالیامعرفی اتحاد دوجنسگرایان ویکتوریا - استرالیاراهنمای پژوهش و نگارش با احترام به حقوق دوجنسگرایانراهنمای پژوهش و نگارش با احترام به حقوق دوجنسگرایانپیام سازمان جهانی ایلگا به مناسبت روز آشکارسازیپیام سازمان جهانی ایلگا به مناسبت روز آشکارسازیIDAHOTB روز جهانی مبارزه با دگرباش‌هراسی و دگرباش‌ستیزیIDAHOTB روز جهانی مبارزه با دگرباش‌هراسی و دگرباش‌ستیزیبررسی مفهوم دوجنسگراییبررسی مفهوم دوجنسگراییکنار هم می‌ایستیم و برای احقاق حقوقمان قدم بر می‌داریمکنار هم می‌ایستیم و برای احقاق حقوقمان قدم بر می‌داریممی‌خواهم دست از پنهان کردن هویتم بکشممی‌خواهم دست از پنهان کردن هویتم بکشمتاکید بر  تنوع گرایش‌های جنسی و هویت‌های جنسیتی در سمینار  سالانه تشکل‌های زنان و زنان دگر-همجنسگرای ایرانی در آلمانتاکید بر تنوع گرایش‌های جنسی و هویت‌های جنسیتی در سمینار سالانه تشکل‌های زنان و زنان دگر-همجنسگرای ایرانی در آلماندوجنسگراهراسی و همه جنسگرا ستیزی چیست؟دوجنسگراهراسی و همه جنسگرا ستیزی چیست؟روز افتخار همه‌جنسگرایانروز افتخار همه‌جنسگرایاندوجنسگراها و آشکارسازی دیرتر و سخت‌تردوجنسگراها و آشکارسازی دیرتر و سخت‌ترنمایش افراد ترنس در رسانه‌هانمایش افراد ترنس در رسانه‌هافایده گرایی، دگرجنسگرامحوری و پورن دگرباشانفایده گرایی، دگرجنسگرامحوری و پورن دگرباشانروز آگاهی‌رسانی درباره افراد میان‌جنسیروز آگاهی‌رسانی درباره افراد میان‌جنسیفعالان دوجنسگرا در سالی که گذشتفعالان دوجنسگرا در سالی که گذشتبازتولید دوجنسگراستیزی در قالب دفاع از همجنسگرایانبازتولید دوجنسگراستیزی در قالب دفاع از همجنسگرایانیکی از ما - فصل دوم - قسمت اول: اعتراضیکی از ما - فصل دوم - قسمت اول: اعتراض«رخدادهای مجازی ماه افتخار»«رخدادهای مجازی ماه افتخار»چی بگیم و چی نگیم؟چی بگیم و چی نگیم؟علیرضا امیرقاسمی: دوجنسگرایی بیماریستعلیرضا امیرقاسمی: دوجنسگرایی بیماریستدور دنیا: زنده باد تیم دوجنس‌گرا!؛دور دنیا: زنده باد تیم دوجنس‌گرا!؛گشودگی یا ناگشودگی منابع اسلام شیعی در مواجهه با همجنس خواهی از منظر محققان شیعهگشودگی یا ناگشودگی منابع اسلام شیعی در مواجهه با همجنس خواهی از منظر محققان شیعهدوجنسگراهراسی و نیاز به آگاهی رسانی - رادیو زمانهدوجنسگراهراسی و نیاز به آگاهی رسانی - رادیو زمانه⁨چه طور درباره مسائل افراد ترنس صحبت کنیم؟⁨چه طور درباره مسائل افراد ترنس صحبت کنیم؟دوجنسگرا یک ساله شددوجنسگرا یک ساله شددگرجنسگراهنجاری چیست؟ و چطور در فمنیسم شما بروز پیدا می‌کند؟دگرجنسگراهنجاری چیست؟ و چطور در فمنیسم شما بروز پیدا می‌کند؟ساقی قهرمان: خودم را دو جنس‌گرا می‌دانمساقی قهرمان: خودم را دو جنس‌گرا می‌دانمسخنرانی سوده راد در اولین نشست جانبی سازمان ایلگا درباره حقوق دوجنسگرایان در سازمان مللسخنرانی سوده راد در اولین نشست جانبی سازمان ایلگا درباره حقوق دوجنسگرایان در سازمان مللگرایش جنسی من چیه؟گرایش جنسی من چیه؟اقلیت در اقلیتاقلیت در اقلیتبازتولید خشونت در گروه‌های به حاشیه رانده شدهبازتولید خشونت در گروه‌های به حاشیه رانده شدهنشریه دوجنسگرایینشریه دوجنسگراییطیف هویت‌های جنسیتی غیردوگانهطیف هویت‌های جنسیتی غیردوگانهما تنها نیستیم - کیت براونما تنها نیستیم - کیت براونجنبش جهانی دوجنس‌گرا با کلیشه‌ها می‌جنگد و به دنبال مشاهده‌پذیری استجنبش جهانی دوجنس‌گرا با کلیشه‌ها می‌جنگد و به دنبال مشاهده‌پذیری استشرایط پناهندگان دگرباش در آلمان و ترکیهشرایط پناهندگان دگرباش در آلمان و ترکیهواژه نامهواژه نامهمن دوجنسگرا هستممن دوجنسگرا هستمیکی از ما - قسمت پنجم: نور ملایمیکی از ما - قسمت پنجم: نور ملایمنمودارهایی از حقایق زندگی دوجنسگرایاننمودارهایی از حقایق زندگی دوجنسگرایان"  South of Nowhere "جنوب ناکجاآباد"  South of Nowhere "جنوب ناکجاآباددوجنس گرائی و گفتمان دگرجنسگرامحوردوجنس گرائی و گفتمان دگرجنسگرامحورلایه برداری از برچسب‌ها: روابط چندمهری یا پلی‌امری‌لایه برداری از برچسب‌ها: روابط چندمهری یا پلی‌امری‌وقتی شما یک پناهنده دوجنس‌گرا هستید، چه بر سرتان می‌آید؟وقتی شما یک پناهنده دوجنس‌گرا هستید، چه بر سرتان می‌آید؟رشد باور به سیالیت گرایش جنسی و رد تک‌جنس‌گرایی در میان جوانانرشد باور به سیالیت گرایش جنسی و رد تک‌جنس‌گرایی در میان جوانانکنفرانس دوجنس‌گرایان بریتانیا BiConکنفرانس دوجنس‌گرایان بریتانیا BiConپرسش و پاسخ به مناسبت هفته مشاهده‌پذیری دوجنسگرایانپرسش و پاسخ به مناسبت هفته مشاهده‌پذیری دوجنسگرایانرابطه با مردان دوجنسگرا برای زنان چگونه است؟رابطه با مردان دوجنسگرا برای زنان چگونه است؟آیا همه باید میل جنسی و عاطفی داشته باشند؟آیا همه باید میل جنسی و عاطفی داشته باشند؟دوجنس‌گرایان، جنبش زنان و جنبش دگرباشان جنسی ایراندوجنس‌گرایان، جنبش زنان و جنبش دگرباشان جنسی ایرانیکی از ما - فصل دوم - قسمت سوم: لبه تیغیکی از ما - فصل دوم - قسمت سوم: لبه تیغاشتباهاتی که نباید مرتکب‌ شداشتباهاتی که نباید مرتکب‌ شدخودکشی در جامعه رنگین‌کمانی بعد از مهاجرتخودکشی در جامعه رنگین‌کمانی بعد از مهاجرتافزایش نرخ دوجنسگرایی و رابطه با هم‌جنس، بویژه در میان زنانافزایش نرخ دوجنسگرایی و رابطه با هم‌جنس، بویژه در میان زناندوجنسگرا یک‌ساله شد. ۸ مارس، روز برابری‌خواهی جنسیتیدوجنسگرا یک‌ساله شد. ۸ مارس، روز برابری‌خواهی جنسیتییکی از ما - قسمت یازدهم: باران‌های موسمییکی از ما - قسمت یازدهم: باران‌های موسمییکی از ما – قسمت هشتم: خواب و بیداریکی از ما – قسمت هشتم: خواب و بیدارعشق آزاد: رهایی نهاییعشق آزاد: رهایی نهاییغیبت شخصیت های دوجنسگرا در کتاب های کودکان و نوجوانانغیبت شخصیت های دوجنسگرا در کتاب های کودکان و نوجوانانشخصیت‌های دوجنسگرا در برنامه‌های تلویزیونی سال گذشتهشخصیت‌های دوجنسگرا در برنامه‌های تلویزیونی سال گذشتهآویشن، طعم‌دهنده سالم زندگی جنسیآویشن، طعم‌دهنده سالم زندگی جنسیهمجنس‌گرایی و دوجنس گرایی − مفهوم شناسی، تطبیق، عالمان سنتی، و روشنفکران مسلمانهمجنس‌گرایی و دوجنس گرایی − مفهوم شناسی، تطبیق، عالمان سنتی، و روشنفکران مسلمانزمینه‌های مشترک زنان دوجنسگرا در ایرانزمینه‌های مشترک زنان دوجنسگرا در ایرانچگونه از دوجنسگرایان و همه جنسگرایان حمایت کنیم؟چگونه از دوجنسگرایان و همه جنسگرایان حمایت کنیم؟من سارا، ۱۸ ساله و دوجنسگرا‎من سارا، ۱۸ ساله و دوجنسگرا‎یکی از ما - قسمت نهم: هیسیکی از ما - قسمت نهم: هیسسکس چیست و رابطه جنسی درست چه ویژگی‌هایی دارد؟سکس چیست و رابطه جنسی درست چه ویژگی‌هایی دارد؟گپی با درگ کویین ایرانی، «ماهریل اوهارا»گپی با درگ کویین ایرانی، «ماهریل اوهارا»یکی از ما - قسمت چهارم :‌ آخر بازییکی از ما - قسمت چهارم :‌ آخر بازیآگاهی رسانی درباره افراد میان‌جنسی/اینترسکسآگاهی رسانی درباره افراد میان‌جنسی/اینترسکسما تنها نیستیم : تاراما دو لمپیکاما تنها نیستیم : تاراما دو لمپیکاماه مشاهده‌پذیری دوجنسگرایی+ماه مشاهده‌پذیری دوجنسگرایی+داستان‌های غیرقابل روایت دوجنس‌گراییداستان‌های غیرقابل روایت دوجنس‌گراییخبرنامه رنگین‌کمانی ۱ تا ۷ مهرماه ۱۳۹۶خبرنامه رنگین‌کمانی ۱ تا ۷ مهرماه ۱۳۹۶ترامپ چگونه از «آزادی مذهبی» برای حمله به حقوق LGBT استفاده می‌کندترامپ چگونه از «آزادی مذهبی» برای حمله به حقوق LGBT استفاده می‌کندروز مشاهده‌پذیری افراد ترنسروز مشاهده‌پذیری افراد ترنساولین پیش‌کنفرانس دوجنسگرایی در ایلگا آسیااولین پیش‌کنفرانس دوجنسگرایی در ایلگا آسیایکی از ما - قسمت پانزدهم: گرم اما تلخیکی از ما - قسمت پانزدهم: گرم اما تلخسلامت روانی زنان دوجنسگراسلامت روانی زنان دوجنسگرایکی از ما - قسمت هفتم: قایق مایکی از ما - قسمت هفتم: قایق مامقدمه‌ای بر ادبیات فارسی از همواروتیسیسم تا حضور دگرباشانمقدمه‌ای بر ادبیات فارسی از همواروتیسیسم تا حضور دگرباشانکریسمس رنگین کمانی‌کریسمس رنگین کمانی‌کرونا و پناهجویان ایرانی دگرباش در ترکیهکرونا و پناهجویان ایرانی دگرباش در ترکیهمبارکه؛ دختره یا پسره؟ میان‌جنسیه!مبارکه؛ دختره یا پسره؟ میان‌جنسیه!سریال The L Word کلمهٔ لام‌دار یا کلمهٔ اِلسریال The L Word کلمهٔ لام‌دار یا کلمهٔ اِلگروه موسیقی تتو و دوجنسگراییگروه موسیقی تتو و دوجنسگراییروز مشاهده‌ پذیری لزبین‌هاروز مشاهده‌ پذیری لزبین‌هامعرفی کتاب «پویایی زندگی مردان دوجنس‌گرا: چشم اندازهای پژوهش اجتماعی»معرفی کتاب «پویایی زندگی مردان دوجنس‌گرا: چشم اندازهای پژوهش اجتماعی»«من اولین فرد دوجنس‌گرایی بودم که درخواست پناهندگی‌ام در آمریکا پذیرفته شد»«من اولین فرد دوجنس‌گرایی بودم که درخواست پناهندگی‌ام در آمریکا پذیرفته شد»هویت جنسیتی غیردوگانه (نان‌باینری) و کلیشه‌های جنسیتیهویت جنسیتی غیردوگانه (نان‌باینری) و کلیشه‌های جنسیتیاکثر زن‌ها هرگز دگرجنس‌گرا نیستند؛ آنها یا هم‌جنس‌گرا هستند یا دوجنس‌گرااکثر زن‌ها هرگز دگرجنس‌گرا نیستند؛ آنها یا هم‌جنس‌گرا هستند یا دوجنس‌گرامرکز منابع دوجنس‌گراییمرکز منابع دوجنس‌گراییچرا و چگونه درباره سکس صحبت کنیم؟چرا و چگونه درباره سکس صحبت کنیم؟آرشیو دوجنسگراییآرشیو دوجنسگرایی"آویشن" از راه می‌رسد"آویشن" از راه می‌رسدصدای دوجنسگراصدای دوجنسگراروز جهانی حقوق بشر و دوجنسگرایانروز جهانی حقوق بشر و دوجنسگرایانمعرفی دو منبع اطلاع‌رسانی : مجله‌ دوجنسگرا و تارنمای دوجنسگراییمعرفی دو منبع اطلاع‌رسانی : مجله‌ دوجنسگرا و تارنمای دوجنسگراییموافقت دولت بریتانیا پس از سه سال با درخواست پناهندگی اوراشیا ادواردز، دوجنسگرای جاماییکاییموافقت دولت بریتانیا پس از سه سال با درخواست پناهندگی اوراشیا ادواردز، دوجنسگرای جاماییکاییسوال هایی که نباید پرسید!سوال هایی که نباید پرسید!یکی از ما - فصل دوم - قسمت ششم: فصل پروازیکی از ما - فصل دوم - قسمت ششم: فصل پروازبه تصورات اشتباه درباره نقش دوجنسگرایان در انتقال ایدز پایان دهیمبه تصورات اشتباه درباره نقش دوجنسگرایان در انتقال ایدز پایان دهیمبرنامه‌های اسپانسری کانادا برای پناهندگان دگرباشبرنامه‌های اسپانسری کانادا برای پناهندگان دگرباشروز جهانی حقوق بشرروز جهانی حقوق بشرموانع حضور دگرباشان و رنگین‌کمانی‌ها در سازمان‌های سیاسی-اجتماعیموانع حضور دگرباشان و رنگین‌کمانی‌ها در سازمان‌های سیاسی-اجتماعییکی از ما - فصل دوم، قسمت دوم: شالیکی از ما - فصل دوم، قسمت دوم: شالپناهجویان دگرباش جنسی؛ فراموش شده در ترکیهپناهجویان دگرباش جنسی؛ فراموش شده در ترکیهاقلیت‌های جنسی و جنسیتی در ایران، خاورمیانه و جهاناقلیت‌های جنسی و جنسیتی در ایران، خاورمیانه و جهانمعرفی کتاب : معنویت پذیرنده دوجنسگرایی؛ دوجنسگرایان مومنمعرفی کتاب : معنویت پذیرنده دوجنسگرایی؛ دوجنسگرایان مومنمعرفی کتاب «راهنمای دوجنس‌گرا برای حضور در جهان»معرفی کتاب «راهنمای دوجنس‌گرا برای حضور در جهان»زندگی یک پناه‌جوی دوجنس‌گرا در ترکیهزندگی یک پناه‌جوی دوجنس‌گرا در ترکیهانتشار اولین گزارش رسمی گزارشگر ویژه سازمان ملل در زمینه تبعیض و خشونت براساس گرایش جنسی و هویت جنسیتیانتشار اولین گزارش رسمی گزارشگر ویژه سازمان ملل در زمینه تبعیض و خشونت براساس گرایش جنسی و هویت جنسیتیمحو دوجنسگرایی در  «نارنجی مد جدید است»محو دوجنسگرایی در «نارنجی مد جدید است»وضعیت پناهندگان دگرباش در اسپانیاوضعیت پناهندگان دگرباش در اسپانیامعرفی انجمن فرانسوی  بی‌کوز Bi'Causeمعرفی انجمن فرانسوی بی‌کوز Bi'Causeیکی از ما - قسمت اول: جیره‌بندییکی از ما - قسمت اول: جیره‌بندیاول مهرماه، روز جهانی مشاهده‌پذیری دوجنسگراییاول مهرماه، روز جهانی مشاهده‌پذیری دوجنسگرایی+فرهنگ ناموسی و خشونت علیه دوجنسگرایان+فرهنگ ناموسی و خشونت علیه دوجنسگرایانمجله چراغ:‌ مصاحبه با سیما، دوجنسگرای ایرانیمجله چراغ:‌ مصاحبه با سیما، دوجنسگرای ایرانیروایت های ما : زینبروایت های ما : زینبراه‌های محافظت از خودمان در قرنطینهراه‌های محافظت از خودمان در قرنطینهیکی از ما - قسمت شانزدهم: کوله پشتییکی از ما - قسمت شانزدهم: کوله پشتیمعنی لغت «دوجنسگرا» در لغتنامه  Merriam-Webster تغییر کردمعنی لغت «دوجنسگرا» در لغتنامه Merriam-Webster تغییر کردهویت، رفتار و بهداشت مردان دوجنسگراهویت، رفتار و بهداشت مردان دوجنسگرافرهنگ دوجنسگرایی در توییتر چگونه ساخته می‌شود و شکل می‌گیردفرهنگ دوجنسگرایی در توییتر چگونه ساخته می‌شود و شکل می‌گیردطرح‌هایی از «Paws of Pride » برای ماه افزایش آگاهی درمورد دوجنسگراهاطرح‌هایی از «Paws of Pride » برای ماه افزایش آگاهی درمورد دوجنسگراهادزیره اخوان کیست؟دزیره اخوان کیست؟یکی از ما - قسمت دوم : ازدواجیکی از ما - قسمت دوم : ازدواجشاهین شهابلو عکاس ایرانی به دلیل ابتلا به کرونا درگذشتشاهین شهابلو عکاس ایرانی به دلیل ابتلا به کرونا درگذشتروایت‌‌های هیچ‌جنسگراهای ایرانیروایت‌‌های هیچ‌جنسگراهای ایرانیجیمی ویلدمن: فردی با هویت غیردوگانهجیمی ویلدمن: فردی با هویت غیردوگانهیکی از ما - قسمت سیزدهم: بازی‌های تکرارییکی از ما - قسمت سیزدهم: بازی‌های تکراریدگرباشی جنسی در پیشگاه فقه، قانون و جامعه‌ی ایراندگرباشی جنسی در پیشگاه فقه، قانون و جامعه‌ی ایرانپیام سازمان ایلگای اروپا به مناسبت روز جهانی مهاجرانپیام سازمان ایلگای اروپا به مناسبت روز جهانی مهاجرانچطور کوئیر بودن دوجنس‌گرایی را محو کردچطور کوئیر بودن دوجنس‌گرایی را محو کردروایت‌های ما : از عشق ممنوعه تا خودم در آینهروایت‌های ما : از عشق ممنوعه تا خودم در آینهمجله کائوس‌گ‌ل با عنوان دوجنسگرایی+ منتشر شدمجله کائوس‌گ‌ل با عنوان دوجنسگرایی+ منتشر شدنقد و بررسی مدل رشد هویت دوجنس‌گرانقد و بررسی مدل رشد هویت دوجنس‌گراقبل از پناهجویی نمی‌دانستم دوجنسگرا هستمقبل از پناهجویی نمی‌دانستم دوجنسگرا هستمآیا من دوجنس گرا یا همه جنس گرا هستم؟آیا من دوجنس گرا یا همه جنس گرا هستم؟خبرنامه گویا :‌دوجنس‌گرایان ایرانی و حق و حقوق قانونی‌خبرنامه گویا :‌دوجنس‌گرایان ایرانی و حق و حقوق قانونی‌دلایل تبعیض همجنس‌گرایان علیه دوجنس‌گرایاندلایل تبعیض همجنس‌گرایان علیه دوجنس‌گرایانما تنها نیستیم - آلفرد کنزیما تنها نیستیم - آلفرد کنزیمرد دوجنسگرای اهل برونئی علیه قانون مجازات جدید این کشور صحبت می‌کندمرد دوجنسگرای اهل برونئی علیه قانون مجازات جدید این کشور صحبت می‌کندما تنها نیستیم - کیرستن سینماما تنها نیستیم - کیرستن سینماروایت های ما :‌ ماندگارروایت های ما :‌ ماندگارغیرهمجنس‌گرایان هم با همجنس خود ازدواج می‌کنندغیرهمجنس‌گرایان هم با همجنس خود ازدواج می‌کننداصطلاحات و تعاریف دگرباش و رنگین‌کمانیاصطلاحات و تعاریف دگرباش و رنگین‌کمانیناآگاهی مقامات قضایی درباره وضعیت پناهجویان دوجنس‌گرا، آنها را به ورطه مرگ می‌کشاندناآگاهی مقامات قضایی درباره وضعیت پناهجویان دوجنس‌گرا، آنها را به ورطه مرگ می‌کشاندراهنمای نوشتن گزارش درباره اجتماع دوجنس‌گرایانراهنمای نوشتن گزارش درباره اجتماع دوجنس‌گرایان۱۰۰ نکته‌ برای حامی بهتری برای افرادی با جنسیت غیردوگانه بودن۱۰۰ نکته‌ برای حامی بهتری برای افرادی با جنسیت غیردوگانه بودنتحقیقات CBC: سوال نهاد حمایتی حقوقی در مورد شباهت‌های موارد پناهجویی براساس گرایش جنسیتحقیقات CBC: سوال نهاد حمایتی حقوقی در مورد شباهت‌های موارد پناهجویی براساس گرایش جنسیاولین تارنمای فارسی زبان برای حقوق دوجنسگرایاناولین تارنمای فارسی زبان برای حقوق دوجنسگرایانوبلاگ گروه تاریخ دوجنسگراییوبلاگ گروه تاریخ دوجنسگراییکوییرپارتی با زینبکوییرپارتی با زینبال.جی.بی.تی ایران «بی» نداردال.جی.بی.تی ایران «بی» نداردمعرفی چند شبکه‌ حمایتی برای زنان دوجنس‌گرامعرفی چند شبکه‌ حمایتی برای زنان دوجنس‌گرادگرجنسگراهنجاری و دگرجنسگرامحوریدگرجنسگراهنجاری و دگرجنسگرامحوریروایت های ما : سیامکروایت های ما : سیامکآشکارسازی یا هفت خوان رستمآشکارسازی یا هفت خوان رستمما تنها نیستیم: مالکوم ایکسما تنها نیستیم: مالکوم ایکسآیا افراد ترنس از دنیای دوست‌یابی حذف شده‌اند؟آیا افراد ترنس از دنیای دوست‌یابی حذف شده‌اند؟حرف‌هایی که شاید ندانید ترنس‌هراسانه هستندحرف‌هایی که شاید ندانید ترنس‌هراسانه هستندانتقاد از تبعیض علیه پناهجویان دوجنسگرا در فستیوال رنگین کمانی استکهلمانتقاد از تبعیض علیه پناهجویان دوجنسگرا در فستیوال رنگین کمانی استکهلمدرباره مادرباره مایکی از ما - فصل دوم - قسمت چهارم: زنی در قابیکی از ما - فصل دوم - قسمت چهارم: زنی در قابآغاز به کار "دوجنسگرا"آغاز به کار "دوجنسگرا"ما تنها نیستیمما تنها نیستیمیکی از ما - قسمت دوازدهم: خط‌های موازییکی از ما - قسمت دوازدهم: خط‌های موازیمعرفی کتاب:  دوجنس‌گرایی و چالش سیاست لزبینی، رابطه جنسی، صداقت و انقلابمعرفی کتاب: دوجنس‌گرایی و چالش سیاست لزبینی، رابطه جنسی، صداقت و انقلاببه رسمیت بشناس: صدای مردان دوجنس‌گرابه رسمیت بشناس: صدای مردان دوجنس‌گرابررسی کتاب «نظریه کوییر و دوجنسگرایی»بررسی کتاب «نظریه کوییر و دوجنسگرایی»مانیفست دوجنس‌گرایی+: حامی دوستان دوجنس‌گرا، همه­‌جنس‌­گرا و کوییر خود باشید!مانیفست دوجنس‌گرایی+: حامی دوستان دوجنس‌گرا، همه­‌جنس‌­گرا و کوییر خود باشید!سیالیت جنسی: کوئیر، دگرجنسگرا و هر چیز دیگری که احساس می‌کنیدسیالیت جنسی: کوئیر، دگرجنسگرا و هر چیز دیگری که احساس می‌کنیدروز مقابله با دگرباش‌هراسی و دگرباش‌ستیزی همراه درگ کویین ایرانی Beardney Spearsروز مقابله با دگرباش‌هراسی و دگرباش‌ستیزی همراه درگ کویین ایرانی Beardney Spearsما تنها نیستیم - پیترو آرتینوما تنها نیستیم - پیترو آرتینوروز والدین ترنسروز والدین ترنسیکی از ما - قسمت دهم: نقطه امنیکی از ما - قسمت دهم: نقطه امندوجنسگرایان هم بخشی از ال‌جی‌بی‌تی‌ها هستنددوجنسگرایان هم بخشی از ال‌جی‌بی‌تی‌ها هستندمعرفی کتاب: درک دوجنسگراییمعرفی کتاب: درک دوجنسگراییدوجنسگرایان و ارولاندودوجنسگرایان و ارولاندو۲۳ سپتامبر روز مشاهده‌پذیری دوجنس‌گرایان۲۳ سپتامبر روز مشاهده‌پذیری دوجنس‌گرایانکوییر چیست؟کوییر چیست؟دو جنس کافی نیست: زن، مرد، میان‌جنسیدو جنس کافی نیست: زن، مرد، میان‌جنسیالفبای رنگین‌کمانیالفبای رنگین‌کمانیقتل یک زن دوجنسگرا و مادرش در آمریکاقتل یک زن دوجنسگرا و مادرش در آمریکازنان دوجنسگرا در حاشیهزنان دوجنسگرا در حاشیهبیانیه ایلگای اروپا در محکومیت حمله‌های اخیر دولت ترکیه علیه دگرباشان این کشوربیانیه ایلگای اروپا در محکومیت حمله‌های اخیر دولت ترکیه علیه دگرباشان این کشوریکی از ما - فصل دوم - قسمت پنجم: هفت سین رنگین‌کمانیکی از ما - فصل دوم - قسمت پنجم: هفت سین رنگین‌کمانهشت چیزی که فقط اگر میان‌جنسی به‌دنیا آمده باشید، می‌دانیدهشت چیزی که فقط اگر میان‌جنسی به‌دنیا آمده باشید، می‌دانیدمحو دوجنسگرایی در «آبی گرم‌ترین رنگ است»محو دوجنسگرایی در «آبی گرم‌ترین رنگ است»محو دوجنسگرایی،‌  در سریال گلی Gleeمحو دوجنسگرایی،‌ در سریال گلی Gleeآشکارسازی در فضای مجازیآشکارسازی در فضای مجازیمعرفی فیلم : رفتار درخورمعرفی فیلم : رفتار درخوربیایید به ستیز با دگرباشان و رنگین‌کمانی‌ها بخندیمبیایید به ستیز با دگرباشان و رنگین‌کمانی‌ها بخندیمگفت و گو با دزیره اخوان، کارگردان و بازیگر «رفتار درخور»گفت و گو با دزیره اخوان، کارگردان و بازیگر «رفتار درخور»دوجنسگرایی همیشه هنجارها را به چالش کشیده است، حتی در دنیای کوییردوجنسگرایی همیشه هنجارها را به چالش کشیده است، حتی در دنیای کوییر۲۵ نوامبر :‌ خشونت علیه زنان دوجنسگرا۲۵ نوامبر :‌ خشونت علیه زنان دوجنسگرامعرفی رمان:‌ دوست پسرها با دوست دخترهامعرفی رمان:‌ دوست پسرها با دوست دخترهاسرویس فارسی بی‌بی‌سی متهم به هموفوبیا و دگرباش‌هراسی شدسرویس فارسی بی‌بی‌سی متهم به هموفوبیا و دگرباش‌هراسی شد»ما تنها نیستیم «فریدا کالو»ما تنها نیستیم «فریدا کالوAround the World: Iran and Bisexual ActivismAround the World: Iran and Bisexual Activismآشکارسازی به عنوان یک دوجنسگراآشکارسازی به عنوان یک دوجنسگرامی‌خواهید با یک فرد ترنس رابطه جنسی برقرار کنید؟ این راهنما برای شماستمی‌خواهید با یک فرد ترنس رابطه جنسی برقرار کنید؟ این راهنما برای شماستیکی از ما – قسمت سوم : خواستگارییکی از ما – قسمت سوم : خواستگاریدوجنسگراییدوجنسگراییهفته مشاهده‌پذیری هیچ‌جنسگرایی و هیچ‌جنسگرایان از راه رسید!هفته مشاهده‌پذیری هیچ‌جنسگرایی و هیچ‌جنسگرایان از راه رسید!اعتراض دوجنسگرایان و دگرباشان جنسی آمریکا به دوجنسگراستیزی رسانه‌هااعتراض دوجنسگرایان و دگرباشان جنسی آمریکا به دوجنسگراستیزی رسانه‌هاجنبش کارگری و جنبش حقوق دگرباشان و رنگین‌کمانی‌ها چگونه با یک‌دیگر همکاری می‌کنند؟جنبش کارگری و جنبش حقوق دگرباشان و رنگین‌کمانی‌ها چگونه با یک‌دیگر همکاری می‌کنند؟