صفحه اصلی آخرین مطالب پادکست‌ها چندرسانه‌ای دانلود جستجو EN
معرفی سایر شبکه ها و گروه‌ها

معرفی چند شبکه‌ حمایتی برای زنان دوجنس‌گرا

۰۸ مرداد ۹۴

معرفی چند شبکه‌ حمایتی برای زنان دوجنس‌گرا

با این‌که در سال‌های اخیر منابع مفید بسیاری در زمینه همجنس‌گرایی، تراجنسی‌ها و تراجنسیتی‌ها به زبان فارسی منتشر شده، اما آثار بسیار محدودی در زمینه دوجنس‌گرایی در دسترس خواننده فارسی‌زبان قرار گرفته است. اطلاعات کم و گاهی دور از واقعیت، سبب شده تا دوجنس‌گراهراسی و دوجنس‌گراستیزی در فضای فارسی زبان نه تنها در میان دگرجنس‌گرایان بلکه در میان همجنس‌گرایان نیز شایع شود.

سایت «دوجنس‌گرا» در تلاش است تا طیف متنوعی از منابع موجود در زمینه دوجنس‌گرایی به زبان انگلیسی را به خوانندگان فارسی‌زبان معرفی کند. این منابع نه تنها در فرآیند هویت‌یابی و شناخت گرایش جنسی به دوجنس‌گرایان کمک می‌کند بلکه می‌تواند برای طیف متنوعی از مخاطبین فارسی زبان مفید و آگاهی‌بخش باشد. امید است این کتابخانه در نهایت به کاهش دوجنس‌گراستیزی، خشونت و پیش‌داوری‌ در جامعه دگرباشان و اعضای جامعه رنگین‌کمانی فارسی زبان کمک کند و اطلاعات لازم را در اختیار کاربران فضای مجازی قرار دهد.

 

 

 

 

  شبکه‌های حمایتی زنان دوجنس‌گرا

  تحقیقات متعدد نشان می‌دهند  دوجنس‌گرایان علاوه بر این که در دسترسی به منابع مورد تبعیض قرار می‌گیرند، حتی در شرایط مشابه و یکسان بیش از دگرجنس‌گرایان و همجنس‌گرایان در معرض آسیب‌های روانی مختلف هستند. یکی از ساده‌ترین دلایل می‌تواند عدم پذیرش آن‌ها و تردید در مورد گرایش جنسی‌شان و فشارهای روانی بر اثر این فوبیا یا منفی‌نگری باشد. این در حالی است که بسیاری از روانشناسان و مددکاران اجتماعی اطلاعات کافی در این زمینه ندارند یا حتی خود دچار نگرش‌های منفی نسبت به دوجنس‌گرایان هستند. در سال‌های اخیر گروه‌های حمایتی مختلفی شکل گرفته‌اند که به طور خاص بر ارائه خدمات به دوجنسگرایان تمرکز دارند. این گروه‌ها خدماتی را نیز در فضای مجازی برای دوجنس‌گرایان ساکن شهرها و کشورهای دیگر فراهم می‌کنند. بنابراین اگر آشنایی اولیه به زبان انگلیسی دارید، می‌توانید از خدمات این گروه‌ها استفاده کنید. البته برخی از مطالب این گروه‌ها ممکن است به دلیل تفاوت‌های حقوقی و فرهنگی ایران و آمریکا، برای دوجنس‌گرایان ساکن ایران چندان قابل استفاده نباشد. در این مطلب چند گروه حمایتی فعال در آمریکا را معرفی می‌کنیم. امیدواریم در آینده نزدیک خدماتی مشابه متناسب با شرایط زندگی ایران در دسترس دوجنس‌گرایان و همه‌جنس‌گرایان ایرانی و یا فارسی زبان نیز قرار بگیرد.

  شبکه حمایتی زنان دوجنس‌گرا  Bi Women Support Network (BWSN)

شبکه حمایتی زنان دوجنس‌گرا برای کمک به زنان دوجنس‌گرایی که قربانی خشونت‌های مختلف جنسی از جمله تجاوز، آزار و سوء استفاده جنسی توسط غریبه‌ها، آشنایان یا شرکای جنسی‌شان بوده‌اند، شکل گرفته است. این گروه در شبکه های اجتماعی مختلف از جمله تامبلر فعالیت می‌کند. این مرکز علاوه بر ارایه مشاوره و پاسخ به سئوالات قربانیان، مطالب متنوعی نیز ارائه می‌کند که می‌تواند به زنان دوجنس‌گرای قربانی خشونت جنسی کمک کند که از مراحل بحرانی از جمله التیام یافتن بعد از تجاوز، التیام یافتن بعد از تجاوز در دانشگاه و تصمیم درباره گزارش دادن تجاوز در دانشگاه عبور کنند و به آرامش برسند. در مقاله‌ای با عنوان درک خشونت جنسی علیه زنان دوجنس‌گرا، نویسندگان این وبلاگ سعی می کنند توضیح دهند که چرا طبق آمارهای موجود زنان دوجنس‌گرا بیش از زنانی با گرایش‌های جنسی دیگر در معرض آزار جنسی و تجاوز قرار دارند. آن‌ها این خشونت‌ها را ناشی از این تصور غالب و رایج و البته اشتباه می‌دانند که معتقد است «زنان دوجنس‌گرا بیش از سایر زنان به لحاظ جنسی فعال هستند» و «همیشه به دنبال برقراری رابطه جنسی هستند». این دیدگاه زنان دوجنس‌گرا را تبدیل به سوژه‌های لذت و فانتزی‌های جنسی بسیاری از مردان دگرجنس‌گرا می‌کند. این مردان تصور می‌کنند که زنان دوجنس‌گرا برای جلب توجه و تحریک مردان ادعا می‌کنند که دوجنس‌گرا هستند. همچنین این تصور وجود دارد که این زنان به دنبال رابطه جنسی سه نفره همزمان با یک زوج دگرجنس‌گرا هستند. بدین ترتیب بسیاری از  زوج‌های دگرجنس‌گرا هم به این زنان به عنوان ابژه جنسی برای تنوع در رابطه‌شان نگاه می‌کنند. از سوی دیگر زنان دوجنس‌‌گرا نیز مانند زنان همجنس‌‌گرا قربانی تجاوزهای اصلاحی (Corrective Rape) با هدف اصلاح گرایش جنسی می‌شوند و متجاوزین تصور می‌کنند که تجاوز جنسی مردان و دخول این زنان را اصلاح کرده و گرایش جنسی‌شان به دگرجنس‌گرایی تغییر می‌کند. زنان دوجنسگرا همچنین بیش از زنان دگرجنس‌گرا و همجنس‌گرا در معرض خشونت‌های خانگی از سوی شرکای جنسی‌شان قرار می‌گیرند. اینها همه در حالی است که دوجنس‌گرایان حتی در اجتماعات دگرباشان جنسی یا در میان سایر اعضای جامعه رنگین‌کمانی نیز چندان مورد پذیرش قرار نمی‌گیرند و با کلیشه‌هایی که دوجنس‌گرایان را غیرقابل اعتماد و خیانتکار می‌داند به حاشیه رانده می‌شوند. این پیش‌فرض‌ها و پیش‌داوری‌های غلط و رایج مانع از این می‌شود که ادعای آنها مبنی بر  وقوع خشونت و تجاوز باور شود و مورد حمایت قرار گیرند. در بسیاری از موارد خشونت‌های روانی و فیزیکی خود این زنان قربانی مقصر قلمداد می‌شوند.

  سازمان زنان دوجنس‌گرای رنگین پوست Bisexual Women of Color (BIWOC)

سازمان زنان دوجنس‌گرای رنگین پوست که دو سال پیش در شهر بوستون آمریکا تاسیس شد به دنبال آن است که از این زنان حمایت عاطفی کند و فضای امنی برای بحث درباره تبعیضاتی که آن‌ها از جنبه های مختلف تجربه می‌کنند از جمله نژادپرستی، دوجنس‌گراستیزی و تبعیض جنسیتی فراهم کند.این سازمان‌ همچنین منابع موجود در این حوزه را نیز گردآوری می کند. این گروه از تبعیض درکی تقاطعی و چند محوری (Intersectional) دارد. به این معنی که وقتی افراد در تقاطع و همپوشانی تبعیضات اجتماعی مختلف، مثل تبعیض به دلیل نژاد، گرایش جنسی، جنس، زبان و غیره قرار دارند، عضویت در گروه‌هایی که هر یک تنها برای مبارزه با یکی از این تبعیضات ساخته شده نمی تواند پاسخگوی نیازهای این افراد باشد. بنابراین در این مورد خاص زنان رنگین پوستی که به بیش از این یک جنس گرایش دارند، نیاز دارند که گروهی از آن خود داشته باشند تا در مورد تجربه قرار گرفتن در تقاطع سیستم‌های تبعیض اجتماعی مختلف با یکدیگر صحبت کنند و از هم حمایت عاطفی کنند. فعالیت این گروه محدود به دوجنس‌گرایان نیست و به روی همه افرادی که به بیش از یک جنس و یا جنسیت گرایش جنسی یا عاشقانه دارند، از جمله دوجنس‌گرایان، همه‌جنس‌گرایان، کوئیرهایی که با بیش از یک جنس یا جنسیت رابطه دارند، افرادی که نام خاصی بر گرایش جنسی‌شان نمی‌گذارند، زنان ترنس، بین‌جنسی‌ها و به صورت کلی‌ همه زنان رنگین پوست باز است. این گروه به فرهنگ‌ها و ادیان مختلف تا جایی که این فرهنگ‌ها و ادیان نیز حقوق دیگران را محترم بشمارند و تبعیض علیه افراد را بر اساس معیارهایی چون جنس، گرایش جنسی، نژاد و قومیت تبلیغ نکنند، احترام می‌گذارد. گروه زنان دوجنسگرای رنگین‌پوست با همکاری مرکز منابع دوجنس‌گرایی جلسات ماهیانه‌ای در بوستون برگزار می‌کند.

آن‌ها همچنین جلساتی نیز ویژه گروه‌های مختلف برگزار می کنند که از آن جمله می‌توان به جلساتی برای زنان دوجنسگرایی که شریک جنسی مرد دارند، اشاره کرد. علاوه بر این، این سازمان‌ها گروه‌هایی بسته و امنی نیز در فضای مجازی برای بحث گروهی و حمایت از زنان دوجنس‌گرای رنگین پوست دارند تا بتوانند به ساکنین سایر شهرها و کشورهای دیگر نیز خدمات ارائه کنند.

این گروه علاوه بر فیس بوک و توئیتر در شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند  تامبلر و پینترست نیز فعال است

.   شبکه زنان دوجنس‌گرای بوستون The Boston Bisexual Women’s Network

شبکه زنان دوجنس‌گرای بوستون یکی از قدیمی‌ترین گروه‌های دوجنس‌گرا در آمریکا است که از دهه ۱۹۸۰ فضای امنی برای زنان دوجنس‌گرای این شهر فراهم کرده است. این زنان جلسات غیررسمی ماهیانه‌ای دارند که در منزل اعضا برگزار می‌شود. فعالیت این گروه محدود به دوجنس‌گرایان نیست و همه افرادی که به بیش از یک جنس  ویا جنسیت گرایش جنسی یا عاشقانه دارند، از جمله دوجنس‌گرایان، همه‌جنس‌گرایان، کوئیرهایی که با بیش از یک جنس رابطه دارند، افرادی که نام خاصی بر گرایش جنسی‌شان نمی‌گذارند، زنان ترنس، بین جنسی‌ها و به صورت کلی‌تر همه زنان رنگین پوست باز می توانند از خدمات این گروه بهره برند.

این گروه همچنین از سال ۱۹۸۳ فصلنامه زنان دوجنسگرا را منتشر می‌کند که علاوه بر مقالات و مصاحبه شامل شعر، داستان کوتاه و قطعات ادبی نیز هست و فضایی برای زنان دوجنس‌گرا فراهم می‌کند که احساسات‌شان را ابراز کنند. نشریاتی از این دست که در دهه‌های اخیر در کشورهای مختلف منتشر می‌شوند، می‌توانند نقش مهمی در پیشگیری از آسیب‌های روانی بیشتر به دوجنس‌گرایان و همه‌جنس‌گرایان و همچنین بهبود قربانیان ایفا کنند.  

کلیدواژه‌ها: #فارسی#زنان دوجنسگرا#دوجنسگرایان#آگاهی رسانی#زنان#معرفی سایر شبکه ها و گروه‌ها#دوجنسگرا

این مطلب را به اشتراک بگذارید

مشاهده بخش نظرات و نوشتن نظر

نمایش

نظرت رو بنویس

کلیه نظرات پس از بررسی و تایید مدیر وب‌سایت، به‌صورت عمومی منتشر می‌شوند

سایر مطالب

بیشتر
پیام سازمان ایلگای اروپا به مناسبت روز جهانی مهاجرانپیام سازمان ایلگای اروپا به مناسبت روز جهانی مهاجرانیکی از ما - قسمت نهم: هیسیکی از ما - قسمت نهم: هیسوقتی شما یک پناهنده دوجنس‌گرا هستید، چه بر سرتان می‌آید؟وقتی شما یک پناهنده دوجنس‌گرا هستید، چه بر سرتان می‌آید؟معرفی کتاب «پویایی زندگی مردان دوجنس‌گرا: چشم اندازهای پژوهش اجتماعی»معرفی کتاب «پویایی زندگی مردان دوجنس‌گرا: چشم اندازهای پژوهش اجتماعی»آشکارسازی به عنوان یک دوجنسگراآشکارسازی به عنوان یک دوجنسگراخودکشی در جامعه رنگین‌کمانی بعد از مهاجرتخودکشی در جامعه رنگین‌کمانی بعد از مهاجرتهویت، رفتار و بهداشت مردان دوجنسگراهویت، رفتار و بهداشت مردان دوجنسگرا«من اولین فرد دوجنس‌گرایی بودم که درخواست پناهندگی‌ام در آمریکا پذیرفته شد»«من اولین فرد دوجنس‌گرایی بودم که درخواست پناهندگی‌ام در آمریکا پذیرفته شد»روز جهانی حقوق بشرروز جهانی حقوق بشرمن دوجنسگرا هستممن دوجنسگرا هستمزنان دوجنسگرا در حاشیهزنان دوجنسگرا در حاشیهال.جی.بی.تی ایران «بی» نداردال.جی.بی.تی ایران «بی» نداردچطور کوئیر بودن دوجنس‌گرایی را محو کردچطور کوئیر بودن دوجنس‌گرایی را محو کردنشریه دوجنسگرایینشریه دوجنسگراییدوجنسگرا یک‌ساله شد. ۸ مارس، روز برابری‌خواهی جنسیتیدوجنسگرا یک‌ساله شد. ۸ مارس، روز برابری‌خواهی جنسیتییکی از ما – قسمت سوم : خواستگارییکی از ما – قسمت سوم : خواستگاریدوجنس گرائی و گفتمان دگرجنسگرامحوردوجنس گرائی و گفتمان دگرجنسگرامحوردزیره اخوان کیست؟دزیره اخوان کیست؟دلایل تبعیض همجنس‌گرایان علیه دوجنس‌گرایاندلایل تبعیض همجنس‌گرایان علیه دوجنس‌گرایاناولین پیش‌کنفرانس دوجنسگرایی در ایلگا آسیااولین پیش‌کنفرانس دوجنسگرایی در ایلگا آسیاطیف هویت‌های جنسیتی غیردوگانهطیف هویت‌های جنسیتی غیردوگانهنقد و بررسی مدل رشد هویت دوجنس‌گرانقد و بررسی مدل رشد هویت دوجنس‌گرایکی از ما - قسمت یازدهم: باران‌های موسمییکی از ما - قسمت یازدهم: باران‌های موسمییکی از ما – قسمت هشتم: خواب و بیداریکی از ما – قسمت هشتم: خواب و بیداردوجنسگراهراسی و نیاز به آگاهی رسانی - رادیو زمانهدوجنسگراهراسی و نیاز به آگاهی رسانی - رادیو زمانهمردانگی در مردان ترنسمردانگی در مردان ترنسنمایش افراد ترنس در رسانه‌هانمایش افراد ترنس در رسانه‌هاروایت های ما : زینبروایت های ما : زینبآیا همه باید میل جنسی و عاطفی داشته باشند؟آیا همه باید میل جنسی و عاطفی داشته باشند؟کوییر چیست؟کوییر چیست؟داستان‌های غیرقابل روایت دوجنس‌گراییداستان‌های غیرقابل روایت دوجنس‌گراییمعرفی دو منبع اطلاع‌رسانی : مجله‌ دوجنسگرا و تارنمای دوجنسگراییمعرفی دو منبع اطلاع‌رسانی : مجله‌ دوجنسگرا و تارنمای دوجنسگراییما تنها نیستیم - کیرستن سینماما تنها نیستیم - کیرستن سینمازندگی یک پناه‌جوی دوجنس‌گرا در ترکیهزندگی یک پناه‌جوی دوجنس‌گرا در ترکیهما تنها نیستیم - آلفرد کنزیما تنها نیستیم - آلفرد کنزی"  South of Nowhere "جنوب ناکجاآباد"  South of Nowhere "جنوب ناکجاآباد۱۰۰ نکته‌ برای حامی بهتری برای افرادی با جنسیت غیردوگانه بودن۱۰۰ نکته‌ برای حامی بهتری برای افرادی با جنسیت غیردوگانه بودندوجنسگراهراسی و همه جنسگرا ستیزی چیست؟دوجنسگراهراسی و همه جنسگرا ستیزی چیست؟یکی از ما - قسمت اول: جیره‌بندییکی از ما - قسمت اول: جیره‌بندییکی از ما - قسمت دهم: نقطه امنیکی از ما - قسمت دهم: نقطه امنیکی از ما - فصل دوم - قسمت پنجم: هفت سین رنگین‌کمانیکی از ما - فصل دوم - قسمت پنجم: هفت سین رنگین‌کمانشاهین شهابلو عکاس ایرانی به دلیل ابتلا به کرونا درگذشتشاهین شهابلو عکاس ایرانی به دلیل ابتلا به کرونا درگذشتاقلیت در اقلیتاقلیت در اقلیتجنبش جهانی دوجنس‌گرا با کلیشه‌ها می‌جنگد و به دنبال مشاهده‌پذیری استجنبش جهانی دوجنس‌گرا با کلیشه‌ها می‌جنگد و به دنبال مشاهده‌پذیری استبرنامه‌های اسپانسری کانادا برای پناهندگان دگرباشبرنامه‌های اسپانسری کانادا برای پناهندگان دگرباشهمجنس‌گرایی و دوجنس گرایی − مفهوم شناسی، تطبیق، عالمان سنتی، و روشنفکران مسلمانهمجنس‌گرایی و دوجنس گرایی − مفهوم شناسی، تطبیق، عالمان سنتی، و روشنفکران مسلمانروز والدین ترنسروز والدین ترنسسخنرانی سوده راد در اولین نشست جانبی سازمان ایلگا درباره حقوق دوجنسگرایان در سازمان مللسخنرانی سوده راد در اولین نشست جانبی سازمان ایلگا درباره حقوق دوجنسگرایان در سازمان مللروایت های ما : سیامکروایت های ما : سیامکمحو دوجنسگرایی،‌  در سریال گلی Gleeمحو دوجنسگرایی،‌ در سریال گلی Gleeمعرفی انجمن فرانسوی  بی‌کوز Bi'Causeمعرفی انجمن فرانسوی بی‌کوز Bi'Causeیکی از ما - قسمت چهاردهم: آواریکی از ما - قسمت چهاردهم: آوارحرف‌هایی که شاید ندانید ترنس‌هراسانه هستندحرف‌هایی که شاید ندانید ترنس‌هراسانه هستند۲۵ نوامبر :‌ خشونت علیه زنان دوجنسگرا۲۵ نوامبر :‌ خشونت علیه زنان دوجنسگراIDAHOTB روز جهانی مبارزه با دگرباش‌هراسی و دگرباش‌ستیزیIDAHOTB روز جهانی مبارزه با دگرباش‌هراسی و دگرباش‌ستیزیمحو دوجنسگرایی در «آبی گرم‌ترین رنگ است»محو دوجنسگرایی در «آبی گرم‌ترین رنگ است»گرایش جنسی من چیه؟گرایش جنسی من چیه؟آشکارسازی یا هفت خوان رستمآشکارسازی یا هفت خوان رستمکنفرانس دوجنس‌گرایان بریتانیا BiConکنفرانس دوجنس‌گرایان بریتانیا BiConدوجنسگرایان و ارولاندودوجنسگرایان و ارولاندوانتشار اولین گزارش رسمی گزارشگر ویژه سازمان ملل در زمینه تبعیض و خشونت براساس گرایش جنسی و هویت جنسیتیانتشار اولین گزارش رسمی گزارشگر ویژه سازمان ملل در زمینه تبعیض و خشونت براساس گرایش جنسی و هویت جنسیتیدو جنس کافی نیست: زن، مرد، میان‌جنسیدو جنس کافی نیست: زن، مرد، میان‌جنسیاولین تارنمای فارسی زبان برای حقوق دوجنسگرایاناولین تارنمای فارسی زبان برای حقوق دوجنسگرایانراه‌های محافظت از خودمان در قرنطینهراه‌های محافظت از خودمان در قرنطینهتحقیقات CBC: سوال نهاد حمایتی حقوقی در مورد شباهت‌های موارد پناهجویی براساس گرایش جنسیتحقیقات CBC: سوال نهاد حمایتی حقوقی در مورد شباهت‌های موارد پناهجویی براساس گرایش جنسیدوجنسگرایان هم بخشی از ال‌جی‌بی‌تی‌ها هستنددوجنسگرایان هم بخشی از ال‌جی‌بی‌تی‌ها هستندآغاز به کار "دوجنسگرا"آغاز به کار "دوجنسگرا"پناهجویان دگرباش جنسی؛ فراموش شده در ترکیهپناهجویان دگرباش جنسی؛ فراموش شده در ترکیهیکی از ما - قسمت دوازدهم: خط‌های موازییکی از ما - قسمت دوازدهم: خط‌های موازیقتل یک زن دوجنسگرا و مادرش در آمریکاقتل یک زن دوجنسگرا و مادرش در آمریکاراهنمای نوشتن گزارش درباره اجتماع دوجنس‌گرایانراهنمای نوشتن گزارش درباره اجتماع دوجنس‌گرایانمرکز منابع دوجنس‌گراییمرکز منابع دوجنس‌گراییبه تصورات اشتباه درباره نقش دوجنسگرایان در انتقال ایدز پایان دهیمبه تصورات اشتباه درباره نقش دوجنسگرایان در انتقال ایدز پایان دهیمسرویس فارسی بی‌بی‌سی متهم به هموفوبیا و دگرباش‌هراسی شدسرویس فارسی بی‌بی‌سی متهم به هموفوبیا و دگرباش‌هراسی شدقبل از پناهجویی نمی‌دانستم دوجنسگرا هستمقبل از پناهجویی نمی‌دانستم دوجنسگرا هستمگپی با درگ کویین ایرانی، «ماهریل اوهارا»گپی با درگ کویین ایرانی، «ماهریل اوهارا»فایده گرایی، دگرجنسگرامحوری و پورن دگرباشانفایده گرایی، دگرجنسگرامحوری و پورن دگرباشاننمودارهایی از حقایق زندگی دوجنسگرایاننمودارهایی از حقایق زندگی دوجنسگرایانآگاهی رسانی درباره افراد میان‌جنسی/اینترسکسآگاهی رسانی درباره افراد میان‌جنسی/اینترسکسروز مشاهده‌ پذیری لزبین‌هاروز مشاهده‌ پذیری لزبین‌هامعرفی کتاب «راهنمای دوجنس‌گرا برای حضور در جهان»معرفی کتاب «راهنمای دوجنس‌گرا برای حضور در جهان»یکی از ما - فصل دوم - قسمت چهارم: زنی در قابیکی از ما - فصل دوم - قسمت چهارم: زنی در قاب⁨چه طور درباره مسائل افراد ترنس صحبت کنیم؟⁨چه طور درباره مسائل افراد ترنس صحبت کنیم؟چگونه از دوجنسگرایان و همه جنسگرایان حمایت کنیم؟چگونه از دوجنسگرایان و همه جنسگرایان حمایت کنیم؟اکثر زن‌ها هرگز دگرجنس‌گرا نیستند؛ آنها یا هم‌جنس‌گرا هستند یا دوجنس‌گرااکثر زن‌ها هرگز دگرجنس‌گرا نیستند؛ آنها یا هم‌جنس‌گرا هستند یا دوجنس‌گرایکی از ما - قسمت پانزدهم: گرم اما تلخیکی از ما - قسمت پانزدهم: گرم اما تلخمجله چراغ:‌ مصاحبه با سیما، دوجنسگرای ایرانیمجله چراغ:‌ مصاحبه با سیما، دوجنسگرای ایرانیآیا من دوجنس گرا یا همه جنس گرا هستم؟آیا من دوجنس گرا یا همه جنس گرا هستم؟یکی از ما - قسمت چهارم :‌ آخر بازییکی از ما - قسمت چهارم :‌ آخر بازیغیبت شخصیت های دوجنسگرا در کتاب های کودکان و نوجوانانغیبت شخصیت های دوجنسگرا در کتاب های کودکان و نوجوانانمعرفی فیلم : رفتار درخورمعرفی فیلم : رفتار درخورکرونا و پناهجویان ایرانی دگرباش در ترکیهکرونا و پناهجویان ایرانی دگرباش در ترکیهسکس چیست و رابطه جنسی درست چه ویژگی‌هایی دارد؟سکس چیست و رابطه جنسی درست چه ویژگی‌هایی دارد؟شرایط پناهندگان دگرباش در آلمان و ترکیهشرایط پناهندگان دگرباش در آلمان و ترکیهترامپ چگونه از «آزادی مذهبی» برای حمله به حقوق LGBT استفاده می‌کندترامپ چگونه از «آزادی مذهبی» برای حمله به حقوق LGBT استفاده می‌کندانتقاد از تبعیض علیه پناهجویان دوجنسگرا در فستیوال رنگین کمانی استکهلمانتقاد از تبعیض علیه پناهجویان دوجنسگرا در فستیوال رنگین کمانی استکهلممجله کائوس‌گ‌ل با عنوان دوجنسگرایی+ منتشر شدمجله کائوس‌گ‌ل با عنوان دوجنسگرایی+ منتشر شددوجنسگراییدوجنسگرایییکی از ما - قسمت ششم: ما نباید بمیریمیکی از ما - قسمت ششم: ما نباید بمیریمدرباره مادرباره ما"آویشن" از راه می‌رسد"آویشن" از راه می‌رسددوجنسگرا یک ساله شددوجنسگرا یک ساله شدموافقت دولت بریتانیا پس از سه سال با درخواست پناهندگی اوراشیا ادواردز، دوجنسگرای جاماییکاییموافقت دولت بریتانیا پس از سه سال با درخواست پناهندگی اوراشیا ادواردز، دوجنسگرای جاماییکاییرشد باور به سیالیت گرایش جنسی و رد تک‌جنس‌گرایی در میان جوانانرشد باور به سیالیت گرایش جنسی و رد تک‌جنس‌گرایی در میان جوانانلایه برداری از برچسب‌ها: روابط چندمهری یا پلی‌امری‌لایه برداری از برچسب‌ها: روابط چندمهری یا پلی‌امری‌خبرنامه گویا :‌دوجنس‌گرایان ایرانی و حق و حقوق قانونی‌خبرنامه گویا :‌دوجنس‌گرایان ایرانی و حق و حقوق قانونی‌به رسمیت بشناس: صدای مردان دوجنس‌گرابه رسمیت بشناس: صدای مردان دوجنس‌گراماه مشاهده‌پذیری دوجنسگرایی+ماه مشاهده‌پذیری دوجنسگرایی+من سارا، ۱۸ ساله و دوجنسگرا‎من سارا، ۱۸ ساله و دوجنسگرا‎اشتباهاتی که نباید مرتکب‌ شداشتباهاتی که نباید مرتکب‌ شدسیالیت جنسی: کوئیر، دگرجنسگرا و هر چیز دیگری که احساس می‌کنیدسیالیت جنسی: کوئیر، دگرجنسگرا و هر چیز دیگری که احساس می‌کنیدجیمی ویلدمن: فردی با هویت غیردوگانهجیمی ویلدمن: فردی با هویت غیردوگانهوبلاگ گروه تاریخ دوجنسگراییوبلاگ گروه تاریخ دوجنسگرایییکی از ما - قسمت دوم : ازدواجیکی از ما - قسمت دوم : ازدواجروایت های ما :‌ ماندگارروایت های ما :‌ ماندگاریکی از ما - فصل دوم - قسمت سوم: لبه تیغیکی از ما - فصل دوم - قسمت سوم: لبه تیغجنبش کارگری و جنبش حقوق دگرباشان و رنگین‌کمانی‌ها چگونه با یک‌دیگر همکاری می‌کنند؟جنبش کارگری و جنبش حقوق دگرباشان و رنگین‌کمانی‌ها چگونه با یک‌دیگر همکاری می‌کنند؟مانیفست دوجنس‌گرایی+: حامی دوستان دوجنس‌گرا، همه­‌جنس‌­گرا و کوییر خود باشید!مانیفست دوجنس‌گرایی+: حامی دوستان دوجنس‌گرا، همه­‌جنس‌­گرا و کوییر خود باشید!دگرجنسگراهنجاری چیست؟ و چطور در فمنیسم شما بروز پیدا می‌کند؟دگرجنسگراهنجاری چیست؟ و چطور در فمنیسم شما بروز پیدا می‌کند؟می‌خواهید با یک فرد ترنس رابطه جنسی برقرار کنید؟ این راهنما برای شماستمی‌خواهید با یک فرد ترنس رابطه جنسی برقرار کنید؟ این راهنما برای شماستروز آگاهی‌رسانی درباره افراد میان‌جنسیروز آگاهی‌رسانی درباره افراد میان‌جنسیکنار هم می‌ایستیم و برای احقاق حقوقمان قدم بر می‌داریمکنار هم می‌ایستیم و برای احقاق حقوقمان قدم بر می‌داریممعرفی رمان:‌ دوست پسرها با دوست دخترهامعرفی رمان:‌ دوست پسرها با دوست دخترهازمینه‌های مشترک زنان دوجنسگرا در ایرانزمینه‌های مشترک زنان دوجنسگرا در ایرانعلیرضا امیرقاسمی: دوجنسگرایی بیماریستعلیرضا امیرقاسمی: دوجنسگرایی بیماریستپیام سازمان جهانی ایلگا به مناسبت روز آشکارسازیپیام سازمان جهانی ایلگا به مناسبت روز آشکارسازیموانع حضور دگرباشان و رنگین‌کمانی‌ها در سازمان‌های سیاسی-اجتماعیموانع حضور دگرباشان و رنگین‌کمانی‌ها در سازمان‌های سیاسی-اجتماعیدوجنسگرایی همیشه هنجارها را به چالش کشیده است، حتی در دنیای کوییردوجنسگرایی همیشه هنجارها را به چالش کشیده است، حتی در دنیای کوییروضعیت پناهندگان دگرباش در اسپانیاوضعیت پناهندگان دگرباش در اسپانیاما تنها نیستیم - کیت براونما تنها نیستیم - کیت براونطرح‌هایی از «Paws of Pride » برای ماه افزایش آگاهی درمورد دوجنسگراهاطرح‌هایی از «Paws of Pride » برای ماه افزایش آگاهی درمورد دوجنسگراهاخبرنامه رنگین‌کمانی ۱ تا ۷ مهرماه ۱۳۹۶خبرنامه رنگین‌کمانی ۱ تا ۷ مهرماه ۱۳۹۶آشکارسازی در فضای مجازیآشکارسازی در فضای مجازیما تنها نیستیم: مالکوم ایکسما تنها نیستیم: مالکوم ایکسعشق آزاد: رهایی نهاییعشق آزاد: رهایی نهاییفعالان دوجنسگرا در سالی که گذشتفعالان دوجنسگرا در سالی که گذشت+فرهنگ ناموسی و خشونت علیه دوجنسگرایان+فرهنگ ناموسی و خشونت علیه دوجنسگرایانهویت جنسیتی غیردوگانه (نان‌باینری) و کلیشه‌های جنسیتیهویت جنسیتی غیردوگانه (نان‌باینری) و کلیشه‌های جنسیتیمعرفی  اتحاد دوجنسگرایان ویکتوریا - استرالیامعرفی اتحاد دوجنسگرایان ویکتوریا - استرالیاما تنها نیستیمما تنها نیستیمسریال The L Word کلمهٔ لام‌دار یا کلمهٔ اِلسریال The L Word کلمهٔ لام‌دار یا کلمهٔ اِلروز افتخار همه‌جنسگرایانروز افتخار همه‌جنسگرایانیکی از ما - فصل دوم، قسمت دوم: شالیکی از ما - فصل دوم، قسمت دوم: شالهفته مشاهده‌پذیری هیچ‌جنسگرایی و هیچ‌جنسگرایان از راه رسید!هفته مشاهده‌پذیری هیچ‌جنسگرایی و هیچ‌جنسگرایان از راه رسید!یکی از ما - قسمت هفتم: قایق مایکی از ما - قسمت هفتم: قایق مابیانیه ایلگای اروپا در محکومیت حمله‌های اخیر دولت ترکیه علیه دگرباشان این کشوربیانیه ایلگای اروپا در محکومیت حمله‌های اخیر دولت ترکیه علیه دگرباشان این کشورروایت‌های ما : از عشق ممنوعه تا خودم در آینهروایت‌های ما : از عشق ممنوعه تا خودم در آینه«رخدادهای مجازی ماه افتخار»«رخدادهای مجازی ماه افتخار»دوجنسگراها و آشکارسازی دیرتر و سخت‌تردوجنسگراها و آشکارسازی دیرتر و سخت‌ترچی بگیم و چی نگیم؟چی بگیم و چی نگیم؟معرفی کتاب:  دوجنس‌گرایی و چالش سیاست لزبینی، رابطه جنسی، صداقت و انقلابمعرفی کتاب: دوجنس‌گرایی و چالش سیاست لزبینی، رابطه جنسی، صداقت و انقلابآرشیو دوجنسگراییآرشیو دوجنسگراییآویشن، طعم‌دهنده سالم زندگی جنسیآویشن، طعم‌دهنده سالم زندگی جنسیفرهنگ دوجنسگرایی در توییتر چگونه ساخته می‌شود و شکل می‌گیردفرهنگ دوجنسگرایی در توییتر چگونه ساخته می‌شود و شکل می‌گیردمبارکه؛ دختره یا پسره؟ میان‌جنسیه!مبارکه؛ دختره یا پسره؟ میان‌جنسیه!یکی از ما - قسمت پنجم: نور ملایمیکی از ما - قسمت پنجم: نور ملایمدوجنس‌گرایان، جنبش زنان و جنبش دگرباشان جنسی ایراندوجنس‌گرایان، جنبش زنان و جنبش دگرباشان جنسی ایرانچرا و چگونه درباره سکس صحبت کنیم؟چرا و چگونه درباره سکس صحبت کنیم؟یکی از ما - فصل دوم - قسمت ششم: فصل پروازیکی از ما - فصل دوم - قسمت ششم: فصل پروازاعتراض دوجنسگرایان و دگرباشان جنسی آمریکا به دوجنسگراستیزی رسانه‌هااعتراض دوجنسگرایان و دگرباشان جنسی آمریکا به دوجنسگراستیزی رسانه‌هاکوییرپارتی با زینبکوییرپارتی با زینبAround the World: Iran and Bisexual ActivismAround the World: Iran and Bisexual Activismمقدمه‌ای بر ادبیات فارسی از همواروتیسیسم تا حضور دگرباشانمقدمه‌ای بر ادبیات فارسی از همواروتیسیسم تا حضور دگرباشاناصطلاحات و تعاریف دگرباش و رنگین‌کمانیاصطلاحات و تعاریف دگرباش و رنگین‌کمانیروز مقابله با دگرباش‌هراسی و دگرباش‌ستیزی همراه درگ کویین ایرانی Beardney Spearsروز مقابله با دگرباش‌هراسی و دگرباش‌ستیزی همراه درگ کویین ایرانی Beardney Spearsشخصیت‌های دوجنسگرا در برنامه‌های تلویزیونی سال گذشتهشخصیت‌های دوجنسگرا در برنامه‌های تلویزیونی سال گذشتهپناهجویان دگرباش به دلیل فرمان مهاجرتی ترامپ در ترکیه گیر افتاده‌اندپناهجویان دگرباش به دلیل فرمان مهاجرتی ترامپ در ترکیه گیر افتاده‌اندمعرفی کتاب: درک دوجنسگراییمعرفی کتاب: درک دوجنسگراییآیا افراد ترنس از دنیای دوست‌یابی حذف شده‌اند؟آیا افراد ترنس از دنیای دوست‌یابی حذف شده‌اند؟تاکید بر  تنوع گرایش‌های جنسی و هویت‌های جنسیتی در سمینار  سالانه تشکل‌های زنان و زنان دگر-همجنسگرای ایرانی در آلمانتاکید بر تنوع گرایش‌های جنسی و هویت‌های جنسیتی در سمینار سالانه تشکل‌های زنان و زنان دگر-همجنسگرای ایرانی در آلمانمی‌خواهم دست از پنهان کردن هویتم بکشممی‌خواهم دست از پنهان کردن هویتم بکشمبازتولید دوجنسگراستیزی در قالب دفاع از همجنسگرایانبازتولید دوجنسگراستیزی در قالب دفاع از همجنسگرایانبازتولید خشونت در گروه‌های به حاشیه رانده شدهبازتولید خشونت در گروه‌های به حاشیه رانده شدهبیایید به ستیز با دگرباشان و رنگین‌کمانی‌ها بخندیمبیایید به ستیز با دگرباشان و رنگین‌کمانی‌ها بخندیمگروه موسیقی تتو و دوجنسگراییگروه موسیقی تتو و دوجنسگراییمرد دوجنسگرای اهل برونئی علیه قانون مجازات جدید این کشور صحبت می‌کندمرد دوجنسگرای اهل برونئی علیه قانون مجازات جدید این کشور صحبت می‌کندکریسمس رنگین کمانی‌کریسمس رنگین کمانی‌معنی لغت «دوجنسگرا» در لغتنامه  Merriam-Webster تغییر کردمعنی لغت «دوجنسگرا» در لغتنامه Merriam-Webster تغییر کردسلامت روانی زنان دوجنسگراسلامت روانی زنان دوجنسگراپرسش و پاسخ به مناسبت هفته مشاهده‌پذیری دوجنسگرایانپرسش و پاسخ به مناسبت هفته مشاهده‌پذیری دوجنسگرایانروز جهانی حقوق بشر و دوجنسگرایانروز جهانی حقوق بشر و دوجنسگرایانواژه نامهواژه نامههشت چیزی که فقط اگر میان‌جنسی به‌دنیا آمده باشید، می‌دانیدهشت چیزی که فقط اگر میان‌جنسی به‌دنیا آمده باشید، می‌دانیداول مهرماه، روز جهانی مشاهده‌پذیری دوجنسگراییاول مهرماه، روز جهانی مشاهده‌پذیری دوجنسگرایییکی از ما - قسمت سیزدهم: بازی‌های تکرارییکی از ما - قسمت سیزدهم: بازی‌های تکراریمعرفی کتاب : معنویت پذیرنده دوجنسگرایی؛ دوجنسگرایان مومنمعرفی کتاب : معنویت پذیرنده دوجنسگرایی؛ دوجنسگرایان مومنناآگاهی مقامات قضایی درباره وضعیت پناهجویان دوجنس‌گرا، آنها را به ورطه مرگ می‌کشاندناآگاهی مقامات قضایی درباره وضعیت پناهجویان دوجنس‌گرا، آنها را به ورطه مرگ می‌کشاندغیرهمجنس‌گرایان هم با همجنس خود ازدواج می‌کنندغیرهمجنس‌گرایان هم با همجنس خود ازدواج می‌کنند۲۳ سپتامبر روز مشاهده‌پذیری دوجنس‌گرایان۲۳ سپتامبر روز مشاهده‌پذیری دوجنس‌گرایانرابطه با مردان دوجنسگرا برای زنان چگونه است؟رابطه با مردان دوجنسگرا برای زنان چگونه است؟دور دنیا: زنده باد تیم دوجنس‌گرا!؛دور دنیا: زنده باد تیم دوجنس‌گرا!؛گفت و گو با دزیره اخوان، کارگردان و بازیگر «رفتار درخور»گفت و گو با دزیره اخوان، کارگردان و بازیگر «رفتار درخور»»ما تنها نیستیم «فریدا کالو»ما تنها نیستیم «فریدا کالوافزایش نرخ دوجنسگرایی و رابطه با هم‌جنس، بویژه در میان زنانافزایش نرخ دوجنسگرایی و رابطه با هم‌جنس، بویژه در میان زنانما تنها نیستیم - پیترو آرتینوما تنها نیستیم - پیترو آرتینوبررسی کتاب «نظریه کوییر و دوجنسگرایی»بررسی کتاب «نظریه کوییر و دوجنسگرایی»دگرباشی جنسی در پیشگاه فقه، قانون و جامعه‌ی ایراندگرباشی جنسی در پیشگاه فقه، قانون و جامعه‌ی ایرانساقی قهرمان: خودم را دو جنس‌گرا می‌دانمساقی قهرمان: خودم را دو جنس‌گرا می‌دانماقلیت‌های جنسی و جنسیتی در ایران، خاورمیانه و جهاناقلیت‌های جنسی و جنسیتی در ایران، خاورمیانه و جهاندگرجنسگراهنجاری و دگرجنسگرامحوریدگرجنسگراهنجاری و دگرجنسگرامحوریسوال هایی که نباید پرسید!سوال هایی که نباید پرسید!راهنمای پژوهش و نگارش با احترام به حقوق دوجنسگرایانراهنمای پژوهش و نگارش با احترام به حقوق دوجنسگرایانروز مشاهده‌پذیری افراد ترنسروز مشاهده‌پذیری افراد ترنسبررسی مفهوم دوجنسگراییبررسی مفهوم دوجنسگراییصدای دوجنسگراصدای دوجنسگرایکی از ما - قسمت شانزدهم: کوله پشتییکی از ما - قسمت شانزدهم: کوله پشتیمحو دوجنسگرایی در  «نارنجی مد جدید است»محو دوجنسگرایی در «نارنجی مد جدید است»گشودگی یا ناگشودگی منابع اسلام شیعی در مواجهه با همجنس خواهی از منظر محققان شیعهگشودگی یا ناگشودگی منابع اسلام شیعی در مواجهه با همجنس خواهی از منظر محققان شیعهما تنها نیستیم : تاراما دو لمپیکاما تنها نیستیم : تاراما دو لمپیکاالفبای رنگین‌کمانیالفبای رنگین‌کمانییکی از ما - فصل دوم - قسمت اول: اعتراضیکی از ما - فصل دوم - قسمت اول: اعتراضروایت‌‌های هیچ‌جنسگراهای ایرانیروایت‌‌های هیچ‌جنسگراهای ایرانی